تاریخ انتشار :جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۱۷
۰
plusresetminus
محمدرضا رضایی گفت: این روزها شاهد ارتباط گرفتن کلاهبرداران سایبری با افراد از طرق مختلف مثل تماس تلفنی به خصوص تماس از طریق شبکه اجتماعی واتس آپ مبنی بر برنده شدن در قرعه کشی های مختلف از جمله برنامه های صدا و سیما هستیم.
تماس تلفنی مبنی بر برنده شدن در قرعه کشی یک کلاهبرداری است
به گزارش راه آرمان؛ محمدرضا رضایی رئيس پليس فتا استان کرمان گفت: برقراری تماس تلفنی مبنی بر برنده شدن در مسابقات و قرعه کشی ها، یکی از شگردهای کلاهبرداران در فضای مجازی است.

رضایی بیان کرد: این روزها شاهد ارتباط گرفتن کلاهبرداران سایبری با افراد از طرق مختلف مثل تماس تلفنی به خصوص تماس از طریق شبکه اجتماعی واتس آپ مبنی بر برنده شدن در قرعه کشی های مختلف از جمله برنامه های صدا و سیما هستیم.

این مقام مسئول گفت: در این روش مجرمانه، کلاهبرداری به گونه ای عمل می کنند که در صورت دستیابی به اطلاعات مالی و بانکی به راحتی می توانند، از حساب افراد برداشت انجام دهد.

رضایی افزود: طریقه برداشت به این صورت است که در طی این تماس تلفنی یکسری کد احراز هویت برای قربانی ارسال که کلاهبردار با ترفندی خاص به این کدها که همان کدهای فعال سازی و ورود به نرم افزار های بانکی قربانی بوده دسترسی و از این طریق به هدف مجرمانه خود می رسند.

رئيس پليس فتا استان کرمان خاطر نشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی است.

انتهای پیام/ https://armanekerman.ir/vdcgqu9qwak9xn4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما