تاریخ انتشار :شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۶
۰
plusresetminus
رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور در دیدار با استاندار کرمان گفت: دانشگاه فضیلت دارد اما اگر برای تربیت معلم باشد، فضیلت بیشتری دارد.
دانشگاه فضیلت دارد اما اگر برای تربیت معلم باشد، فضیلت بیشتری دارد
به گزارش راه آرمان؛  رضا مراد صحرایی گفت: هر جا که معلمان شایسته ای داشته باشد قطعا آبادتر است چرا که توجه به معلمان زمینه ساز رشد و پیشرفت کشور است.

وی افزود: زمین برای احداث دانشگاه اختصاص یافته و امیدواریم از طرح هایی باشد که در سفر رئیس جهمور به استان کرمان افتتاح شود، وضعیت دانشگاه فرهنگیان در سراسر کشور از نظر بنا چندان به سامان نیست که با این طرح زمینه برای تعالی و رشد دانشجو معلمان و ارتقای جایگاه فرهنگیان فراهم می شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور اظهار داشت: مهم این است که اهمیت کار درک شود و در اولویت قرار گیرد، ما معتقدیم که با  ریل جاری آموزش و پرورش کشور باید ریلی موازی هم طراحی و اجرا شود که آن ریل هم دانشگاه فرهنگیان است.

صحرایی گفت: این دانشگاه با همه دانشگاه ها متفاوت است، امکانات خوابگاهی، مسجد، امکانات ورزشی و ...مجهزی دارد، در سال های گذشته متاسفانه به تربیت معلم توجه ویژه ای نشده، طبق شواهد جمعیت شناختی پیش بینی می شود تا سال 1420 در ایران حدود 100 میلیون نفر جمعیت داشته باشیم که ضرورت دارد ورودی و خروجی دانشگاه فرهنگیان هم سه برابر شود یعنی  ورودی این دانشگاه در آینده کمتر از 75 هزار نفر نخواهد بود .

وی بیان کرد: چارچوب خوبی طراحی شده و امیدواریم همه ما این کار مهم را بزرگ بشماریم، معلم اگر تربیت شود آینده کشور ساخته می شود، باید فضای مناسب به دانشجو معلمان بدهیم آن وقت همه چیز آباد می شود، در هر اتفاق و رویدادی حتما اراده خداوند دخیل است فرصت ها را باید قدر بدانیم و با سرعت به این کار بپردازیم.

بر پایه این گزارش، رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور به همراه رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان، مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان و جمعی از اعضای بنیاد خیران حامی دانشگاه فرهنگیان و جمعی از مسئولان با استاندار کرمان دیدار و گفت و گو کردند.

انتهای پیام/ط https://armanekerman.ir/vdcau0n6i49num1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین