تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۵
۱
plusresetminus
محمود بابایی با بیان اینکه سازماندهی قراردادهای نیروی انسانی در شهرداری از دغدغه های اصلی شورای فعلی است، گفت: وضعیت قرارداد نیروی انسانی شهرداری به شدت بهم ریخته است و نیروهای شرکتی با انواع و اقسام مختلف جذب شده اند، همیاری ها وضعیت نابسامانی از ادوار گذشته دارند و فضاهای استخدامی در شهرداری گره کور خورده است.
وضعیت قرارداد نیروی انسانی شهرداری از ادوار گذشته نابسامان بوده است/  اصلاح قرارداد همیاری شهرداری تنها ایراد سازمان بازرسی
دکتر محمود بابایی نایب رییس شورای شهر کرمان در پاسخ به سوال خبرنگار "راه آرمان" در رابطه با برخی موضوعات مطرح شده در خصوص مشاوارن شهردار گفت: مطالبی که منتشر شده است واقعیت ندارد زیرا یک انحراف جدی در بحث هایی که مطرح شده است وجود دارد، که باید اصلاح شود.
 
وی تاکید کرد: خدا را بسیار شاکریم که مطالب منتشر و پخش شده از رسانه های شناسنامه دار، رسمی و مجوز دار نبوده است، اما لازم است برخی نکات را جهت شفافیت افکار عمومی شرح دهیم.
 
بابایی اولین نکته قابل عرض را قانونی بودن تمام امور در شورای شهر و شهرداری عنوان کرد و گفت: شورای شهر و شهرداری کرمان درست از اولین ساعات آغاز به کار رسمی خود در سال گذشته اهتمام جدی در انجام و اجرای پروژه ها بر اساس اولویت و زمانبندی قانونی داشته است.

شورای شهر و شهرداری کرمان به اجرای قانون پایبند است

وی افزود: ما تمام تلاش خود را به کار بسته ایم که از قانون تخطی نکنیم زیرا این امر از شعارهای اصل این شوراست بنابر این درست زمانی که حتی هنوز شورا رسمیت پیدا نکرده بود موضوع انتخاب شهردار را پیش گرفته و اجرایی کردیم تا بتوانیم در موعد سررسید زمان اجرای قانونی، طبق زمانبندی عمل کنیم.
 
نایب رییس شورای شهر کرمان اذعان کرد: در زمان تصویب بودجه و حتی ارسال و لوایح عوارض شهرداری سعی شده است که مُرّ قانون در شهرداری اجرایی شود.
 
محمود بابایی تاکید کرد: در شهرداری کرمان نیز موضوع قانون از لزومی
ترین نکات مطرح است و به صورت جدی هم ما پیگیریم وهم شهردار این دغدغه مندی قانونی را دارد و تا کنون به وضوح اجرای قانون مشهود بوده است.
 
نایب رییس شورای شهر کرمان ابراز کرد:در حال حاضر افرادی که به عنوان «مشاور» از آنها نام برده می شود، معنا و مفهوم ادوار سابق که مرسوم شهرداری ها بوده است، را ندارند.
 
وی افزود: در حال حاضر مشاوران به « راهبر پروژه و مشاوران پروژه» تغییر نام داده اند و ماهیت آنها تغییر یافته است زیرا در گذشته مرسوم بوده است افرادی را به سیستم وارد می کردند که به صورت صوری و ظاهری سمتی به آنها داده می شد و باید کاری را به انجام می رساندند.
 
راهبران پروژه و مشاوران پروژه از بدنه شهرداری ها هستند

بابایی عنوان کرد: در دوره جدید طرحی به نام مشاور با ماهیت قبلی را مورد پذیرش قرار ندادیم بلکه به عنوان مشاور و یا راهبر پروژه ها افرادی که سابقا در شهرداری همکار بوده و هستند، با شهرداری  در اجرای پروژه همیاری خواهند کرد.
 
نایب رییس  شورای شهر ادامه داد: ایرادی را که سازمان بازرسی مطرح کرده است، به شهرداری وارد نبود بلکه به یکی از شرکت های پیمانکاری وارد بود، این گونه بود که این شرکت  قراردادهایی را با نیروهای مشورتی و مشاوره ای  بسته بود که به نیروهای همیاری معروف هستند، بنابر این ایرادی که بازرسی وارد کرده بود، «جذب افرادی بود که دارای مدارک تحصیلی بالا هستند» زیرا در قانون استخدامی نمی توانید این افراد را جذب کنید تا به  شهرداری ها وارد شوند.
 
وی با تاکید بر اینکه ما حساسیت لازم را بر این موضوع در سطح شهرداری
داشته و اعمال کرده بودیم اما این شرکت پیمانکاری در دوره قبلی این قراردادها را اجرایی کرده بود بنابر این وقتی شهرداری متوجه شد که این روند با قانون مغایر بوده است، جلوی اجرای این موضوع گرفته شد و به جد با متخلفان برخورد کرد.
 
بابایی افزود: موضوع  قراردادهای مشاوره ای شرکت های پیمانکاری در 24اردیبهشت به صورت قانونی در شهرداری به عنوان تخلف محرز مطرح  شد و مورد پیگیری قانونی قرار گرفت.

وضعیت قرارداد نیروی انسانی شهرداری از ادوار گذشته نابسامان بوده است

نایب رئیس شورای شهر کرمان  با بیان اینکه سازمان دهی کردن نیروی انسانی در شهرداری از دغدغه های اصلی شورای فعلی است، گفت: وضعیت قرارداد نیروی انسانی داخل شهرداری به شدت بهم ریخته است و نیروهای شرکتی با انواع و اقسام مختلف جذب شده اند، همیاری ها وضعیت نابسامانی از ادوار گذشته دارند و فضاهای استخدامی در شهرداری گره کور خورده است، رفع معضل عدم تناسب تعداد کارگر ها و کارمندهای شهرداری و غیره ... از دغدغه های جدی شورای شهر هستند.
 
وی تاکید کرد: با شناخت کامل مشکلات به دنبال آن هستیم تا به شکلی که به بدنه شهرداری هم تکانه جدی وارد نشود، طرح هایی را اجرا کنیم که این عدم توازن و آشفتگی نیروی انسانی در شهرداری را سر و سامان دهیم .
 
بابایی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر شیطنت بر خی رسانه ها در خصوص استخدام مشاوران شهردار، گفت: متنی که در فضای مجازی انتشار یافته بود این بود؛« شهرداری بعد از اینکه متوجه شده است  که نمی تواند مشاور بگیرد، اقدام به استخدام  افراد کرده است» که کاملا کذب
و نادرست است، زیرا از سال گذشته وزارت کشور در فضای استخدامی کل کشور ورود کرد و برای سازماندهی کردن انواع و اقسام استخدامی هایی که صورت می گیرد اقدام به فعال سازی قانون  بر اساس تبصره 3 در قوانین استخدامی کرد تا از این ظرفیت استفاده حداکثری شود.
 
بابایی به تشریح کلیت تبصره 3  در ماده قانونی استخدامی پرداخت و گفت: این ماده  فضایی را ایجاد می کند که از بهم ریختگی فضای استخدامی در جهت سازماندهی این فضا خارج شده و تعدادی بر اساس معرفی شهرداری  که نیاز به استخدام بر اساس زمینه کاری دارند، جذب شوند تا به نحو احسن بتوان از تخصص آنها استفاده کرد.
 
جذب و استخدام افراد را طبق مجوز وزارت کشور انجام می دهیم
 
وی ادامه داد: شهرداری  کرمان در آذر ماه  سال 1400 بحث استفاده از تبصره 3 را مطرح کرد و در دیماه برای سازماندهی نیروهای داخل شهرداری با وزارت کشور صحبت کرده و نامه نگاری های خود را انجام داده است تا ایراداتی که در نیروی انسانی استان کرمان داریم را بتوانیم احصاء کنیم که اکنون کار جلو رفته و موافقت وزارت کشور نیز اخذ شده است و در دیگر شهرها هم این روند شروع شده است اما کرمان از همه جلوتر است.
 
بابایی تاکید کرد: وزارت کشور به ما این اجازه را داده است تا بتوانیم افرادی را جذب کنیم مثلا در شهرداری رفسنجان 5 نفر و درشهرهای دیگر هم به همین روال تا بتوانیم افرادی را به سازمان اضافه کنیم تا ارایه خدمات به راحتی صورت گیرد و از راه قانون و طبق ارائه مدارک قانونی خودش معرفی خواهد شد.
 
وی ادامه داد: خدا را شاکریم که در 10 ماه فعالیت شورا تنها ایرادی که سعی
کردند به ما وارد کنند همین مسائل جزیی و کم اهمیت است، ضمن اینکه بازرسی در شهرداری کرمان مستقر بود و تمام فعالیت های شهرداری را زیر نظر گرفته بود و همه مسائل را دیده و بررسی کردند و تنها مورد خاص « اصلاح قرارداد همیاری شهرداری» بوده و مورد قابل توجهی که نیاز به اصلاح سریع داشته باشد، اعلام نکرده است.

اصلاح قرارداد همیاری شهرداری تنها ایراد سازمان بازرسی بوده است

بابایی اذعان کرد: نقد جدی مخالفین و منتقدین شهرداری در حال حاضر به تعدادی مشاور خلاصه شده است و اما تمرکز ما بر دغدغه ها و مشکلات اصلی در خصوص وضعیت شهری است تا ما با فراغ بال بتوانیم برای رشد و توسعه شهری بدون پرداختن به حواشی تلاش همه جانبه داشته باشیم.
 
وی تاکید کرد: عملکرد شورای ششم  در میزان مصوبات ما کاملا مشهود است زیرا از تعداد بازگشت خوردن مصوبه هایی که به شهرداری، فرمانداری و غیره داریم نشان می دهد که این حجم از مصوبات در هیچ کدام از دوره های شورای شهر وجود نداشته و قابل مقایسه هم نیست آن هم فقط در سه ماهه اول سال، بنابر این هم ملاحظات شهری اتخاذ می شوند و هم قانون به طور صریح اجرایی شده است.
 


بابایی تاکید کرد: از رسانه ها متوقعیم که صادقانه و مطالبه گرانه دغدغه های شهری و توسعه آن را پیگیری کنند و با پرداختن به حواشی بدون اتخاذ نظر مراجع رسمی و پاسخگویی مسئولان هدف اصلی ما که کمال شهر کرمان هست را به حاشیه نبرند، ضمن اینکه کمک حال شورای شهر باشند تا ضمن انجام کار بتوانند به نحواحسن، انرژی خود را در جهت توسعه و آبادانی کرمان و تغییر چهره شهر صرف کنند.
 
انتهای پیام/ طهماسبی
  https://armanekerman.ir/vdcgnu9qyak9xn4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین