کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در دومین جلسه ستاد اربعین استان کرمان مطرح شد؛

ایمنی سفر زائران یک اصل است/ برگزاری همایش بین المللی بین کرمان و کربلا

21 خرداد 1401 ساعت 13:39

حجت الاسلام حسین سازندگی مسئول بعثه مقام معظم رهبری در کرمان گفت: همایش بین المللی بین کرمان و کربلا برگزار می شود که رئیس این همایش حجت الاسلام عارفی و دبیر همایش آقای منظری توکلی معرفی شده اند و موضوع همایش اربعین و سربازان مقاومت است.


به گزارش راه آرمان؛ ظهر امروز دومین جلسه ستاد اربعین استان کرمان با حضور استاندار کرمان، جانشین فرماندهی سپاه ثارالله استان کرمان و جمعی از مسئولان ارشد استانی در محل سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان برگزار شد.

محمد مهدی فداکار ضمن تبریک میلاد امام رضا علیه السلام گفت: کار اربعین، کار دلی است که همه دوستان در بخش های مختلف کار انجام می دهند و بخش عمده ای از کارها به دلیل اینکه مردم پای کار می آیند، انجام می شود.

استاندار کرمان با تأکید بر اینکه ایمنی سفر زائران یک اصل است، عنوان کرد: شرایط زائران سیدالشهدا علیه السلام را مراعات کنیم کار آن ها را قفل نکنیم.

وی تصریح کرد: سفر با قطار را حتما پیگیری شود و راه آهن در این زمینه پای کار باشد و همچنین ظرفیت شرکت های مختلف در این راستا مورد استفاده قرار گیرد و در زمینه سفر هوایی و زمینی نیز، تمهیدات لازم اندیشیده شود و قیمت سفرها زودتر اعلام شود.

فداکار با بیان اینکه شرایط زائران خارجی مورد رعایت قرار گیرد، اظهار کرد: با توجه به حضور این زائران در کرمان و زیارت مزار حاج قاسم سلیمانی، باید برنامه های فرهنگی و تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شود.

استاندار کرمان ابراز کرد: امکانات برای اردوگاه شهید کازونی در اهواز باید اتخاذ شود و سازمان های مختلف اعم از سازمان آتش نشانی، هلال احمر و غیره باید در این اردوگاه حضور داشته باشند و همچنین مواد غذایی به جهت پذیرایی و تعدادی اتوبوس باید در این اردوگاه قرار گیرد.
 

حمید شمس الدینی گفت: ستاد اربعین در سطح کشور با هفده کمیته و در سطح استان ۱۵ کمیته تشکیل شده است که این کمیته ها فعال هستند و همچنین بر تشکیل کمیته شهرستان ها تاکید شده است.
 
مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان ادامه داد: مرز شلمچه به عنوان مرز ورود زائران کشورهای خارجی انتخاب شده و برای اعزام، زائران واکسیناسیون دو دُز را باید انجام شود.
 
وی افزود: سامانه سماح مشکلات در زمان ثبت نام را رفع کند و برای اعزام بر پوشش بیمه ای زائران داخلی و خارجی تاکید شده است.

سید مصطفی آیت اللهی موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان  اظهار کرد: زمینی در اهواز توسط سپاه ثارالله استان در نظر گرفته شده است و هماهنگی های لازم در این زمینه صورت گرفته و طرحی اولیه انجام شده است که 50 سوئیت دو خوابه، 50 سوئیت تک خوابه، 10 سوله ۹۰۰ نفری مردانه و ۵ سوله ۴۵۰ نفری زنانه و پارکینگ در نظر گرفته است.
 
سردار محمد علی نظری ضمن تشکر از اقدامات انجام شده برای موکب کنار پلیس راه ماهان، گفت: زیر ساخت های مختلف را برای این موکب آماده کرده اند و این مکان، جایی بسیار استراتژیک و راهبردی برای کنترل زائران خارجی است.

جانشین فرماندهی سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: کل مجموعه اردوگاه شهید کازرونی در اختیار ستاد اربعین خواهد بود و برای انجام کار نماینده از دستگاه اجرایی مشخص باشد و در این زمینه بهتر است تمهیداتی اندیشیده شود.
 
عراقی زاده مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با اشاره به اینکه در سال 98، تعداد زائران اربعین 45 هزار را از طریق مرزهای شلمچه، چزابه، مهران جا به جا کرده ایم، عنوان کرد: امسال تعداد زائران تقریبا 100 هزار نفر پیش بینی می شود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به‌ خروج اتوبوس‌های ناوگان ما به دلیل‌ مشکلات مالی که در دوران کرونا داشته اند امسال با کمبود اتوبوس مواجه هستیم، افزود: پیشنهاد ما استفاده از محور ریلی است مسیر کرمان_قم_ خرمشهر و برای زائران خارجی که وارد کشور می شوند خط ریلی زاهدان_ کرمان_ خرمشهر مورد استفاده قرار گیرند.

علی قاسم زاده مدیر کل فرودگاه های استان کرمان اظهار کرد: با توجه به نیاز و استقبال زائران برنامه ریزی کرده ایم که امسال بیست سورت پرواز را داشته باشیم.
 
محمود عرب نژاد مدیرکل حج و زیارت استان کرمان با بیان اینکه سامانه سماح از اول ماه محرم راه اندازی می شود، گفت: بعد از دو سال، مرزهای زمینی برای اعزام باز خواهد شد و قیمت ها قبل از اعزام به ستاد اربعین اعلام خواهد شد.
 
حجت الاسلام حسین سازندگی مسئول بعثه مقام معظم رهبری در کرمان عنوان کرد: همایش بین المللی بین کرمان و کربلا برگزار می شود که رئیس این همایش حجت الاسلام عارفی و دبیر همایش آقای منظری توکلی معرفی شده اند و موضوع همایش اربعین و سربازان مقاومت است.

انتهای پیام/شیخ الاسلامی


کد مطلب: 127523

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/127523/ایمنی-سفر-زائران-یک-اصل-برگزاری-همایش-بین-المللی-کرمان-کربلا

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir