کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دبیر کانون های خدمت رضوی در کرمان عنوان کرد؛

فعالیت بیش از ۸ هزار خادمیار رضوی در قالب ۲۰ کانون تخصصی در استان کرمان/ عدالت محوری در توزیع منابع و آموزش از اهداف کانون های رضوی است

22 خرداد 1401 ساعت 8:26

سعید کاظمی پور از فعالیت بیش از هشت هزار خادمیار رضوی در قالب ۲۰ کانون تخصصی رضوی در استان کرمان خبر داد.



سعید کاظمی پور  دبیر کانون‌های خدمت رضوی  با حضور در پایگاه خبری "راه آرمان کرمان " با تاکید بر اینکه در طول عمر ۴۴ ساله و استمرار انقلاب اسلامی دو شعار « نه  شرقی نه غربی جمهوری سلامی» و  «استقلال آزادی جمهوری اسلامی» دو هدف مهم نظام جمهوری اسلامی هستند گفت: نظام جهموری اسلامی به بیان ساده به معنای قوانین و دستور العمل های اسلامی است که لازم است در جامعه اجرا شود.

دبیر کانون های خدمت رضوی در کرمان اظهار کرد: لازم است در جامعه اسلامی سیره و روش ائمه اطهار در همه ابعاد از زندگی شخصی تا فعالیت های اجتماعی جاری شود و در کانون های رضوی هدف ما ترویج فرهنگ و شیوه اهل بیت (ع) در جامعه است.


وی افزود: مجموعه فعالیت های خادمیاران رضوی در راستای پیاده سازی سیره و فرهنگ رضوی در جامعه است البته این سیره فقط مختص امام هشتم نیست بلکه سیره به جا مانده از ائمه معصومین مورد نظر است زیرا معصومین همگی نور واحد هستند و تفاوت شیوه ای وجود ندارد. 

دبیر کانون های خدمت رضوی تاکید کرد: سعی و اهتمام ما بر بهره گیری از سیره و روش معصومین در زندگی است که امیدواریم  بتوانیم به این  امر جامه عمل بپوشانیم و به ایجاد جامعه و محله ی اسلامی با تاثیرپذیری از فرهنگ رضوی کمک کنیم و قدم کوچکی در زمینه سازی ظهور  امام زمان (عج) برداشته باشیم. 

کاظمی پور تصریح کرد:  تقریبا حدود ۲۰ کانون تخصصی داریم و هر کانون یک جامعه ی هدفی را در نظر گرفته و فعالیت خود را در راستای اهداف خویش به پیش می برد. 



 وی در رابطه با فعالیت کانون خانواده افزود: این کانون در زمینه هایی چون جامعه زنان، خانواده و تربیت فرزندان و... فعال است البته چیزی که بین ۲۰ کانون تخصصی مد نظر است هدف و راه و روش واحد است که کمک شایانی به شکل گیری جامعه ی اسلامی می کند.  

وی در ادامه با تشریح فعالیت های کانون خانواده عنوان کرد: این کانون دو هدف اصلی پیوند های فاطمی و شکل گیری زندگی بر اساس سیره رضوی که هسته ی اولیه خانواده است و تربیت فرزندان فاطمی که تربیت فرزندانی در راستای تربیت اسلامی و سربازان امام زمان (عج) را در دستور کار خود دارد.  

دبیر کانون های خدمت رضوی تصریح کرد: در حوزه ی ورزش، با ایجاد کانون ورزش با تاکید بر نگاه عدالت محور در جامعه قدم های مهمی برداشته ایم تا به تحقق این امر در عرصه ورزش کمک می کنیم و به همین دلیل شعار  « ورزش برای همه» در سال ۱۴۰۱ را در دستور کار خود قرار دادیم.

کاظمی پور با تاکید بر لزوم اجرای عدالت در رشته های ورزشی توضیح داد: عدالت را در بسترهای مختلف ورزشی مثل اختصاص بودجه به تمام رشته های ورزشی یا دسترسی تمام اقشار جامعه به ورزش بر اساس مبانی و چهارچوب های اسلامی و یا ورزش فقط مختص به ایام خاص نباشد از اهداف کانون ورزش است.

به دنبال ترویج فرهنگ و سبک سیره رضوی در کرمان هستیم 


وی  افزود: همچنین در کانون فرهنگ و هنر رضوی هم هنر معنویت گستر مد نظر ماست و  قدم های خوبی در این زمینه برداشتیم. 

دبیر کانون های خدمت رضوی در کرمان تاکید کرد: کانون خدمت رضوی با گسترس و محبوبیت خوبی که در این مدت داشته جای خود را به خوبی در بین مردم باز کرده و با یک حرکت آهسته و پیوسته به پیش می رود و تا حدی اکثر مردم از این امر مطلع شده اند و مشتاقان بسیاری دارد.



 وی در ادامه ساختار مجموعه خادمیاران رضوی را شامل دو بخش دانست و عنوان کرد: اولین بخش شامل فعالیت های ستادی است که فعالیت های سیاست گذاری و پیگیری اداری و امضا تفاهم نامه را انجام می دهند و دومین  بخش هم شامل موارد اجرایی است که کانون های محله ای مرتبط با مساجد را دربرمی گیرد.

سعید کاظمی پور افزود: با کمک مساجد فعالیت هایی مانند خدمت رسانی به محرومین در محدوده تحت نفوذ کانون های محله ای را انجام می دهند و بر اساس خلا و کاستی های موجود یک ارتباط با کانون تخصصی گرفته و پشتیبانی لازم را می گیرند و مشکلات محله را حل می کنند.

دبیر کانون های خدمت رضوی در خصوص خدمت در حوزه تعیلم و تربیت تاکید کرد: با  تفاهم نامه ای که با آموزش و پروش امضا کردیم قرار بر این شد که همه ی شهرها به تناسب نیاز همکاری کنند که دانش آموزان همان محله از مدرسه و فضای فرهنگی استفاده کنند و دانش آموزان از کلاس جبرانی استفاده کرده و گروه هایی  چون خادمیاران و یاوران رضوی و بسیج فرهنگیان در این امر اعلام آمادگی کرده اند. 

وی در ادامه تاکید کرد: در این بازه زمانی با استفاده از ظرفیت های مجموعه؛ اولیای دانش آموزان از مشاوره رایگان در عرصه هایی چون خانواده و تربیت فرزندان و... استفاده می کنند و همچنین پنج شنبه ها نیز اردوهای تربیتی را داریم که به این بعد از زندگی دانش آموزان هم توجه شود. 

بخش عظیمی از درآمدها صرف نگهداری از ابنیه های موقوفه می شود

دبیر کانون های خدمت رضوی استان کرمان در رابطه با موقوفه های آستان قدس توضیح داد: سازمان موقوفات در مجموعه آستان قدس در حال فعالیت است و در رابطه با هزینه کرد این مجموعه می توان گفت؛ بخش عظیمی از هزینه ها صرف نگهداری این ابنیه که عموما قدیمی هستند می شود.

جذب یاوران رضوی با اشباع ظرفیت خادمیاران

کاظمی پور ادامه داد: اخیرا طرحی برای شناسنامه دار کردن تمام ابنیه موقوفه در آستان قدس اجرا شده است که مشخصات تمام بناها از جمله مشخصات واقف و سال ساخت بنا و... در این سند ذکر می شود که کمک شایانی در راستای نگهداری این مجموعه ها می کند. 

 وی اظهار  کرد: شروع طرح جذب خادمیاران از زمان تولیت آیت الله رئیسی آغاز شد که همچنان آهسته و پیوسته به پیش می رود که با این طرح بالغ بر ۱۰۰هزار نفر خادمیار جذب آستان قدس شده است که از این تعداد بیش از ۸ هزار نفر از استان کرمان هستند که این افراد بر طبق فعالیت هایی که در این عرصه انجام می دهند شیفت تبرکی حرم مطهر را از طریق سامانه جامع خادمیاران دریافت می کنند و در حال حاضر ظرفیت خادمیاران اشباع شده و به سمت جذب یاور رضوی پیش می رویم و در صدد ایجاد سامانه ای برای یاوران رضوی هستیم. 


سعید کاظمی پور افزود: همچنین از دیگر اقدامات آیت الله رئیسی در زمان تولیت آستان قدس ایجاد و ساخت استراحت گاه های بین راهی در راه های منتهی به حرم مطهر امام رضا(ع) است البته به علت کسری بودجه این کار کند شده ولی همچنان آهسته و پیوسته پیش می رود. 

دبیر کانون های خدمت رضوی استان کرمان به فعالیت های این مجموعه در عرصه اقتصاد و کارآفرینی،  اشاره کرد و گفت: باید سعی کنیم تا جایگاه و ارزش والای کار و کارآفرینی و  اشتغال در جامعه به درستی تبیین شود و کسی که دنبال کسب روزی حلال است مانند مجاهد در راه خدا شناخته شود و بر همین مبنا فردی که در زمینه ی کارآفرینی شکست خورده مانند آزاده ای است که در جهاد در راه خدا دچار صدماتی شده که آستان قدس در راستای کمک به این افراد قدم های خوبی برداشته است. 

دشمن به دنبال خدشه دار کردن فرهنگ ایرانی-اسلامی از طریق رسانه و هنر است

سعید کاظمی پور به جشنواره کن و اهانت به ساحت مقدس امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: از دشمن چیزی جز دشمنی نباید انتظار داشته باشیم.

وی تاکید کرد: فرهنگ غرب و ابرقدرتی آمریکا دیگر روبه افول است و آنچه اهمیت دارد فرهنگ ناب اسلامی ایرانی است که دشمن از طریق ابزارهای مختلف از جمله رسانه در صدد است که این فرهنگ ناب را خدشه دار کند.



 


کد مطلب: 127545

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/127545/فعالیت-بیش-۸-هزار-خادمیار-رضوی-قالب-۲۰-کانون-تخصصی-استان-کرمان-عدالت-محوری-توزیع-منابع-آموزش-اهداف-های

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir