تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۷
۰
plusresetminus
رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: عنوان بسیج در کنار مجموعه حقوقدانان می تواند مجموعه ای کارگشا در حل مشکلات مردم را شکل دهد و از این رو بسیجیان حقوقدان، سربازان عدالت گستری در جامعه هستند.
بسیجیان حقوقدان، سربازان عدالت گستری در جامعه هستند
به گزارش راه ارمان حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در دیداراعضای شورای قشر سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمان با تاکید بر این مطلب که بسیج متعلق به همه کشور وهمه کشور منزل و خانه بسیج است، افزود: بسیج واژه بسیار مقدسی است که به هر مجموعه ای اضافه شود، آن را بسیارپربرکت و پرمعنا می کند.
وی یادآور شد: تمامی اقشار بسیج خدمات فراوانی را انجام می دهند اما بسیج حقوقدانان باید  یک کار مهم و مهمتر انجام دهد و  آن کار، راهنمایی کردن سایر اقشار است  و باید به سایر اقشار خوراک علمی، عملی و تجربی دهد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با اشاره به اینکه بسیج در بدنه جامعه نهادینه شده است، ادامه داد:شکل گیری بسیج حقوقدانان د رکنار قوه قضاییه بسیار خوب است و زیرا این قشر بسیج، یار و مددکار دستگاه قضایی در اجرای ماموریت های آن است.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی بیان کرد: اجرای سند تحول تعالی قضایی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است؛ بدون همراهی قشر بسیج حقوقدانان، ناقص خواهد بود و اگر از ظرفیت بسیج و تفکر بسیجی بدون توجه به کمیت و با حفظ کیفیت اندیشه ناب بسیجی استفاده گردد، بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد. 

وی با اشاره به اینکه همه باید با تفکر جهادی و با تلاش شبانه روزی به صحنه خدمت به مردم بیایند، تصریح کرد: قضات، وکلا، کارشناسان و کاکنان بسیجی در دستگاه قضایی زمینه تحقق عدالت را به نحو شایسته تری فراهم می کنند و به عنوان نمونه تفکر بسیجی موجب می شود تا یک وکیل تا زمانی از موکل خود دفاع کند که در مسیر عدالت باشد و حق با او باشد.

رییس کل دادگستری استان کرمان، توسعه تفکر بسیجی را زمینه ساز افزایش صلح و سازش در جامعه دانست و بیان کرد: رسالت قوه قضاییه اینگونه تنظیم شده که اختلافات مردم با صلح و سازش خاتمه یابد و قاضی بسیجی قاضی ای است که به موضوع صلح و سازش و تاثیر رای در جامعه توجه بیشتری خواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی با اشاره به اینکه کاهش آسیب های اجتماعی از دغدغه های جدی ماست، عنوان کرد: یکی از نیازمندی های جامعه ما ارتقای اطلاعات حقوقی و قضایی مردم است و در تمامی این زمینه ها حقوقدانات بسیجی نقشی مهم و راهگشا بر عهده دارند.

وی بر استفاده از ظرفیت رسانه ها و فضای مجازی برای توسعه آموزش های حقوقی مورد نیاز در جامعه تاکید کرد و ادامه داد: موضوع جهاد تبیین که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح شده، باید در دستور کار بسیج حقوقدانان باشد.

رییس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: یکی دیگر از ماموریت های مهم بسیج حقوقدانان، حمایت جامع و حقوقی از تولید، اشتغال و سرمایه گذاران واقعی در جامعه است تا بتوانیم از این جنگ اقتصادی تحمیلی به کشور نیز با سربلندی بیرون آییم.

جانشین فرماندهی سپاه ثارالله استان کرمان در بسیج اقشار نیز در این نشست با اشاره به اینکه 20 قشر بسیج در استان کرمان فعالیت دارند، تاکید کرد: مکتب شهید سلیمانی به عنوان رویکرد جدید در همه اقشار بسیج پس از شهادت سردار مورد توجه قرار گرفته است و نگاه ما این است که اقشار بسیج به عنوان یک بازوی اجرایی و پل ارتباطی بین مردم و سازمان ها در کنار ادارت و سازمان ها قرار می گیرند.

سرهنگ حجت الله پاداش به سازماندهی بالغ بر 65 هزار نفر  در حوزه بسیج حقوقدانان، تاکید کرد: کانون بسیج حقوقدانان در 15 شهرستان ره اندازی شده است.

وی بیان کرد: در حوزه راهبردی تلاش می کنیم کمک خوبی را در حوزه های قضایی و در مسیر معاضدت قضایی انجام دهیم که یکی از این موارد طرح هر مسجد یک حقوقدان است و طرح صلح یاران افتخاری نیز اخیرا فعال شده است.

جانشین فرماندهی سپاه ثارالله استان کرمان در بسیج اقشار به ارائه مشاوره های حقوقی نیز اشاره و بیان کرد: تا کنون زمینه آزادی 569 مددجوی جرایم غیرعمد و مالی از زندان های استان کرمان با همت بسیج حقوقدانان فراهم شده است.

سرهنگ پاداش به راه اندازی سامانه تلفنی 129 جهت ارائه مشاوره های حقوقی به مردم نیز اشاره کرد.

رییس بسیج حقوقدانان سپاه ثارالله استان کرمان نیز گفت: بسیج حقوقدانان از سال 88 تشکیل و با استقبال بسیار خوبی روبرو شده است.

سرهنگ مسعود رفیعی ادامه داد: در سال 1400 بالغ بر پنج هزار و 205 نفر در بسیج حقوقدانان عضو شده اند  و طرح های موفق کشوری نیز با حضور و همکاری این افراد اجرایی شده است.

وی بیان کرد: به عنوان نمونه طرح هر مسجد یک حقوقدان از کرمان آغاز شده و در حال حاضر به عنوان یک الگوی کشوری در استان های مختلف در حال انجام است.

مدیر کانون مقاومت بسیج حقوقدانان وادارات شهید بهشتی دادگستری استان کرمان نیز با ذکر فرمایش امام علی (ع)؛ «فَلَیْسَتْ تَصْلُحُ الرَّعِیَّةُ إِلَّا بِصَلَاحِ الْوُلَاةِ»  حالِ مردم نیکو نگردد، جز آن‌گاه که حاکمان نیکو رفتار باشند، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران برآمده از مجاهدت وتلاش های خالصانه عبد صالح خدا خمینی کبیر (رحمت الله علیه) ویاری وهمراهی وایثار هزاران هزار انسان مومن وپاک باخته ی الهی است که در مسیر تحقق کلمه «لا اله الا الله» از نثار خون خود نیز دریغ نکردند، تا دین خدا در این کشور حاکم گردد، واکنون به زعامت ولی فقیه ونایب امام عصر «عج الله تعالی فرجه الشریف» امام خامنه ای «حفظه الله»  در حال طی طریق به سمت تمدن نوین وپیشرفته اسلامی می باشد.

محمدرضا اکبری زاده افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مصاف با کفر واستکبار جهانی ودر حمایت از مظلومین عالم هیچ تردیدی به خود راه نداده است، پذیرش مسئولیت در این نظام از سخت ترین مجاهدت ها به شمار می رود، وامروز که وضعیت اقتصادی ومعیشتی مردم دچار تکانه ها وتلاطماتی شده، به مراتب نسبت به گذشته کار را بر مسئولین سخت تر نموده است.

وی ضمن تقدیر از تلاش های رییس کل سابق دادگستری کل استان کرمان، تاکید کرد:  قضات وکارکنان بسیجی دادگستری کل استان کرمان مراتب آمادگی خود را در جهت تحقق برنامه های مدیریت جدید دادگستری کل استان کرمان وارائه خدمات قضایی مطلوب به هم استانی های عزیز ونجیب کرمان اعلام می دارند. امید است گامی هر چند کوچک در جهت تعالی نظام جمهوری اسلامی برداریم.


انتهای پیام/ تاج الدینی https://armanekerman.ir/vdcepf8zvjh8wxi.b9bj.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما