تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۰۸
۰
plusresetminus
احمد پور گفت: استعمال دخانیات سالانه 40 هزار میلیارد تومان خسارت مستقیم و غیرمستقیم به نظام سلامت کشور وارد می‌کند.
نصب استند و قفسۀ سیگار در معرض عموم، ممنوع است/ استعمال دخانیات سالانه ۴۰ هزار میلیارد تومان خسارت به نظام سلامت وارد می‌کند
محمد رضا احمد پور مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی استان کرمان در گفتگو با "راه آرمان" با اشاره به ممنوع بودن هرگونه تبلیغ دخانیات گفت:با وجود مصوبه ساماندهی استندهای سیگار در فروشگاه‌ها، همچنان در سوپر مارکت ها و مراکز خرید، قسمت استندهای سیگار واضح به چشم می خورد و حتی دیده می شود که تبلیغات  به صورت رایگان صورت می گیرد.

وی توضیح داد: در حالی که به استناد ماده ۳ قانون جامع مبارزه با دخانیات، هرگونه تبلیغ دخانیات ممنوع است، بنابراین یکی از مصوبات شورای سلامت بحث ساماندهی این ویترین‌ها بود.


مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی افزود: پس از جلسات متعدد، مقرر شده بود که بحث درپوش دار کردن ویترین‌ها به نحوی انجام شود که تنها در صورت وجود مراجعه کننده، درپوش باز شود و پس از فروش سیگار، مجدداً درپوش گذاشته شود.



وی تصریح کرد: مطمئنا تبلیغات هر کالایی باعث می‌شود افراد تشویق شوند که حتی برای یک بار آن کالا را خریداری کنند، امروزه در اکثر مغازه‌های کوچک و بزرگ می‌توان استندهای سیگار را که در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف طراحی شدنده اند را دید.


وی بیان کرد:همشهریان برای اعلام و گزارش موارد خلاف قانون در خصوص دخانیات با شماره تلفن ۱۹۰ «سامانه پاسخگویی شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» تماس بگیرند.

احمد پور در پایان گفت: استعمال دخانیات سالانه ۱۴۰ هزار میلیارد تومان خسارت مستقیم و غیرمستقیم به نظام سلامت کشور وارد می‌کند و جمعیت بالای ۱۸ سال مصرف کننده روزانه سیگار بالایی را دارند این موارد نفس را در سینه حبس می‌کند و آه از نهادمان بر می‌آورد و فکر اینکه چرا با تبلیغ و تولید و فروش سیگار مقابله نمی‌شود را به سر می‌اندازد.

انتهای پیام/ط https://armanekerman.ir/vdcaa0n6649nuy1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین