تاریخ انتشار :شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۱۶
۰
plusresetminus
حجت الاسلام و المسلمین سازندگی مسئول بعثه مقام معظم رهبری در استان کرمان گفت: با توجه به اینکه امسال جمعیت اعزام ممکن است بیش از سال های گذشته باشد؛ بنابراین پیش بینی می شود ۲۰۰ هزار نفر از استان کرمان به مراسم اربعین اعزام شود.
پیش بینی حضور ۲۰۰ هزار زائر کرمانی در اربعین۱۴۰۱/ سیاست های رسانه ای برای این مراسم عظیم باید تبیین شود
به گزارش راه آرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین حسین سازندگی عصر امروز در نشست خبری کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان کرمان با اشاره به اینکه شعار امسال اربعین"انا من حسین" است، گفت: این شعار برگرفته از حدیث نبوی است که نهایت احساسات را می رساند.
 
مسئول بعثه مقام معظم رهبری در استان کرمان ادامه داد: تا به حال منبرهای ما سنتی بوده که البته بسیار کاربرد عالی داشته است؛ به عنوان مثال منبرهایی که رژیمی را برکنار کرد و نظام جمهوری اسلامی را روی کار آورد.
 
وی با بیان اینکه امروزه رسانه، منبر مجازی است و این منبرها، میلیونی است و در خصوص منبرهای میلیونی مسئولیت زیاد است، ابراز کرد: در این فضا خبرهای گوناگون حول یک محور ایجاد می شود و هنر فردی که از اصحاب رسانه است این است که اخبار صحیح را از غیر صحیح تشخیص بدهد.
 
حجت الاسلام و المسلمین سازندگی اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال جمعیت اعزام ممکن است بیش از سال های گذشته باشد؛ بنابراین پیش بینی می شود ۲۰۰ هزار نفر از استان کرمان به مراسم اربعین اعزام شود.
 
مسئول بعثه مقام معظم رهبری در استان کرمان تصریح کرد: خداوند توفیق دهد امسال همایش بین المللی اربعین و سربازان مقاومت بین دانشگاه های کرمان و کربلا برگزار خواهد شد.
 
محمدرضا خوشرو با بیان اینکه امسال به جهت اینکه محدودیت های کرونا بعد از چند سال برداشته می شود، شاهد برگزاری راهپیمایی اربعین خواهیم بود، گفت: امسال میزان تشنگی مخاطبان در رسانه ها زیاد است؛ چرا که آنها بعد از چند سال، با شور و هیجان منتظر بازگشایی مرزها هستند. 
 
مسئول شورای علمی ستاد فرهنگی اربعین با اشاره به اینکه امسال اعزام ۵ میلیون زائر از جمهوری اسلامی ایران در مراسم اربعین پیش بینی می شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال مراسم اربعین در ایام هوای گرم برگزار می شود؛ ارائه آموزش های لازم به مردم در این زمینه و در خصوص وضعیت بهداشت و سلامتی باید صورت گیرد و کار رسانه ها در این راستا سخت خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه امسال مراسم اربعین در حال برگزار می شود که سپهبد شهید سلیمانی در جمع ما نیستند، اظهار کرد: امسال حضور مردم ایران را در این مراسم به شکل گسترده ای می بینید و این مسئله بعد راهبردی دارد.

خوشرو با بیان اینکه سپهبد شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس در زمان برگزاری مراسم اربعین جلسات و ستادهایی را تشکیل می دادند تا زائران به راحتی از مرزها عبور کنند، عنوان کرد: ما باید آموزش های لازم را ببینیم که شرایط به چه شکل باید گذارنده شود.
 
مسئول شورای علمی ستاد فرهنگی اربعین با تأکید بر اینکه آرایش رسانه ای برای مراسم اربعین باید هماهنگ و همگرا باشد، تصریح کرذ: جامعه را باید هماهنگ و همدل پیش برد و همچنین فرهنگ پذیری را باید بالا برد و در این راستا باید سیاست های رسانه ای تبیین شود.

وی در خصوص نباید های رسانه ای در این مراسم عظیم گفت: نابسامانی های انتظامی و وضعیت را نباید انتقال داد، این اقدام از یک سو باعث رفع مشکل می شود اما از سوی دیگر سوژه ای برای دشمنان خواهد شد؛ از انتصاب اربعین به جریان های خاص باید جلوگیری شود.

خوشرو ابراز کرد: مدیریت انتظارات زائران بسیار مهم است و نباید توقعات کاذب ایجاد شود؛ مصاحبه با افراد غیر مسئول و غیر متخصص نباید انجام شود.

انتهای پیام/رفیعی
https://armanekerman.ir/vdcexf8zojh8wni.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین