تاریخ انتشار :جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۲
۰
plusresetminus
مجتبی استوارزاده گفت: تاسیس کمپ اعتیاد بانوان یکی از ضرورت های راور است.
تاسیس کمپ اعتیاد بانوان یکی از ضرورت ها در شهرستان راور است
به گزارش راه آرمان؛ مجتبی استوارزاده معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور در دیدار با رئیس اداره بهزیستی با اشاره به گستردگی وظایف محوله به سازمان بهزیستی و دشواری فعالیت در این حوزه  گفت: بهزیستی اقدامات متفاوتی خصوصاً در رابطه با قشر آسیب پذیر جامعه از قبیل سالمندان، کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست و معتادان انجام می دهد که این گستردگی خدمات و تنوع جامعه هدف، به سختی کار اضافه می کند. 

مجتبی استوارزاده به نقش حمایتی بهزیستی اشاره کرد و افزود: بیماری و مشکلات برای همه افراد جامعه وجود دارد اما اینکه فردی سالمند یا کودک بی‌سرپرست یا بدسرپرست بیمار باشد و هیچ حامی‌ای جز بهزیستی ندارد مسئولیتی سنگین و دشوار است که بر دوش بهزیستی قرار داده شده و باید نهایت دقت و توجه در انجام امور مربوط در نظر گرفته شود. 

معاون دادستان با بیان اینکه سازمان بهزیستی از جمله نهادهایی است که با آسیب های اجتماعی در جامعه سر و کار دارد افزود: رسیدگی به امور مردم خصوصاً قشر آسیب دیده کار بسیار ارزشمندی است که از اجر و ثواب معنوی برخوردار است. 

مجتبی استوارزاده، بهزیستی را سازمانی دانست که برای فراهم آوردن زمینه زندگی بهتر اقشار آسیب پذیر خدمات بسیاری ارائه می دهد و یادآور شد: با تقویت نهاد خانواده، استحکام بخشیدن به روابط افراد در درون خانواده ها می توان از بروز آسیب ها پیشگیری کرد. 

این مقام قضایی شهرستان ضمن تقدیر و تشکر از عوامل بهزیستی جهت خدمت رسانی به شهروندان راور، تاسیس کمپ ترک اعتیاد بانوان را یکی از ضرورت های شهرستان عنوان کرد و گفت: این مرکز نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد بدنبال خواهد داشت.

استوارزاده ابراز امیدواری کرد که با ایجاد این مرکز نیاز شهرستان برای درمان زنان مصرف کننده مواد مخدر فراهم شود و ایجاد این مرکز را اقدامی موثر در ساماندهی زنان مصرف کننده مواد مخدر و تسریع در روند بهبودی این افراد دانست.

معاون دادستان در پایان بر نظارت بیشتر به عملکرد کمپ های‌ ترک اعتیاد توسط بهزیستی تاکید کرد. 

در این دیدار، شبستری رئیس اداره بهزیستی به تشریح اقدامات بهزیستی شهرستان پرداخت و گفت: مدیریت آسیب‌های اجتماعی نیازمند عزم ملی و برنامه‌ریزی کلان کشوری و ورود تاثیرگذار همه سازمان‌های مرتبط است.

شبستری در ادامه افزود: قدردان همکاری‌های خوب دادگستری در پیشبرد اهداف بهزیستی شهرستان راورهستیم و امیدواریم با تدوین و ارتقاء برنامه‌های پیشگیرانه و خانواده محور و در نتیجه کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی، شاهد کاهش چشمگیر ورودی‌های بهزیستی و دادگستری باشیم. 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان در ادامه گزارشی از اقدامات انجام شده درحوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی، پیشگیری و درمان اعتیاد و مشاوره خانواده، اقدامات برنامه اورژانس اجتماعی طی یک ساله گذشته ارائه کرد و بر لزوم تعامل و همراهی بیشتر این دو مجموعه تاکید نمود. 

وی ادامه داد: همکاری بین دادگستری و بهزیستی که در حوزه‌های اجتماعی و نابهنجاری‌های جامعه فعالیت می‌کنند، می‌تواند در بهبود سلامت اجتماعی جامعه و بهبود وضعیت کودکان بی سرپرست و بدسرپرست مؤثرتر باشد. 

در این دیدار به اجرای صحیح قانون حمایت از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست که حاصل تعامل نزدیک و دو سویه دستگاه‌های اجرایی است اشاره شد.

گفتنی است در این دیدار درخصوص روش نگهداری مطلوب و نحوه معرفی کودکان بد سرپرست با حکم قضایی تصمیماتی اتخاذ شد.

انتهای پیام/راور https://armanekerman.ir/vdcb8zb8wrhb5sp.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما