کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس مسائل سیاسی:

اندیشه امام راحل ساختار ایدئولوژیک غرب را بهم ریخت/ مقام معظم رهبری رهرو و ادامه دهنده مکتب امام است

14 خرداد 1401 ساعت 8:25

محسن طهرانی مقدم گفت: این ساختار استراتژیک جدیدی که در دنیا رقم زده شد ه و ما به نظام سلطه می گوییم شما باید بیایید و در پازل ما بازی کنید، در زمینی که ما برای شما فراهم می کنیم بازی کنید و بعضی جاها آن را بازی ندهیم ،  این برگرفته از اندیشه امام است.


محسن طهرانی مقدم کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با "راه آرمان" مقام معظم رهبری را بهترین شاگرد امام در راهبری کشور به سمت اندیشه امام راحل نام برد و گفت: به این علت است که مقام معظم رهبری همان  مسیر و همان اندیشه ای که امام (ره) داشتند را دارند دنبال می کنند،بعضی ها بلا واسطه شاگرد امام (ره) بودند مثل رهبری، برخی هم با واسطه شاگرد ایشان بودند مثل سید حسن نصرالله مثل ساختاری که در حوثی های یمن است.

وی ادامه داد: بشار اسدها و غیره شاگرد مستقیم  امام نبوده اند، اما  شاگرد اندیشه  ایشان هستند، یعنی این اندیشه عدم ظلم پذیری ، آزادگی ، زیر بار زور نرفتن ، مقاومت کردن و به نتیجه رسیدن را از امام به ارث برده اند، الگوی حوثی های یمن آن اندیشه ای که در جمهوری اسلامی ایران بنا است، آن کمک فکری و بحث ایدئولوژی که ترجمه کرده اند را و آن ترجمانی که بدست آورده اند از اندیشه مقاومت امام راحل را برده اند و بومی سازی کردند و اکنون آن را عملیاتی و استفاده می کنند.

  کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: آنچه در لبنان و فلسطین می گذرد، شاید به ظاهر بعضی ها عنوان کنند که برای خودشان طرح و اندیشه دارند، اما این فکر درست نیست زیرا  شما دارید می بینید که این ارتباط های اندیشه ای به چه شکل است و اثر استراتژیکی که در ساختار استراتژیک دنیا گذاشته خیلی متفاوت است.

 
طهرانی مقدم افزود: نیم نگاهی به بحث سوریه در ایالات متحده آمریکا و اسرائیل می اندازیم! نظام در حال نابودی غرب بارها عنوان کردند که بشار اسد باید برود خیلی ها حتی در خود ساختار جمهوری اسلامی به این نتیجه رسیده بودند که بشار باید برود تا بتوان  سوریه را اصلاح کرد اما مقام معظم رهبری فرمودند؛ بشار  بماند.

وی به منویات رهبری که سوریه را با بشار حفظ کنیم چون خود ماندن بشار اسد یک نقطه عطفی بر شکست آن هاست، گفت: مقام معظم رهبری این بحران را مدیریت کرد و مطرح شد که اگر کل این ساختار سوریه در آخر هم به پیروزی نرسد اما ماندن  بشار اسد خودش یک پیروزی بزرگ است که نظام سلطه نباید به این امر مهم دست پیدا کند.

کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: در ادبیات بین الملل عنوان می شود؛ خاورمیانه ، غرب خاورمیانه ، شرق خاورمیانه ،  این تغییر ساختمان ایدئولوژی فکری در رابطه با غرب آسیا که ما آن رقم می زنیم  یک نوع از انواع اصولی اندیشه امام است، یعنی شما دنیا را برمبنای خودتان تفسیر کنید نه اینکه دیگران برای شما نامگذاری کنند و بگویند کجای دنیا قرار گرفتید.

وی افزود: اینکه مدعیان زور و ثروت خاورمیانه را در اذعانات خود تقسیم می کنند و همین که این کلمه در ادبیات سیاسی دنیا جا می افتد و آن ها به این اشاره می کنندو  در بحث هایشان می گویند خاورمیانه بزرگ ، خاورمیانه کوچک، که ما دراندیشه امام و به رهبری مقام معظم رهبری  این را تبدیل و روی آن فرهنگ سازی می کنیم این یک نوع ساختار استراتژیک جدیدی است که در دنیا رقم می زده می شود ما می گوییم شما باید بیایید در پازل ما بازی کنید در زمینی که ما برای شما فراهم می کنیم بازی کنید و در برخی جاها نیز آن را بازی ندهیم ،  این برگرفته از اندیشه امام است!

محسن طهرانی ابراز کرد: وقتی که در این ساختار شکل گرفته، ما می گوییم آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند این کلام شاگرد امام است،  حتی شاگر دیگر امام، شهید بهشتی بزرگوار، عنوان کرد؛ آمریکا شاید ما را بکشد شاید  به سرزمین هایی تجاوز کند، ولی در نهایت باید ببینیم پیروز میدان چه کسی است!؟ این نکته مسئله مهمی است که در دنیا بعضا تفسیر نمی شود.

کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: هنگامی که اندیشه شاگرد امام در ابراز قدرت به نظام استکبار توضیح داده نشود، در نهایت نتیجه اش به رخ دنیا کشیده نمی شود و همه مدعی قدرت و قهرمان شناختن مستکبرین می شوند زیرا رسانه دست  آنهاست و ابزار رسانه بسیار قوی است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما باید به مردم خودمان سواد رسانه بیاموزیم که چگونه از این رسانه استفاده کنند و چگونه اخبارش را قبول کنند، به اخبار داخلی چگونه رجوع کنند ، بعضا بعضی نفوذی ها اخبار داخلی را هم خراب می کنند تا مردم را بکشانند به سمت فضای مجازی خاص خودشان که اخبار جعلی را در آن گسترش می دهند.

انتهای پیام/ طهماسبی


کد مطلب: 127395

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/127395/اندیشه-امام-راحل-ساختار-ایدئولوژیک-غرب-بهم-ریخت-مقام-معظم-رهبری-رهرو-ادامه-دهنده-مکتب

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir