تاریخ انتشار :شنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۱
۰
plusresetminus
مرتضی آقا تهرانی گفت: در دوران غیبت ولیعصر (عج)همانگونه که با اوامر امام زمان اما و اگر ندارید برای ولایت فقیه نیز باید اینگونه باشید و در مسیری که نشان می دهد حرکت کنید.
شجاعت و موحد بودن معمار کبیر انقلاب بی‌نظیر بود/همانگونه که با اوامر امام زمان (عج) اما و اگر ندارید با ولایت فقیه نیز اینگونه باشید/
به گزارش "راه آرمان " پبش از ظهر امروز در آیین گرامیداشت سی و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان، نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس شورای اسلامی، امیر غلامعلیان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش، سردار نظری جانشین سپاه ثارالله استان کرمان، خانواده‌های معظم شهدا، فرماندهان نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم در حسینیه ثارالله کرمان برگزار شد .

 حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب گفت: شجاعت و موحد بودن معمار کبیر انقلاب بی‌نظیر بود زیرا در جهاد اکبر موفق شد و همین امر سبب شد تا در جهاد اصغر نیز موفق شود.

وی تاکید کرد: امام (ره) یک انسان کاملاً خودساخته بود و دین ما بر مبنای فطرت پاک است و امام خمینی (ره) بر دل‌ها اثرگذار بود و همین اثر گذاری بر دل پاک جوان ها بیشتر نشست و جوان‌ها به رهبری امام خمینی (ره) این انقلاب را به پیروزی رساندند و اولویت امام در راهبری این انقلاب ولایت فقیه بود و درس خارج فقه امام راحل در نجف نیز  همین موضوع بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب جوان است گفت: وقتی نامه‌های امام خمینی (ره) به جوانان و دانشجویان رسید میدان از دست دشمن در رفت و اکنون خط راهبردی دشمنان، شیعه ستیزی، امام ستیزی و اسلام ستیزی است و این واقعیت دنیای امروز است.

آقاتهرانی تاکید کرد: دشمن در کمین جوانان کشور است تا با انحراف آنها به اهدافش برسد و در بزنگاه کمین منتظر است تا نقاط حساس و جدی ما را بزند که باید هوشیار بود.

وی با بیا اینکه مگر می شود پیامبر جانشینی به جای خود نگذارد! گفت: در حاکمیت اسلامی بعد از غیبت امام زمان (عج) به چه کسی باید پناه برد همانطور که پیامبر خاتم علی(ع) را در غدیر به جای خود گذارد، امام راحل نیز امام خامنه ای را که شبیه ترین فرد به خودش بود را بارها پیشنهاد داده بود در دوران غیبت امام عصر باید کسی سکان را بدست بگیرد که شبیه ترین  فرد به حضرت از لحاظ از شجاعت ، علم و ...  باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به اولویت‌های کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز اشاره کرد و افزود: در شرایط امروز کشور تسهیل ازدواج جوانان و افزایش جمعیت کشور از مهمترین اولویت‌های کمیسیون فرهنگی مجلس است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به واسطه گوش به فرمان رهبری بودن به پیروزی رسید ادامه داد: مسئولی که امروز گوش به فرمان ولی و مقام معظم رهبری نیست، مسئول ما نیست همانگونه که مردم پای انقلاب مانده اند و دست از نظام  نکشیده اند، مسئولین هم باید همراه مردم باشند.

آقاتهرانی  ادامه داد: اگر پشتیبان ولی فقیه باشیم موفق خواهیم بود که در غیر این صورت محکوم به شکست هستیم و این امر در زندگی امام به عنوان الگو مشهود است، زیرا هر بخش زندگی امام خمینی (ره) برای ما درسی از  چگونگی باور قلبی، عمیق و ایمان الهی است.

وی  افزود: کشور روز به‌روز در حال پیشرفت است و اینگونه نیست که امروز مااز دیروز بدتر باشد .

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه در بیرون مرزها فهمیده اند که رهبری و مدیریت امام از مهمترین عوامل پیروزی و ثبات در مبارزه با استکبار است، گفت: امام راه را باز کرد بعد از ۱۴۰۰ سال با خلوص ،توکل و ارادت به اولیا اسلام دین را در کشوری شیعی احیاء کرد.

وی ادامه داد: در این انقلاب همه مردم پای کار هستند اگر مسئولین هم مردم را همراهی کنند در حالی که الان همه انقلابیون بر مسند هستند و پای کار باشند حتما این انقلاب منجر به ظهور منجی خواهد شد.

تهرانی ادامه داد: امام یک نفری پاشد و ایستاد بنابر این اگر یک نماینده نتوانست برای انقلاب تلاش کند مردم نباید خسته شوند بلکه باید بایستند و او را امر و نهی کنند و مطالبه گر باشند،  مثل حاج قسم سلیمانی که تنهایی ایستاد و با تمام توان و یارانش مقابل زیاده خواهی ایستاد.

وی ادامه داد: ما الان باید محکم تر پای انقلاب بایستیم و مردم هم تحمل کنند زیرا دولت مجبور است اقتصاد را جراحی کند و این غده سرطانی را که مرتب چرک و خون مفاسد اقتصادی پس می دهد را باید از بدنه نظام برکند.


رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نظام رو به رشد و پیشرفت است و نگاه مایوسانه کار دشمن است در راه جنگ سختی هست دو تا عملیات موفق باشد یکی دوتا هم شکست را تجربه می کند.

وی با بیان اینکه حسن امام راحل جامعیتش بود، گفت: امام ۲۴ کتاب نوشته است که عمدتا اخلاقی است و سیاست با دیانت و دیانت با سیاست توام  است  و امام اخلاق را برای ورود به مسائل سیاسی الزامی می دانست.

آقا تهرانی عنوان کرد: نظارت ها و امر به معروف ها باید مردم به مردم  و دولت به دولت باشد،ما معصوم نیستیم  گاهی اشتباهاتی هم رخ می دهد اما در دنیا همین نظام نماد بسیار قدرتمندی است که حاکمیت الهی دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از کشورهای جهان ایران را نمی شناسند اما امام خمینی را خیلی خوب می شناسند و صلابت و قدرت امام خمینی در جهان همه گیر شده است .

وی تاکید کرد: همانگونه که با اوامر امام زمان اما و اگر ندارید برای ولایت فقیه نیز باید اینگونه باشید و در مسیری که نشان می دهد حرکت کنید.

آقا تهرانی به روایات در خصوص شکر گذاری اشاره کرد و گفت: اگر نعمتی خداوند به شما بدهد و ان را درک نکنید و شکر بجا نیاورید خداوند آن را از شما خواهد گرفت ، و به بلا و عذاب خواهید افتاد پس مراقبت کنید نعمت ولایت از شما گرفته نشود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی: وقتی شما شکر نعمت رهبری امام راحل را بجا آوردید و در تشییع امام خمینی در حالی که دست امام در دست فرشتگان و پای امام در دست مردم بود،خداوند نیز شبیه ترین فرد را به امام راحل تا زمان ظهور منجی که مقام معظم رهبری بود را برایتان به ارمغان آورد.

انتهای پیام/ طهماسبی



https://armanekerman.ir/vdce7f8zxjh8wei.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین