تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۲۳
۰
plusresetminus
جلسه شورای ترافیک شهرراین با حضور امام جمعه؛ بخشدار راین و سایر اعضای شورای ترافیک برگزار شد.
جلسه شورای ترافیک شهر راین برگزار شد
به گزارش راه آرمان جلسه شورای ترافیک شهرراین با حضور امام جمعه ، بخشدار راین وسایر اعضای شورای ترافیک برگزار شد.

جلسه شورای ترافیک شهرراین به ریاست بخشدار راین و دیگر اعضاء شورا به منظور بررسی مسائل و مشکلات حوزه ترافیکی در محل سالن جلسات بخشداري راین برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی امام جمعه راین در جلسه شورای ترافیک این بخش گفت: کاهش بار ترافیکی خیابان‌های اصلی در روزهای تعطیل احداث سرعت گیرها و ساماندهی میادین شهر از اولویت‌های کاری شورای ترافیک شهر راین است و بر همین اساس مصوبات شورای ترافیک باید علمی و کارشناسی شده باشد تا مسائل و مشکلات شهر در این خصوص هرچه بهتر مرتفع شود.
 
 بخشدار راین در این جلسه بیان نمود اصل و مبنای شورای ترافیک، فرهنگ سازی و آموزش است و باید به این دو مقوله توجه ویژه ای شود.
 
 محسنی عنوان کرد: برگزاری مستمر جلسات شورای ترافیک شهر نقش بسزایی در برطرف کردن مشکلات ترافیکی و بهبود عبور و مرور شهری دارد.
 
وی افزود: درجلسه شورای ترافیک مسایل مهم شهر مطرح میشود و در آن  تعدادی درخواست ها بررسی شده که بسیار حائز اهمیت میباشند كه بعد از تبادل نظردرخصوص آنهاتصمیم گیری می شود.
 
بخشدار راین درخصوص نصب سرعت کاهها در سطح شهر در مرحله اول رعایت قوانین ومقررات رانندگی از سوی مردم عنوان نمودند باید فرهنگ رانندگی وترویج رعایت قوانین ومقررات توسط رانندگان به نحوی باشد که نیاز به نصب سرعت کاه در معابر نباشیم، اما برای جلوگیری از حوادث ناگوار وکنترل تعدادی از رانندگان هنجار شکن، سرعت کاهها باید بجا و در محل مناسب نصب شود، وي همچنین اظهار داشت: در مرحله اول باید نظریه کارشناسی در محل های نصب سرعت کاه اخذ و سپس با استانداردهای لازم سرعت کاه نصب شود،و پذیرفته نیست در هر محل و خیابان و جاده بدون نظریه کار شناسی نسبت به نصب سرعتکاه اقدام شود.
 
محسنی تصریح کرد: نقش رسانه هادر فرهنگ سازی وترویج فرهنگ رانندگی بسیار تاثیر گذار می باشد، اطلاع رسانی  و شفاف سازی کامل و دقیق ، در حل بسیاری از مشکلات بخش، مردم و مسئولین را درانجام مسئولیت ها یاری میکند.
 
در خصوص وسایل نقلیه ایجاد کننده آلودگی صوتی، صدای ناهنجار تاکید نمودند که پلیس راهور برابر مقررات با این نوع تخلف برخورد نمایند.
 
فرمانده پلیس راهور شهر راین امروز در جلسه شورای ترافیک ضمن تاکید به شهروندان در خصوص رعایت قوانین ومقررات از برخورد جدی وبدون اغماض با رانندگانی که اقدام به دستکاری در سيستم اگزوز وتولید صدای ناهنجار و هرگونه حركات نمايشي ميكنند که باعث برهم زدن نظم عمومي شهر و سلب اسایش شهروندان مي شوند خبر داد و گفت: در صورت رویت ضمن اعمال قانون و برابر اخذ دستور قضايي از رياست محترم دادگاه بخش راين خودرو يا موتور سيكلت نیز به پارکنیک دلالت وبرابر قانون برخورد خواهد شد.
 
سروان قزلباش در خصوص وانت بارهای دوره گرد ازجمله خودروهایي که اقدام به خرید ضایعات وسبزی فروشان و... دوره گردکه بانصب بلندگو وایجاد صدای ناهنجار باعث سلب ارامش مردم می شوند این نوع تخلف مصداق آلودگی صوتی محسوب می گردد و روی روح وروان شهروندان تاثیر می گذارد در صورت مشاهده برخورد جدی صورت خواهد گرفت.
 
وی در پایان جلسه شورای ترافیک در خصوص وانت بارهایی که اقدام به سوار کردن مسافر در قسمت بار می نمایند اشاره نمودند براساس ماده ۲۰۳ آیین نامه راهنمایی ورانندگی حمل مسافر با وسایل نقلیه باری ممنوع است و ماموران پلیس راهور با این نوع رانندگان نيز برخورد کرده و متخلفان اعمال قانون می‌شوند همچنين وي در خصوص خودروهای سنگین که از سطح شهر عبور می نمایند با توجه به کم عرض بودن معابر خصوصا بلوار معلم وخیابان مطهری حق پارک ندارند و در صورت مشاهد توسط مأمورین اعمال قانون خواهند شد.
 
شهردار راین  قائمی در جلسه شورای ترافیک خواستار : تعیین تکلیف وضعیت دو باند شدن راه کرمان راین ، تفویض اختیار شورای ترافیک شهرستان به بخش راین ، آسفالت یک سوم مسیر کمربندی برای سهولت تردد کامیون‌های حمل سنگ که زیرساخت شهر را خراب می‌کنند ، تامین اعتبار برای خرید و اجرای سیستم مانیتورینگ و گسترش دوربین های پلیس تصویری ، تعیین تکلیف اعتبارات جرائم راهنمایی و رانندگی شدند و اعلام کردند چراغهای راهنمایی و رانندگی برای اجرای مصوبه سه راهی ارگ خریداری و نصب شده اند که نیازمند همکاری پلیس راهور و کارشناس مربوطه برای تنظیم و راه اندازی آنها هستیم.
 
شهردار راین خاطرنشان کرد:  شهرداری با تاکید مسولین با مجموعه مخابرات و پیمانکار مربوطه برای اجرای فیبر نوری در سطح شهر نهایت همکاری را بعمل آورد و کل این طرح اجرا شد ولی متاسفانه مخابرات نه تنها به تعهدات خود عمل نکرد بلکه زیرساخت شهر را هم تخریب و اصلاح و جبران خسارت را نیز انجام نمی‌دهند.




انتهای پیام/  تاج الدینی
https://armanekerman.ir/vdchiqnzm23nixd.tft2.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما