تاریخ انتشار :شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۷
۰
plusresetminus
اله داد محمدی منفرد گفت: در سال گذشته ۲۸ هزار فقره تسهیلات به مبلغ ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان  پرداخت کرده ایم که  بیشترین پرداخت های تسهیلاتی در حوزه باغات بوده است، درحوزه دامداری و خدمات بازرگانی، زراعت مکانیزاسیون رتبه های بعدی را در پرداخت تسهیلات به ترتیب داشته اند.
رشد ۹۳ درصدی پرداخت تسهیلات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته/  ۲۸ هزار فقره تسهیلات به مبلغ ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده است

به گزارش " راه آرمان " اله داد محمدی منفرد مدیر ستادی شعب بانک کشاورزی و دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمان در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن عرض تبریک به مناسبت ولادت با سعادت امام رضا علیه السلام گفت: خرداد ماه همیشه ابستن حوادث زیادی در کشور بوده است که مهمترین آنها حماسه  آزادی سازی خرمشهر که بزرگترین ضربه به نظام غاصب استکباری بود و رحلت امام خمینی (ره) که منشاء آزادگی در جهان اسلام بوده است.

وی ادامه داد: بخش کشاورزی به عنوان یک بخش محوری در حوزه اقتصاد و یکی از مولفه های اصلی اقتصادی است، که بحث امنیت غذایی را نیز  بر عهده دارد و با ارتزاق مردم ارتباط مستقیم دارد و طبعا نهادهای متاثر در این بخش هم هر کدام چه در بعد اجرا و چه در بعد تامین مالی نقش های حیاتی و اثر گذاری را دارد.


محمدی منفرد تاکید کرد: بانک کشاورزی که در آستانه ۸۹ امین سالگرد تاسیس آن هستیم به عنوان یک بانک اثر گذار تخصصی و سرمایه گذار در بخش کشاورزی که بالغ بر ۸۰ درصد تامین مالی در حوزه کشاورزی توسط این بانک صورت می گیرد و سالیانه ۸۰ هزار میلیارد تومان تزریق تسهیلات در بخش کشاورزی انجام می دهد که طبعا نقش اثر گذاری در مقوله اشتغال ، سرمایه گذاری و تولید را ایفا می کند .

مدیر ستادی شعب بانک کشاورزی تاکید کرد: کرمان به عنوان یک استان اثر گذار در بخش کشاورزی که  ۲۵ درصد از باغات کشور را به خود اختصاص داده است نقش بانک کشاورزی بسیار تعیین کننده در این زمنیه خواهد بود زیرا بانک کشاورزی استان کرمان جزو ۸ رتبه برتر در بخش کشاورزی است.

وی ادامه داد: بانک کشاورزی با ۹۰ شعبه در شمال و جنوب استان به حمایت از بخش کشاورزی و زیر مجموعه های  آن اعم از طیور ف دام ، آبزیان، زراعت،باغداری و شیلات می پردازد.

محمدی منفرد ادامه داد: در سال گذشته ۲۸ هزار فقره تسهیلات به مبلغ ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان  پرداخت کرده ایم که  بیشترین پرداخت های تسهیلاتی در حوزه باغات بوده است، درحوزه دامداری و خدمات بازرگانی، زراعت مکانیزاسیون رتبه های بعدی را در پرداخت تسهیلات به ترتیب داشته اند.

مدیر ستادی شعب بانک کشاورزی اذعان کرد: مبلغ ۸۳ میلیارد تومان را در عرصه مکانیزایسیون و ۱۶۷ میلیارد تومان در خصوص صادرات محصولات کشاورزی و در عرصه عمده محصولات وابسته به کشاورزی نیز ۵۹ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده ایم.

وی افزود:  بانک کشاورزی  درعرصه مسکن روستایی مبلغ ۱۲ میلیارد تومان، در خصوص قرض الحسنه نهادهای حمایت زیستی ۵ میلیارد تومان، در خصوص فعالیت های اجتماعی  مانند تهیه جهیزیه زوجین ۶۷ میلیارد تومان در سر فصل های مختلف اقدام به پرداخت تسهیلات کرده است. 

منفرد تاکید کرد: یکی از وظایف بانک کشاورزی در حمایت از تولید و سازو کارهای آن، بحث بیمه محصولات  کشاورزی را اجرایی کرده ایم زیرا ۱۵ درصد از پرتفوی بیمه ای محصولات کشاورزی را داریم و  همدر بحث  پرداخت بیمه غرامت جزو استان های برتر کشور هستیم.

مدیر ستادی شعب بانک کشاورزی با بیان اینکه  در سال زراعی ۹۹ تا ۱۴۰۰ تقریبا ۷۸ هزار بیمه نامه صادر کرده ایم گفت: مجموع بیمه نامه ها مربوط به باغات و حوزه زراعت  و در بخشی هم دام و طیور بوده است، و ما جزو استان های غرامت بگیر بوده ایم و حدود ۴۴۰ میلیارد تومان غرامت پرداختی ما به کشاورزان و دامداران در سطح استان بوده است.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ با توجه به حادث شدن سرمای بالا و ایجاد خسارت به باغات کرمان نزدیک  به ۵۰۰ میلیارد تومان در سال جاری غرامت پرداختی ما افزایش پیدا کرد و به همان نسبت نیز ببمه نامه های ما با  ۲۰ درصد افزایش ارایه خواهند شد.


منفرد به اصلاح ساختار اقتصادی در خصوص هدفمندی یارانه  کالاهای اساسی و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: یارانه های نهاده های دامی و خوراک دام و طیور به صورت  دامدار کارت به دامداران در یک کارت پرداخت خواهد شد.

وی افزود: اکنون طرح مردمی سازی یارانه ها در حوزه دام، طیور و شیلات است که یک 
خط اعتباری بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان است را به عنوان دامدار کارت در کل شعب بانک کشاورزی کشور ایجاد شده است  که با نرخ ۱۰ و ۱۲ و ۱۵ درصد بین دامداران خرد تا متوسط و دامداری های صنعتی ۵۰۰ راسی  در حال پرداخت است.

 مدیر ستادی شعب بانک کشاورزی افزود: طی یک هفته ایی که از آغاز اجرای طرح دامدار کارت می گذرد نزدیک به ۵۰۰ فقره بالغ بر ۴۸
میلیارد تومان تسهیلات د رحوزه دام، طیور و شیلات (آبزیان) پرداخت شده است.

محمدی منفرد تاکید کرد: تسهیلات اختصاص داده شده به دامداران کاملا تسهیل گر هستند و بالغ  بر۹۰ درصد پرداخت ها مبتنی بر تضمین بوده است و وثیقه ملکی هم اخذ نشده است  حتی خود دامداران هم می توانند به صورت ذنجیره ضامن هم بشوند.

وی تاکید کرد: سال گذشته ۴۰ درصد رشد پرداخت تسهلات داشتیم و در سال جدید ۵۰ درصد پیش بینی نرخ پایه تسهیلات ما رشد داشته باشند و در اردیبهشت ماه سال قبل ۹۳ درصد رشد پرداخت تسهیلات داشته ایم که یک رکورد بانکی محسوب می شود و در سطح کشور جزو سه استان برتر در جذب دخواست کنندگان تسهیلات مکانیزاسیون باغات بوده ایم.


 مدیر ستادی شعب بانک کشاورزی گفت: در سال زراعی گذشته بالغ بر ۷۸ هزار فقره بیمه نامه صادر شده و ۴۴۰ میلیارد تومان غرامت پرداختی بانک کشاورزی به کشاورزان در استان بوده است.

منفرد افزود: ما در سال گذشته تسهیلات سررسیده واحد های تولیدی را که ۶۷۶۰ فقره به مبلغ ۵۴۰ میلیارد تومان از مطالبات را با استفاده از بند خ تا سه سال استمهال کردیم.

وی تاکید کرد: ۷ میلیارد و نیم از جرایم کشاورزان را توانستیم، مورد بخشودگی قرار دهیم و ۲۱۰ میلیارد تومان را با قانون بدهی بدهکاران را استمهال  ۳ ساله کرده ایم.

محمدی منفرد سامانه سیدا را محل تشکیل پرونده در یافت تسهیلات برای کشاورزان نام برد و گفت:  درخواست کنندگان تسهیلات از طریق این سامانه ئر خواست خود را ثبت می کنند و شعب برای دریافت وام و دامدار کارت پرونده سازی الکترونیک صورت می دهند.

انتهای پیام . طهماسبی https://armanekerman.ir/vdcf0edyyw6d0ta.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین