تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۲
۰
plusresetminus
ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: هر یک از زائران و کارگزاران حج باید سفیران نظام جمهوری اسلامی ایران در موسم حج باشند.
زائران حج باید سفیران نظام جمهوری اسلامی ایران باشند
به گزارش راه ارمان حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در دیدار با مدیرکل و کارگزاران حج و زیارت استان کرمان افزود: مقام معظم رهبری هر ساله در آستانه اعزام کاروان ها به حج، مسائلی را مطرح می کنند که چراغ راه مسوولان برای اعزام کاروان ها است و در پیام ایشان به مناسبت حج نیز نکات حایز اهمیتی مطرح می شود.

وی بیان کرد: در کنار انجام مناسک حج به عنوان یک عمل عبادی، باید به جنبه های سیاسی و فرهنگی حج نیز توجه شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان، توجیه زائران را مورد تاکید قرار داد و گفت: اقدام جهت اعزام زائران به حج و سایر سفرهای زیارتی، دارای اجر معنوی بسیار زیادی برای کارگزاران است و قطعا تلاشگران این حوزه در پیشگاه خداوند ماجور خواهند بود.

محمود عرب نژاد، مدیرکل حج و زیارت استان کرمان نیز با اشاره به اینکه امسال یک هزار و 250  زائر در قالب 10 کاروان از استان کرمان به سفر معنوی حج اعزام می گردند، گفت: استان کرمان نخستین استانی است که ظرفیت های آن برای اعزام به حج تکمیل شده است.

وی با بیان این مطلب که اعزام زائران حج تمتع  از کرمان از  22 خردادماه به فرودگاه مدینه النبی انجام می شود، اظهارداشت: برگشت زائران نیز از 15 ذی الحجه از فرودگاه جده به کرمان انجام خواهد شد.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 117 دفتر زیارتی و دو هزار 500 کارگزار کارآزموده در استان کرمان در حال فعالیت هستند.

عرب نژاد با اشاره به اینکه اعزام زائران به سوریه در دست انجام است، افزود: پیش بینی می شود که 200 هزار زائر اربعین را در سال جاری داشته باشیم.


انتهای پیام/ رسول https://armanekerman.ir/vdcjiaevtuqe8xz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما