تاریخ انتشار :جمعه ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۴۴
۰
plusresetminus
حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی گفت: امام با فتنه های داخلی و انحرافاتی که اتفاق می افتاد و استبدادی که در آغاز مبارزه با آن مواجه و سالها با آن درگیر بود می جنگید و در عین حال با استکبار جهانی نیز درگیر بود.
امام راحل در عین استکبارستیزی با فتنه و انحراف داخلی می جنگید/ توقیف نفت کش های یونان اثبات  اقتدار دریایی جمهوری اسلامی بود
به گزارش راه آرمان آیین سیاسی-عبادی نمازجمعه این هفته در همه شهرستانهای استان کرمان برگزار شد.

امام جمعه کرمان: امام راحل در عین استکبارستیزی با فتنه و انحراف داخلی می جنگید

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، در خطبه‌های نمازجمعه امروز  با بیان اینکه هر چه روحیه تقوامحوری را در زندگی پررنگ کنیم از توقف گاه‌های قیامت راحت‌تر عبور می‌کنیم، گفت: ایمان درجات متفاوتی دارد.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه هر چه انسان بیشتر مراقبت و مواظبت کند و خود را بیشتر در منظر و مرآی خداوند بداند، درجات بالاتری از ایمان به خداوند دارد، گفت: باید مراقب باشیم ایمان ما در درجه‌ای متوقف نشود بلکه هر روز بر ایمان ما اضافه شود لذا دستورات دینی ما را به همین امر رهنمون می‌کند.

وی نشستن با اهل هوی و هوس را باعث به فراموشی سپردن ایمان دانست و گفت: اگر ایمان نباشد، خیری از عمل صالح نیست و همه کار‌های خیر در دایره وسیع ایمان است، اما عمل صالح مبتنی بر ایمان است و هر چه ایمان قوی‌تر باشد آفات عمل از بین می‌برد.

امام جمعه کرمان مواردی، چون ریا، تظاهر، خودبینی و منت گذاری را از آفات عمل برشمرد که با این آفات، عمل، عمل صالح نخواهد بود.

وی در خطبه دوم نمازجمعه با تبریک دهه کرامت و ولادت باسعادت امام رضاعلیه السلام از حضور گسترده توده‌های مردم به ویژه مردم شهر کرمان در پویش سلام فرمانده که پیامی مخلصانه برای حضرت حجت اجرا شد؛ قدردانی کرد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به روز محیط زیست با تأکید بر لزوم حفظ و حراست از محیط زیست و منابع طبیعی به دلیل ارزش حیاتی آن نه فقط برای امروز که برای نسل‌های آینده؛ در ادامه با بزرگداشت هفته حج؛ حج را عبادتی بزرگ دانست.

وی با تسلیت سالروز ارتحال ملکوتی امام راحل و قیام ۱۵ خرداد؛ آغاز زعامت رهبری عظیم الشأن انقلاب را تبریک گفت و اظهار کرد: زندگی امام راحل دارای مراحلی است از جمله کودکی ایشان که دوران بسیار برجسته‌ای در عین یتیمی ایشان است.

امام جمعه کرمان گفت: امام (ره) تحت تربیت مادری شجاع و باصلابت تربیت شد و برادر امام که از علما بودند، در تربیت ایشان نقش دارد و مرحله جوانی و ورود به حوزه که فراز و نشیب‌های فراوانی دارد؛ آغازی بزرگ در زندگی امام و تاریخ جهان اسلام است، زیرا شخصیتی در حوزه تربیت شد که امید آینده زنده کردن دین است.

وی با بیان اینکه دوران بعدی، دوران به ثمر رسیدن درس و بحث و تحقیق و تحصیل امام است که از ایشان مُدرسی برجسته، مجتهدی آگاه و فیلسوفی به نام تحویل جامعه داده و امام از اساتید برجسته قم است؛ گفت: بخش دیگری از زندگی امام دوران مبارزه امام است که به خوبی آغاز می‌شود و تا پایان با شجاعت و صلابت می‌ایستد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه دوران بعدی زندگی امام، دوران پیروزی انقلاب است که ایشان یک دهه پای آن می‌ایستد و همه ارکان حاکمیت اسلام را با توجه به کتاب و سنت و با مراقبت و مواظبت بی نظیری اجرایی و عملیاتی می‌کند؛ تصریح کرد: امام در این دوران، سختی‌ها و توطئه‌های فراوان می‌بیند و از همه سختی‌ها عبور و همه توطئه‌ها را با کمک مردم سلحشور خنثی می‌کند.

وی با بیان این مطلب که امام در دنیا دوستان و ارادتمندان فداکار فراوان و هم دشمنان قسم خورده‌ای دارد که سد راه امام می‌شوند؛ گفت: این هر دو بخش قابل توجه و تحلیل جدی است.

امام جمعه کرمان سپس با توضیح پیرامون مکتب امام راحل اظهار کرد: این مکتب مشخصات و مختصاتی دارد و برگرفته از دستورات الهی است و توکل به خدا در آن موج می‌زد.

وی شجاعت، شهامت همراه با عقلانیت در حد اعلا، دفاع از مظلوم، آبادانی کشور، دفاع از اخلاق و معنویت و... را از شاخص‌های مکتب امام برشمرد و افزود: امام همزمان با دو جبهه استبداد داخلی و مبارزه با انحراف و فتنه می‌جنگید و در عین حال از استکبارستیزی و استعمارستیزی غفلت نکرد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی بیان کرد: امام با فتنه های داخلی و انحرافاتی که اتفاق می افتاد و استبدادی که در آغاز مبارزه با آن مواجه و سالها با آن درگیر بود می جنگید و در عین حال با استکبار جهانی نیز درگیر است.

وی گفت: در طول دوران مبارزاتی کشور، کسانی مبارزه کردند اما در جبهه داخلی جنگیدند و از جبهه خارجی غفلت کردند و یا بالعکس که این هر دو نتوانستند پیروز میدان بشوند اما مکتب امام مکتبی است که با همه اشکالات و ایرادهایی که در راه مبارزه می بیند مقابله می کند و می جنگد و می تواند انقلابی شکوهمند را رهبری کند؛ انقلابی که بعد از معصومین بی نظیر است و نمونه ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان سپس با بیان اینکه بعد از امام راحل، رهبریِ عزیزی در جایگاه امام جامعه قرار می گیرد که همان خط و روش و منش امام را با قدرت و قاطعیت ادامه می دهد؛ گفت: گرچه زمان امام و رهبری با هم تفاوت هایی دارد و یکی از آنها عبارت است از آرایش صحنه های جبهه مخالف انقلاب در داخل و خارج انقلاب که آرایش متفاوتی نسبت به زمان امام به خود گرفته است و با ساز و کار جدیدی به نبرد با انقلاب و مردم و اسلام آمده است.

وی تفاوت دیگر را در نوع جنگیدن دانست و با بیان اینکه در زمان امام جنگ سخت و مواجهه رودر رو با دشمن و امروز جنگ نرم پیچیده ترکیبی وجود دارد؛ بیان کرد: علیرغم همه تفاوت هایی که بخشی از آن زاییده زمان و بخشی رنگ عوض کردن دشمنی ها است اما رهبر عظیم الشأن انقلاب، با صلابت و قاطعیت هر چه تمام تر این مسیر را پیش برد و امروز در ایران اسلامی شاهد به ثمر نشستن قدرت های ایمان در جامعه هستیم.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه روزی کشور ما جرأت نمی کرد در مقابل خارجی ها حرف بزند اما امروز در حالیکه نفتکش ما را ظالمانه و غیرقانونی توقیف می کنند، کشور ما توانسته دو نفتکش همان کشور را با ظرفیت سه برابر آنچه از ما گرفتند با رعایت قانون در اختیار بگیرد؛ گفت: این قدرت نظام است و باید به رهبری عظیم الشأن و ملت شایسته و فداکار و نیروهای قدرتمند در صحنه و دفاع از ارزش ها تبریک گفت.

وی گفت: وحدت، انسجام، همراهی و همدلی در خط رهبری، هر روز برای کشور قدرت تولید می کند و باید دولت خدمتگزار را کمک کرد تا بر مشکلات اقتصادی کشور پیروز شود.


امام جمعه زرند: سرود سلام فرمانده نشان داد جامعه تشنه کار فرهنگی تمیز است

حجت الاسلام شجاعی امام جمعه زرند در خطبه های این هفته زرند ضمن اشاره به سالروز ارتحال جانسوز امام خمینی (ره) و تسلیت آن،  یاد و خاطره شهدای ۱۵ خرداد را گرامی داشت و گفت: قیام ۱۵ خرداد نقطه شروع انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) بود.

وی افزود: روز ۱۴ خرداد خاطره تلخ وداع با امام راحل و همچنین خاطره شیرین انتخاب رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای به عنوان ولی امر مسلمین جهان و سکاندار انقلاب را برای ما دارد که خمینی دیگری با همان روحیه و اعتقاد و باور پرچم انقلاب را با قدرت و اقتدار در دست گرفت و ان شاالله تا ظهور ولی عصر (عج) در دست خواهد داشت.


امام جمعه زرند با اشاره به تبدیل شدن بقاع متبرکه زرند به قطب های فرهنگی شهر گفت: ۱۵ خرداد ماه روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه هست و در شهرستان زرند نیز حرکت های خوبی در جهت قرار گرفتن این بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی قدم های خوبی برداشته شده است .

خطیب جمعه زرند گفت : روز ۱۵ خرداد همچنین روز محیط زیست می باشد که به وضعیت نا به سامان و بدی در کل جهان تبدیل شده است و در زرند نیز با راه اندازی معادن و صنایع با چالش هایی مواجه هستیم که امیدواریم با تدابیر مسئولان شهرستان ارتقا سلامت محیط زیست شهرستان در دستور کار قرار بگیرد و بعضا در سطح شهرستان در زمینه محیط زیستی کارشکنی هایی میشود که نیاز به برخورد و پیگیری دارد.


حجت الاسلام شجاعی به آلایندگی صنایع شهرستان اشاره کرد و افزود: از نماینده مردم زرند و کوهبنان و فرماندار زرند درخواست داریم که مسئله زیست محیطی صنایع شهرستان را با جدیت پیگیری کنند که در شب های گذشته مشاهده شده است که نیاز به پیگیری جدی تری می باشد.

وی ضمن تسلیت و ابراز تاسف از دست دادن تعدادی از همشهریان زرندی در سانحه تصادف هفته گذشته گفت: حادثه دلخراش سقوط خودرو همشهریان عزیزمان که در هفته گذشته رخ داد و منجر به فوت هفت نفر از همشهریان مان شد که این مسئله نیازمند حل مشکلات نقاط حادثه خیز شهرستان زرند دارد.
 
امام جمعه زرند با تقدیر از سرود سلام فرمانده اظهار داشت: پویش عظیمی که در سطح کشور راه افتاده که به نوعی تمامی اقشار جامعه را تخت تاثیر قرارداده است که جای تقدیر و تشکر دارد از کسانی که تولید هنری فاخر و ماندگار داشتند برای عرض ارادت به امام عصر (عج) می باشد که با حضور پرشور خردسالان دهه هشتاد و نود می باشد جای تشکر دارد .

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص کار فرهنگی خوب گفت: سرود سلام فرمانده نشان داد جامعه ما تشنه کار فرهنگی تمیز و خوب هستند که اگر خوراک خوبی تهیه شود و تحویل مردم بدهیم اینگونه مورد استقبال مردم قرار خواهد گرفت.


وی در پایان خطبه های نماز جمعه گفت:  از رسانه ها درخواست داریم که حفظ آبروی افراد را مورد توجه بیشتر قرار دهند و پخش کننده شایعات نباشند و وقتی پای ابرو افراد در میان است باید از انتشار آن مطالب خودداری کنند.

امام جمعه منوجان: امام(ره) قرائتی سیاسی و انقلابی از اسلام ارائه کردند

حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفری امام جمعه موقت آسمینون (نودژ)منوجان در خطبه های نماز جمعه(۱۴۰۱/۰۳/۱۳) این شهر  با تسلیت رحلت جانسوز حضرت امام خمینی (ره)و قیام خونین ۱۵ خرداد گفت: یکی از ابعاد مهم جهاد تبیین مقابله با تحریف شخصیت و مکتب امام است.

وی افزود: امام دارای ابعاد شخصیتی متعددی بودند که از کنار هم قرار گرفتن همه آنها ابعاد و تصویری از شخصیت ایشان شکل می گیرد امام سیاستمدار، اندیشمند، فقیه، عارف، رهبر سیاسی، فیلسوف و از همه لحاظ دارای علم بودند و تنها با توجه به زمان به همه این ابعاد وجودی ایشان است که تصویری دقیق از ایشان شکل می گیرد.

خطیب موقت نماز جمعه بخش آسمینون بیان کرد: یکی از مهمترین شاخصه های اندیشه فکری امام راحل ارائه قرائتی انقلابی و سیاسی از اسلام است که بتواند پاسخ گوی نیازهای روز جامعه اسلامی باشد.

حجت الاسلام  جعفری تاکید کرد: اولین و اصلی ترین نقطه در مبانی و نظرات امام،مسئله اسلام ناب محمدی است یعنی اسلام ظلم‌ستیز،اسلام عدالتخواه،اسلام مجاهد، اسلام طرفدار محرومان،اسلام مدافع حقوق پابرهنگان،رنج دیدگان و مستضعفان است این شاخص مهم که همان اسلام ناب محمدی است امروز شرق و غرب عالم را فرا گرفته است و همه جای عالم منتشر می شود.

خطیب موقت نماز جمعه آسمینون(نودژ) مطرح کرد: مسئله ای که روح و روان مردم ما و تمام مسلمانان و شیعیان و ارادتمندان اهل بیت را جریحه‌دار کرده است ساخت فیلم توهین آمیزی به نام عنکبوت مقدس بود یک فیلم با پشتوانه مالی شرکت های صهیونیستی است.

وی در ادامه افزود: فیلمی سخیف و بی ارزش که فاقد ارزش یک اثر هنری است و در نگاه عمومی و تماشاگران در پایین ترین رده قرار گرفت توسط طراحان و سیاستگذاران جشنواره کن کاندیدای نخل طلایی شد و بازی معمولی یک بازیگر زن ایرانی به مقام اول دست یافت و موضوع این فیلم اهانت به مقدسات دینی در ساختار محتوایی خصوصاً در لوح تبلیغی و تحقیر فرهنگ ایرانی است که گروهی از سلبریتی‌ها و برخی از چهره‌های سیاسی عجولانه به تقدیر آن پرداختند ما به نوبه خود این اقدام سخیف و ضد اسلامی را محکوم می‌کنیم.


حجت الاسلام جعفری تصریح کرد: همین جا از هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر که دغدغه اسلام و ایران را دارند می خواهیم پاسخ این جریان مسموم و عناصر مفلوک آن را با تولید آثار فاخر و تاثیرگذار دینی و انقلابی و ملی بدهند.

امام جمعه جیرفت: روسیاهی برای کشورهای مدعی آزادی در اهانت به مقدسات ادیان

حجت الاسلام والمسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت ضمن تسلیت رحلت حضرت امام خمینی (ره) به تمام شیعیان جهان گفت: : ساده زیستی امام (ره) همواره مورد توجه همگان بوده است.

امام جمعه جیرفت با اشاره به ۱۴ خرداد افزود: در این روز شاهد رحلت حضرت امام خمینی (ره) و انتخاب شایسته مجلس خبرگان رهبری در انتخاب جایگزین امام (ره) هستیم.

وی گفت: امام خمینی (ره) در جایی می‌فرمایند من آقای خامنه‌ای را بزرگ کرده‌ام لذا این بیانگر شناخت و اعتماد امام (ره) به مقام معظم رهبری بود.

حجت الاسلام تارم ضمن تسلیت رحلت امام خمینی (ره) به تمام شیعیان جهان، اظهار کرد: ساده زیستی امام (ره) همواره مورد توجه همگان بوده است.

امام جمعه جیرفت از اهانت به مقدسات در انتشار فیلمی جدید اشاره کرد و افزود: اهانت به مقدسات و ارزش‌های اسلامی امر جدیدی نیست لذا مردم ما با این بازی‌های سیاسی فریب نمی‌خورند.

وی نکته قابل تأمل در انتشار فیلم توهین به مقدسات را ادعای کشورهای مدعی آزادی برشمرد و افزود: این کشورها همیشه مدعی آزادی و احترام به مقدسات ادیان مختلف بوده‌اند ولی در عمل شاهد این موضوع نیستیم.

وی بیان کرد: دشمنان با این اقدامات احمقانه نمی‌توانند ارزش‌ها را از بین ببرند و در نهایت چیزی جز روسیاهی برای آن‌ها در پی نخواهد داشت.


امام جمعه کهنوج: مکتب امام راحل چراغ راه عبور از گذرهای دشوار است

ظهر امروز ۱۳ خرداد ماه حجت الاسلام «احمد نجنو» در خطبه های نماز جمعه کهنوج، ضمن تسلیت فرارسیدن ۱۴ خرداد سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، گفت: امام راحل در دوران حیاتش سرمایه ای برای ایران اسلامی بود و یاد و خاطرش را گرامی می داریم.

 
امام جمعه کهنوج مکتب امام راحل را سرمایه‌ای ارزشمند  دانست و افزود: ملت ایران با در دست داشتن این سرمایه به عنوان چراغ راه و شعله فروزان از گذرگاه های دشواری عبور کرده و با این مشعل فروزان می تواند با اقتدار جلوی توطئه‌های دشمن را بگیرد.

 
وی خاطرنشان کرد: در طول دوران بیش از چهل ساله انقلاب اسلامی، توطئه بزرگی بر علیه این نظام شکل گرفته اما در سایه مکتب امام خمینی (ره) همه این توطئه ها خنثی شده است.

 
حجت الاسلام نجنو تصریح کرد: مکتب امام راحل یک راهنمای نظری و عملی است که کشور و ملت را به اوج عزت، پیشرفت و عدالت می رساند.

 
خطیب جمعه کهنوج ادامه داد: هر کجا در این چند سال گذشته توفیقاتی داشتیم دقیقا همان جایی بوده که به توصیه های امام خمینی (ره) عمل کرده ایم، مکتب امام یک بسته کامل از معنویت عقلانیت و عدالت است.

 وی عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران اخیرا در واکنش به دزدی دریایی یونان و آمریکا در ارتباط با توقیف نفتکش ایرانی بار دیگر با اثبات اقتدار دریایی خود ۲ نفتکش یونان را توقیف کرد.

 حجت الاسلام نجنو اضافه کرد: روابط عمومی سپاه پاسداران هشدار داد که اگر نفتکش ایران آزاد نشود تمام ۱۷ کشتی یونانی دیگری که در منطقه هستند توقیف می شوند.

 امام جمعه کهنوج یادآور شد: یونان درحالی نفتکش ایرانی را توقیف کرد که ظاهرا تجربه توقیف نفتکش ایرانی توسط انگلیس را فراموش کرده که تبعات بسیار زیادی برای لندن به دنبال داشت.

 وی ابراز کرد: یونان این بار جا پای انگلیس گذاشته است و اکنون بر سر دو راهی قرار گرفته است که نظر آمریکایی ها را جلب کند یا برای نجات کشتی خود به خواسته های ایران تن دهد.

 حجت الاسلام نجنو تاکید کرد: از آنجایی که ایران اثبات کرده است که به هیچ کشوری باج نمی دهد بنابراین یونان هم باید بداند که اگر تسلیم خواسته‌های آمریکا شود سخت  پشیمان خواهد شد.

 خطیب جمعه کهنوج اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره نشان داده که اگر ضمن احترام به حقوق همه کشورها در عرصه دریانوردی آنجایی که منافعش توسط دیگران به خطر بیفتد متجاوز و سارق را سخت تنبیه خواهد کرد.

وی تصریح کرد: پیام ما به غربی ها این است که ایران در دفاع از منافع ملی خود با کسی مماشات نخواهد کرد و برای تامین منافع ملی خود دست بسته نیست و به اقدامات خصمانه غربی‌ها پاسخ قاطع خواهد داد.

حجت الاسلام نجنو عنوان کرد: غربی ها بدانند اگر بخواهند با دزدی دریایی کشتی و نفتکش ایرانی را توقیف کنند حتما پاسخ قاطعی دریافت می کنند.

 امام جمعه کهنوج با اشاره به اکران فیلم سخیف و بی ارزش عنکبوت مقدس، تاکید کرد: تولید این فیلم را محکوم می کنیم و از همگان می خواهیم در محکومیت این اقدام زشت سکوت نکنند.

امام جمعه کوهبنان: پیروی از مبانی اسلام و اخلاص امام(ره) از ویژگی های قیام ۱۵ خرداد بود

نماز جمعه این هفته شهر کوهبنان به امامت حجت الاسلام مرتضی جعفری و با حضور جمعی از مسئولین اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی ، علما و روحانیون ، مردم ولایت مدار و بسیجی کوهبنان با رعایت پروتکل های بهداشتی در مسجد بزرگ و تاریخی حضرت امام خمینی (ره) کوهبنان برگزار شد.

حجت الاسلام مرتضی جعفری پس از دعوت همگان به تقوای الهی با تبریک دهه کرامت گفت: وقتی امام رضا(ع) از نیشابور عبور می کردند گروهی از وجود حضرت درخواست حدیث کردند لذا ایشان فرمودند کلمه لا اله الا الله قلعه و حصاری است که هر کس درون آن قرار گیرد از عذاب الهی در امان است اما تاکید کردند شرط آن ما اهل بیت هستیم.

وی تاکید کرد: در آستانه ۱۴ خرداد سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی قرار داریم حضرت امام (ره) همواره به همراهی دین و سیاست، توجه به نقش مردم در صحنه، نگاه جهانی و بین المللی، ترویج ارزش های دینی و مذهبی، عدالت اجتماعی و.... توجه ویژه ای داشتند.

امام‌ جمعه کوهبنان افزود: در آستانه ۱۵ خرداد قرار داریم فراگیری نهضت، مذهبی بودن مبارزه، پیروی از مبانی دین مبین اسلام، پیروی از حضرت امام به عنوان رهبر سیاسی نهضت و مرجع تقلید، حاکمیت و اخلاص حضرت امام  بیگانه ستیزی و.... از ویژگی های قیام پانزدهم خرداد ماه بود.

وی ابراز داشت: انتخاب حضرت امام خامنه ای را به عنوان رهبر جامعه اسلامی توسط خبرگان ملت را در این ایام داشتیم که این مهم را خدمت همگان تبریک‌می گویم.

خطیب جمعه کوهبنان تصریح نمود: از وظایف ما در قبال ولی امر مسلمین جهان پیروی از مقام معظم رهبری، حمایت کردن از ولی خدا هم در حضور و هم در غیاب، تشکر از خدا بواسطه وجود این نعمت بزرگ الهی و..... است.

وی یادآور شد: روز تجلیل از بقاع متبرکه و امام زادگان، روز بزرگداشت احمد بن موسی مشهور به شاهچراغ از مناسبت های هفته است در حالی که باید راه و طریق امام زادگان را ادامه بدهیم و از وجود معنوی آنان بهره ببریم.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: مراسم ۱۴ و ۱۵خرداد و یادواره شهدای دهستان جور را در این ایام در شهرستان داریم که جا دارد به صورت گسترده در این برنامه ها شرکت کنیم .

امام جمعه ریگان: نشخوار رسانه‌های غربی و حرف منافقین نباید در رسانه‌های ما پخش شود

حجت الاسلام حبیب رضازاده در خطبه های نمازجمعه ریگان اظهار کرد:شخصیت امام را باید به جامعه جهان معرفی کرد.

امام جمعه ریگان به تبیین و ابعاد مختلف شخصیتی امام اشاره کردو گفت: اتکال به کمک الهی، و اعتقاد به صدق وعده الهی، اعتقاد به اراده ونیروی مردم، حمایت از محرومان، اعتقاد به استقلال کشور، تاکید به اصل وحدت، اصرار بر سازندگی کشور می‌توان اشاره کرد.

امام جمعه ریگان گفت: امام خمینی (ره) در صف اول استکبار ستیزی بود و هم اکنون مقام معظم رهبری پرچم دار مبارزه با استکبار است.

رضازاده ادامه داد: فلسفه انقلابی گری ایران اسلامی این است که روی پای خود ایستاده است.

وی خاطر نشان کرد: ما تربیت شدگان مکتب حاج قاسم نمی‌گذاریم بنده آمریکا شویم.

رضا زاده با اشاره به اینکه رسانه‌ها در جهاد تبیین مشارکت کنند گفت: عده‌ای از رسانه‌ها به دنبال زیر سوال بردن نظام اسلامی اند.

خطیب جمعه شهرستان ریگان عنوان کرد: عملکرد ضعیف یک مهندس، ساختمان متروپل را پایین ریخت این واقعه چه ربطی به نظام الهی و ولایت فقیه دارد، نشخوار رسانه‌های غربی وحرف منافقین نباید در رسانه‌ها پخش شود.

رضا زاده به امنیت شهرستان اشاره کرد و گفت: ما قدردان نیرو‌های امنیتی هستیم و ما مردم در قبال امنیت وظیفه داریم ،مسئولین ذیربط در مورد قاچاق اسلحه غیر مجاز و خرید وفروش آن باید تدابیر لازم را انجام دهند.

امام جمعه ریگان به سفر استاندار کرمان به ریگان اشاره کرد و اظهار کرد: سفر میدانی استاندار از ریگان ومشاهده مشکلات این شهرستان قابل تقدیر است.

رضا زاده به مشکلات شهرستان از جمله تسریع در پروژه‌های نیمه تمام ساختمان‌های حوزه‌های علمیه برادران و خواهران ریگان، مجتمع فرهنگی هنری شهرستان که بعد از ۸سال هنوز بلاتکلیف است اشاره کرد و گفت: مشکل آب آشامیدنی روستا‌های ریگان باید مرتفع شود.

امام جمعه بردسیر: جشنواره کن به دنبال سیاه نمایی چهره ایران و اسلام است

حجت الاسلام علی اکبر کرمانی امام جمعه بردسیر  روز محیط زیست را به مجموعه محیط زیست شهرستان تبریک گفت و افزود : محیط زیست از نعمت های بزرگ خداوند است که  آلودگی هوا، صنایع و غفلت انسان ها باعث به خطرافتادن آن شده است.

وی ضمن قدردانی از زحمات بی دریغ محیط بانان،  از مردم خواست تا در حفظ محیط زیست همت داشته باشند و با  محیطبانان در حراست از این نعمت الهی همکاری کنند.

حجت الاسلام کرمانی در بحث توقیف دو نفتکش یونانی توسط نیروهای مقتدر سپاه هشدار داد: آنچه برای کشور و سپاه ما اهمیت دارد حفظ اقتدار و امنیت کشور است.

وی توقیف این نفتکش ها را اقتدار ایران در حوزه دریایی دانست و تصریح کرد: یونان ماجرای مشابه  انگلیس در این مورد را به خاطر بیاورد و هر چه زودتر نفتکشی را که توقیف کرده است آزاد کند و بداند ۱۷نفتکش دیگر او در این منطقه است.

حجت الاسلام کرمانی هتک حرمت به ساحت امام رضا در فیلم عنکبوت مقدس را محکوم کرد و گفت: آمار یارانه هایی که برای پیش تولید  فیلم عنکبوت مقدس پرداخت شده است و جشنواره ای که به این فیلم جایزه داده است برای نشان دادن ماهیت این فیلم و دلیل برگزیده شدنش کافی است.

وی گفت: جشنواره کن تمرکزش به طور ویژه روی فیلم های است که به دنبال سیاه نمایی چهره ایران و اسلام هستند و قصد دارند تا تصویری خشن، نامعقول و زن ستیز از ایران و اسلام در راستای ایران هراسی و اسلام هراسی  به جهان معرفی کنند اما نمی دانند که چهره خورشید با خاکپاشی آنها غباری نمی گیرد.
 
امام جمعه بردسیر حادثه تلخ آبادان در پی بی مسئولیتی متولیان ساختمان را تسلیت گفت و افزود: این حادثه تمام مردم را متاثر کرد اما دشمن که همیشه به دنبال دوقطبی کردن و ایجاد تقابل برای رسیدن به خواسته هایش است از همزمانی این حادثه با گل کردن سرود سلام فرمانده در کشور در ایجاد دوقطبی استفاده کرد.

وی پاک بودن روح بچه ها و لطافتی که کودکان دارند و  از طرفی نیت خالصانه سازندگان سرود  سلام فرمانده را رمز فراگیری این سرود و استقبال با شکوه مردم به ویژه کودکان از آن دانست.

وی ارتحال بنیانگزار انقلاب اسلامی را تسلیت گفت و بر ذوجهات بودن شخصیت بزرگ امام تاکید کرد و افزود: دوست و دشمن به ویژگی های منحصربه فرد امام معترفند و انقلاب و امام از یکدیگر قابل تفکیک نیستند.

امام جمعه بردسیر رابطه امام و مردم را یک رابطه واقعی و عاطفی دانست و گفت: امام یک سیاستمدار اخلاق مدار و با ادب بود و در عین حال  یک عارف باتقوا و مردمی بود.

وی در پایان تاکید کرد: انتخاب مقام معظم رهبری  انتخابی شایسته و قابل تقدیر است و ایشان تنها کسی است که می توانست در بحران های بعد از رحلت امام تا به امروز کشور را هدایت کند.

امام جمعه فهرج: عمارهای انقلاب، آرمان های امام راحل را تبیین کنند

حجت الاسلام والمسلمین رضا آقاملایی امام جمعه فهرج در خطبه های نمازجمعه این هفته با محکومیت جسارت فیلم عنکبوت مقدس به ساحت امام رضا (ع) گفت: جواب این فیلم کار فرهنگی خوب به مانند ساخت فیلم مختارنامه، یوسف پیامبر و سرود سلام فرمانده است.

وی افزود: از هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر خواستارم پاسخ این جریانات مسموم و عناصر مفلوک را با تولید آثار فاخر و تاثیرگذار دینی، انقلابی و ملی بدهند.

آقاملایی در ادامه به سالروز رحلت حضرت امام (ره) اشاره و اظهار کرد: امروز دشمن میخواهد شخصیت، نام، راه و اندیشه های امام را تحریف کند که میطلبد عمارهای انقلاب وارد میدان شوند و آرمان های امام عزیز را تبیین کنند.

خطیب جمعه فهرج اضافه کرد: امروز رهبر معظم انقلاب به بهترین شکل ممکن انقلاب را رهبری و هدایت می کند و ما بواسطه امامین انقلاب خداوند متعال را شاکر و سپاسگزاریم.

 وی همچنین با اشاره به توقیف دو نفتکش کشور یونان توسط سپاه پاسداران گفت: اگر هرچه سریعتر کشتی نفتکش ایران آزاد نشود ۱۷ نفتکش دیگر یونان در آستانه توقیف قرار دارند.

آقاملایی تصریح کرد: دشمن بداند هرگونه شیطنت آنها با مشت و سیلی محکم سربازان ولایت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روبرو میشود.

امام جمعه فاریاب: لزوم برخورد قاطع با چند قیمتی کالاها در بازار

خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان فاریاب توسط حجت‌الاسلام گروهی امام جمعه اقامه شد.

 خطیب نماز جمعه فاریاب ضمن عرض تسلیت بمناسبت سالروز ارتحال امام راحل و قیام پانزده خرداد بیان کرد:بعد از ۳۲ سال همچنان برای رحلت امام بزرگوار عزاداری می کنیم چون امام، عزیز و محبوب بود،تقوا انسان را عزیز میکند.

حجت الاسلام گروهی ابراز کرد:روز پانزده خرداد ۱۵ هزار نفر شهید شدند، آنقدر این مصیبت بزرگ بود که امام فرمود برای همیشه این روز را عزای عمومی اعلام میکنم.

امام جمعه فاریاب بیان کرد :یک عده می خواهند امام، فکر امام، فرمایشات، عملکرد و مدیریت امام را تحریف کنند.

وی افزود: اینها از این تحریفات اهدافی دارند، انحراف در مسیر انقلاب تا اهداف خودشان تامین شود، اهدافی مثل مذاکره و پیوند با امام، می گویند اگر امام الان حضور داشت، این دشمنی با آمریکا تا این لحظه ادامه پیدا نمی کرد.


حجت الاسلام گروهی اظهار کرد: زمانی کارتر رییس جمهور وقت آمریکا گفت ایران ما را تحقیر کرد،امام فرمود: این تحقیر تا آخر ادامه دارد، اگر آمریکا هم پایش از گلیمش درازتر نکند، ما هم مذاکره می کنیم اما آنها حاضر نیستند که خوی استکبارستیزی را کنار بگذارند.

خطیب نماز جمعه فاریاب بیان کرد:دشمنان انقلاب اسلامی، احمق هستند
کشتی توقیف شده ایران برنگردد، ۱۷ کشتی یونان را توقیف و آزاد نخواهیم کرد.


امام جمعه فاریاب مطرح کرد:خبر خوش برای جهان اسلام مصوبه مجلس عراق و الجزایر(ممنوعیت و جرم انگاری روابط با رژیم جعلی اسرائیل)این یک مبارزه سیاسی علیه اسرائیل  تا نابودی کامل این رژیم است.


حجت الاسلام گروهی با اشاره به نبود بعضی ادارات در شهرستان فاریاب ابراز کرد:ادارات مهم و مورد نیاز نداریم باید مستقر شوند چون حق مردم است. باید به آنها خدمات رسانی شود ،تشکر میکنیم از فرماندار و نماینده که بصورت جدی پیگیر راه اندازی ادارات جدید در فاریاب هستند و بزودی محیط زیست و بنیاد مسکن، افتتاح خواهد شد.

خطیب نماز جمعه فاریاب بیان کرد: شاهد چندقیمتی در بازار هستیم آیا چندنرخی را هم باید به حساب استکبار بیاوریم این حرکات ضدانقلابی، ضدانسانی و ضداخلاقی است باید با آنها برخورد شودبه مغازه داران اخطار می دهم، بزودی مامورین بصورت ناشناس در مغازه ها حضور پیدا خواهند کرد و در صورت مشاهده تخلف، به شدت برخورد خواهد شد.

امام جمعه عنبرآباد: فرزندآوری معروف کم رنگ شده جامعه امروز است

حجت الاسلام والمسلمین حمید بامری امام جمعه شهرستان عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این شهر با توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: یکی از معروف هایی که در گذشته پررنگ بود اما الان کم‌رنگ شده‌است بحث فرزند آوری است.

وی افزود: از نظر اسلام داشتن فرزند و باقی گذاشتن نسل برای هر مسلمان یک امر نیک و پسندیده‌است و شایسته نیست که هیچ مسلمانی با اختیار خودش بدون فرزند و بدون ذریه بماند و این اشتباه است که برخی از افراد مانند اعراب جاهلی ادامه نسل را با پسر می‌دانند و وجود دختر را شوم می‌دانستند.

 امام جمعه عنبرآباد عنوان کرد: اهمیت طلب فرزند از خدای متعال به‌خاطر این است که استمرار نسل انسان است و با تربیت فرزند صالح پرونده عمل انسان بسته نمی‌شود و فرزند صالح هم مایه زینت دنیا است و هم آخرت و باقیات الصالحات است.

وی با بیان اینکه جمعیت جوان کشور رو به کاهش است عنوان کرد: اگر امروز توجه نکنیم و جدی نگیریم به جایی می‌رسیم که قابل علاج نیست و قطعا در آینده مشکلات کشور بیشتر خواهد شد.

امام جمعه عنبرآباد با اشاره به سی و سومین سالگرد عروج ملکوتی امام راحل و  عظیم‌الشان گفت: سی و سه سال است که جهان تشیع و جامعه بشریت از نعمت معمار کبیر انقلاب اسلامی محروم شده‌است در این ایام این سوال اساسی را مطرح کنیم که چه عاملی سبب شد در میان علماء دین، بزرگان، فرهیختگان و مبارزان زمان طاغوت، امام خمینی به چنین جایگاه عظیم و والایی دست پیدا کرد و با انقلابی که مقابل ابرقدرت‌های دنیا و مقابل استکبار غرب و شرق قد علم کرد بایستد؟ که در پاسخ به این سوال مهم باید گفت مهم‌ترین عاملی که موجب شد امام راحل به این جایگاه عظیم و والا برسد عجین کردن سیاست با دیانت به‌معنای واقعی کلمه و کشیدن خط بطلان بر تفکر جدایی سیاست از دیانت بود.

 واقعاً جای بسی تفکر و تأمل است که متأسفانه هنوز خیلی‌ها تصور می‌کنند که اسلام جز اخلاق و معنویات و اعتقادات چیز دیگری نیست! حقیقتاً اگر مردم ما تاریخ را ورق بزنند و بررسی کنند و مطالعه کنند می‌بینند که هرگز تفکر جدایی دین از سیاست را قبول نمی‌کردند.

وی افزود: قرآن کریم درسوره انبیاء علت بعثت انبیاء علیهم‌السلام را دو علت بیان می‌کند اول؛ دعوت به پرستش خدا دوم؛ اجتناب از طاغوت که متأسفانه هنوز قسمت دوم از بعثت انبیا که اجتناب از طاغوت است این مغفول قرارگرفته شده‌است و آن‌گونه که باید تبیین می‌شد نشده‌است.

حجت‌الاسلام والمسلمین بامری افزود: امام عزیز ما با الگوگیری از حرکت اهل‌بیت علیهم‌السلام در زمان حکومت سفاک پهلوی، به کمک روحانیت و همین مردم انقلابی و مبارز حکومت موروثی و طاغوتی دوهزار و پانصد ساله شاهنشاهی را کنار زد و در راستای اهداف انبیاء الهی حکومت اسلامی را تشکیل داد و به مدد الهی و عنایت خدای متعال این نظام الهی بیش‌از چهل و سه سال است که برقدرت وقوت خودش باقی است تا ان‌شاءالله پرچم آن تقدیم محضر امام عصر علیه‌السلام گردد.

حجت الاسلام بامری گفت: امروز شناخت امام، شخصیت و مکتب امام، شناخت اصول امام و شاخصه‌های امام از ضرورت‌های جامعه امروزی است و دشمن به‌دنبال از بین بردن انقلاب اسلامی به‌عنوان یک مکتب استکبار ستیز است.


وی اظهار کرد: بزرگ‌ترین هدف زورگویان عالم این است که مکتب امام را از بین ببرند و در این راه از هیچ حربه‌ای فروگذار نمی‌کنند و امروز جنگ تحریف را دنبال می‌کنن و جنگ ترکیبی را دنبال می‌کنند که متأسفانه جریان تحریف نیز گسترش پیدا کرده‌است ولی ما باید امروز در برابر جنگ تحریف و جریان تحریف بایستیم و نگذاریم انقلاب از اصول خودش فاصله بگیرد.

امام جمعه عنبرآباد عنوان کرد: دشمنان به‌شدت به‌دنبال تحریف مکتب امام و اهداف مکتب امام هستند باید مراقب باشیم در میدان تبیین بی‌وقفه باید تلاش کنیم این نکته را هم باید متذکر شویم که بخشی از جنگ ترکیبی و تحریفی دشمن حمله به عقائد و باورها و اعتقادات است.

وی توهین به ساحت مقدس امام رضا علیه‌السلام را محکوم کرد و گفت: یکی از راهبردهای کلان دشمن، اسلام هراسی و قداست‌شکنی از مقدسات است که در مقابل این راهبرد دشمن باید برای معرفی فرهنگ اسلام و تشیع آثار فاخر تولید کرد و اهالی فرهنگ و هنر که دغدغه دارند و باید داشته باشند پاسخ این جریان‌های مسموم و عناصر مفلوک را باید با تولید آثار فاخر بدهند و کار فرهنگی تمیز مانند اثر سلام فرمانده که یک اثر متوسط است انجام دهند.

حجت‌الاسلام بامری اشاره به سالروز قیام پانزده خرداد افزود: قیام عظیم مردمی در ۱۵ خرداد برای براندازی نظام طاغوتی بود که جا دارد یاد و خاطره این قیام را و همه شهدا را گرامی بداریم.

امام جمعه رابر: توقیف نفت کش های یونان اثبات  اقتدار دریایی جمهوری اسلامی بود

حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی با تسلیت ۱۴خرداد فرارسیدن ارتحال جانسوز حضرت امام (رضوان الله تعالی علیه) و همچنین سالروز انتصاب نور دیدگان و قوت قلبمان  مقام عظمای ولایت مقام معظم رهبری به عنوان ناخدای با خدای کشتی انقلاب  را به همه شما پیروان راستین ولایت تبریک عرض کرد .

وی با گرامیداشت فرارسیدن نیمه خرداد  یادآور  قیام ۱۵خرداد ۱۳۴۲افزود :وصیت نامه الهی سیاسی امام در حکم شرح آیات از قرآن کریم و روایاتی از عطره طاهره است مهمترین عامل تحقق انقلاب، دو رکن؛ انگیزه الهی ، اتحاد و وحدت کلمه است تأسی اول حق همواره پایدار است و باطل چون کف روی سیل خروشان  پایمال است.

خطیب جمعه رابر تصریح کرد:  اثر رکن دوم برای آن است که وحدت کلمه  نیروها را برای یک هدف متمرکز  و همه موانع را برطرف می‌کند، در فرهنگ ثقلین اختلاف  نشانه خامی، بی خردی  و همانند تیغ تیزی است که آثار  دین و ایمان انسان را از بین می برد.

 حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی بیان کرد: بیداری مردم؛ عامل اصلی بر صیانت از دستاورد های انقلاب اسلامی است ، توصیه حضرت امام رضوان الله تعالی علیه به همگان مبنی بر بیداری  و توجه آنها به خطر و نفوذ دشمن ریشه در همین نگاه چشم انداز وصیت سیاسی الهی امام  رضوان الله تعالی علیه دارد .

خطیب جمعه رابر در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به توقیف دو نفت کش یونانی گفت: این توقیف دو نفت کش یونانی، شرایط جدیدی برای اقتدار نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران رقم خورد، این نفت کش ها از بندر بصره بارگیری شدند و توسط نیروی دریایی مقتدر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توقیف و به سواحل جمهوری اسلامی ایران هدایت شدند.

وی، با بیان اینکه چرا این اتفاق رخ داد، ادامه داد: این حرکت پاسخی  به دزدی دریایی یونان و آمریکا به توقیف نفت کش جمهوری اسلامی ایران بود.

خطیب جمعه رابر افزود :  وقتی نفت کش جمهوری اسلامی را توقیف کردند نیروی دریایی سپاه پاسداران بلافاصله دو نفت کش یونانی را توقیف کردند و پاسخ  را متقابل دادند در واقع توقیف نفت کش های یونان به نوعی اثبات  اقتدار دریایی نظام جمهوری اسلامی ایران را رقم زد.

وی گفت:  سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران هشدار داد درصورتی نفت کش  جمهوری اسلامی ایران آزاد نشود احتمال توقیف ۱۷نفت کش یونانی وجود دارد .

وی تاکید کرد:  این دو نفت کش توقیف شدند مجموعا حدود  ۳۰۰هزار تن معادل یک میلیون و ۸۰۰هزار بشکه نفت نیروهای دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران  توقیف کردند،  آنچه از نفت کش ما توقیف شده بود ۷۰۰هزار بشکه نفت از ایران توقیف کردند یعنی نیروهای مقتدر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ۳ برابر آن معادل را در سواحل دریای جمهوری اسلامی ایران  توقیف کردند.

خطیب جمعه رابر  با اشاره به توقیف نفت کش انگلیس در تنگه هرمز تیرماه ۱۳۹۸گفت: یونان تجربه توقیف نفت کش انگلیس را از یاد برده بودکه انگلیس مجبور شدند نفت کش ایران را آزاد کنند همان خطای  راهبردی که انگلیس انجام داده بود یونان هم  به همان خطای راهبردی  مواجه شده است.

وی گفت:  یک نفت کش توقیف کردیم سه برابرمعادل نفت شما در سواحل جمهوری اسلامی ایران توقیف شد  یونان جا پای انگلیس گذاشته است جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده که به هیچ کشوری باج نخواهد داد.

وی ادامه داد: یونان هم مثل انگلیس تسلیم خواسته نظام جمهوری اسلامی ایران  خواهد شد چراکه اگر تسلیم نشود آن نفت کش یونان معادل ۳برابر نفت کش توقیف شده اما هنوز ۱۷نفت کش شما  در دریاست و در این بحران انرژی به نفت شدید محتاج هستید و این جمهوری اسلامی ایران هست که اجازه ورود نفت کش از تنگه هرمز می‌دهد.

خطیب جمعه رابر گفت: برای تأمین منافع،  نظام جمهوری اسلامی ایران دست بسته نیست با اقدامات خصمانه غرب  همیشه پاسخ قاطع داده و از این من بعد  نظام جمهوری اسلامی ایران با شرارت های بیگانه پاسخ قاطع خواهد داد.
وی با اشاره به بازی راهبری دشمن  در فیلم  جشنواره کن افزود:  بازی راهبردی کلان دشمن در اسلام هراسی و ایران هراسی است البته  قداست شکنی از مقدسات به عنوان یکی از سیاست های  همیشگی دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران بوده‌است، که هر وقت فرصت پیدا کرده دست به قداست شکنی زدند.
وی از هنرمندان  و اهالی فرهنگ و هنر  که دغدغه اسلام  ناب و ایران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارند؛ خواست:  که پاسخ این جریانات مسموم و عناصر مفلوک آن را  با تولید آثار فاخر  و تاثیر گذار دینی، انقلابی و ملی و مذهبی پاسخ متناسب آن را بدهند .

امام جمعه جازموریان: گلایه مندی مردم از عدم توجه مسئولان به سیاست‌های کلی نظام در مورد محیط زیست

خطبه های این هفته نماز جمعه جازموریان توسط حجت الاسلام صادقی امام جمعه اقامه شد‌.

خطیب نماز جمعه عنوان کرد: در جامعه ما گاهی اوقات فضای نقد و انتقاد وجود ندارد اگر نگاهی به روایات وسیره اهل بیت(ع) داشته باشیم درس هایی برای ما شیعیان ومسلمانان دارند.


حجت الاسلام صادقی ابراز کرد: برای اینکه ماها در زندگی خانوادگی معاشرت نيکو و زندگی شیرین و  فرزندانی سعادتمند داشته باشیم باید مثبت نگر و مثبت‌ گرا باشیم یعنی نیمه پر لیوان را ببینیم و نکات منفی را برجسته نکنیم و همچنین در مدیریت خانه سخت گیر نباشیم و در عیب یابی  نسبت به خانواده اول به سراغ خودمان(علیکم با نفسکم)بیاییم.

امام جمعه جازموریان ضمن تسلیت ارتحال امام خمینی(ره) و۱۵ خرداد بیان کرد:
یکی از وظایف مهم امروزه ما جهاد تبیین است و از ابعاد مهم جهاد تبیین مقابله با تحريف شخصیت مکتب امام خمینی (ره) است آنچه در باب امام و انقلاب مهم هست اين است که یاد امام ونام امام از انقلاب جدا نیست و علاوه بر این آن چیزی را که درباره امام گفته اند و می گوییم باید تکرار شود چرا که اگر تکرار شود گمان تحريف وجود ندارد.

وی افزود: چون دشمن سعی در تخریب شخصیت حضرت امام خمینی (ره)را دارند و به دنبال عقده گشایی از امام و رهبری هستند وما سعی کنیم  استکبارستیزی امام وخدمت به مردم ومحرومان را تبیین کنیم.

امام جمعه جازموریان با اشاره به نمایش مضحک تار عنکبوت مقدس تاکید کردند:
این فیلم فاقد ارزش هنری و معنوی است در فیلم عنکبوت مقدس بیش از آنکه با یک فیلم مواجه باشيم با یک بازی راهبردی کلان دشمن بر اسلام هراسی مواجه هستیم این هم هوشمندی ما را می طلبد که مواضع دقیقی را در مقابل ایران هراسی اینها بگیریم  اما ما ها بر این باوریم که اکثر هنرمندان کشورمان نسبت به اسلام بزرگ و امام رئوف و ایران عزیز اعتقاد راسخی دارند

خطیب نماز جمعه بیان کرد: انتظار عمومی این است که خود آنها در محکومیت این گونه اقدامات ضد فرهنگی و ضد اخلاقی و ضد ایرانی مواضع روشن و محکم تری بگیرند و این اقدام را با تولید آثار فاخر و تاثير گذار دینی و انقلابی وملی پاسخ مناسب بدهند.

حجت‌الاسلام صادقی با اشاره‌به توقیف نفتکش های یونانی بیان داشت:
جمهوری اسلامی ایران اخيرا در واکنش به دزدی دریایی یونان و آمریکا در ارتباط با توقیف نفتکش ایرانی بار دیگر اقتدار دریایی خود را اثبات کرد و دو نفتکش یونان را توقيف کرد و نشان دادند ایران در دفاع از منافع ملی خود
مماشات نخواهد کرد و برای تامین منافع خود دست بسته‌ نیست و به اقدامات خصمانه غرب با قاطعيت پاسخ خواهد داد

حجت‌الاسلام صادقی با توجه به روز جهانی محیط زیست اظهار کرد: نگاه به محیط زیست در اسلام و به تبع آن انقلاب اسلامی راهبردی تر است اما گلایه ای که مردم دارند از عدم توجه مسئولان به سیاست‌های کلی نظام در مورد محیط زیست است وضعیت نابسامان محیط زیست به خصوص جازموریان با مشکلات زیادی در این عرصه روبرو است

امام جمعه جازموریان مطرح کرد: خیلی از مطالبات مردم برای سلامت محیط زیست تبدیل به کار فانتزی شده مسئولان باید فوریت های زیست محیطی منطقه را تبیین کنند و چاره ای برای ریزگرد ها و طوفان ها بیندیشند مناطق بکر و دست نخورده جازموریان به خصوص تالاب و مناطقی در کوهستان به عنوان منطقه حفاظت شده ببینند و هم چنین نسبت به فضای سبز در جازموریان تلاش بیشتری نمایند و از همه مهمتر کمک و همراهی با مسئولان داشته باشیم.

حجت‌الاسلام صادقی در پایان خطبه ها از عوامل سرود سلام فرمانده در روستای مختار آباد جازموریان تقدير و تشکر کرد و به نمایندگی از مردم جازموریان از تهیه کننده فیلم (سرود فرمانده)جناب آقای فلاح و امام محله حجت الاسلام سابقی و مردم مختار  آباد جازموریان تشکر میکنم  ازاینکه معرف جازموریان در انقلابی بودن شدند.

امام جمعه بافت: جشنواره کن لانه هایی برای ‏عنکبوتهای سیاه فرهنگی است

حجت الاسلام محمد زاده در خطبه های نمازجمعه بافت اظهار کرد: یکی از موانع ازدواج سخت گیری ‏والدین است، زمانی پسری به خواستگاری دختری می آید توقعات سختگیرانه دارند مانند شغل ثابت، ‏متاسفانه ما فرزندانمان را به گونه ای تربیت می کنیمکه اگر دارای شغل ثابت و دولتی بود دارای یک کار ‏درست و حسابی است و از موانع و مشکلات دیگر موضوع تحصیلات و اینکه بهانه ادامه تحصیل را مطرح می کنند در حالی که می تواند در کنار ازدواج ادامه تحصیل دهد، باید این بهانه ها را بگذاریم کنار زیرا این ‏امورات موانعی است برای ازدواج فرزندانمان.

امام جمعه بافت در ادامه ضن برشمردن ویژگی های بنیانگذار انقلاب اسلامی گفت: امام(ره) دارای ابعاد شخصیتی متعددی بودند که از کنار هم قرار گرفتن همه ‏آن ‏ابعاد تصویری از شخصیت ایشان شکل میگیرد؛ امام(ره) سیاستمدار، ‏اندیشمند، فقیه، عارف، رهبر سیاسی، ‏فیلسوف و... بودند و تنها با توجه هم‏زمان به همه این ابعاد وجودی ایشان است که تصویری دقیق از ایشان ‏شکل ‏میگیرد.
 
حجت الاسلام محمدزاده در ادامه افزود:  توقیف نفتکشهای ‏یونانی، شرایطی جدید را در اقتدار دریایی ایران رقم زد. این نفتکشها که از بندر ‏بصره بارگیری کرده بودند توسط نیروی دریایی مقتدر سپاه توقیف شده و به ‏سواحل ایران سوق داده شدند؛ درباره چیستی و چرایی این اقدام مهم ایران ‏باید به ابعاد این حادثه پرداخته شود.

وی خاطر نشان کرد: فیلم سخیف و بی ارزش ‏عنکبوت مقدس که فاقد ارزشهای یک اثر هنری است ‏و در نگاه عمومی و ‏تماشاگران در پایین ترین رده قرار گرفت توسط طراحان و ‏سیاستگذاران ماسونی ‏جشنواره کن کاندیدای نخل طلایی شد و بازی ‏معمولی یک بازیگر زن ایرانی، به ‏مقام اول دست یافت؛ این موضوع در روزهای ‏اخیر به مهمترین خبرهای روز شد ‏و با مواجهات گوناگونی مواجه شد.

خطیب جمعه شهرستان بافت عنوان کرد: مهمترین ‏موضوع در این فیلم اهانت به ‏مقدسات دینی در ساختار محتوایی خصوصاً در لوح ‏تبلیغی (پوستر فیلم) و ‏تحقیر فرهنگ ایرانی است که گروهی از سلبریتی ها و ‏برخی از چهره های ‏سیاسی اصلاح طلب عجولانه به تقدیر از آن پرداختند؛ این ‏مطلب به ابعاد این ‏پروژه ضداسلامی و ضدایرانی میپردازد؛ جشنواره فیلم کن؛ لانه هایی برای ‏عنکبوتهای سیاه فرهنگی است.

انتهای پیام/
https://armanekerman.ir/vdcb9zb85rhb5fp.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین