کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس دادگستری شهرستان زرند؛

پیشگیری رسانه ای از وقوع بزه در اولویت دستگاه‌ها باشد

24 خرداد 1401 ساعت 11:22

رئیس دادگستری زرند؛ با تاکید بر این نکته که جهل به قانون رافع مسئولیت افراد نیست از عموم شهروندان خواست نسبت به فراگیری قوانین و حقوق خود اقدام کنند و بدنبال یادگیری باشند.


به گزاره راه آرمان، ابوالفضل فرحبفرحبخش رئیس دادگستری شهرستان‌ زرند نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان که با محوریت پیشگیری رسانه ای از وقوع بزه، تشکیل شده بود با بیان اینکه در نگاه دادگستری، پیشگیری مقدم بر هر امری است و هر چه در مسئله ی پیشگیری موفق عمل شود به همان نسبت شاهد کاهش جرائم در جامعه خواهیم بود. 
 
رئیس دادگستری زرند با اشاره به پرونده های متعددی که به دستگاه قضائی می رسد گفت: نقطه ی مشترک در اظهار متهمان و مجرمان، بحث عدم اطلاع از خطا بودن حرکت آنها است و از آنجا که اقرار به نادانستن قانون، رافع مسئولیت کیفری نیست، لذا شایسته است، عزمی دو سویه هم از سمت مدیران و دستگاه‌ها برای آگاه‌سازی مردم از قوانین و هم از سمت آحادجامعه برای آموزش پذیری و یادگیری قانون و افزایش دانش و اطلاعات قانونی شکل گیرد تا شاهد موفقیت در این زمینه باشیم.
 
دکتر فرحبخش سپس به تبیین طرح کاهش آسیب ها و جرائم رسانه پرداخت و با اعلام اینکه نظر به تحولات شگرف در سبک زندگی کنونی، تمام شهروندان به نوعی با فضای مجازی، مواجه و مرتبط شده اند و بدلیل دسترسی راحت به این فضا، امکان هر نوع عمل مجرمانه وجود دارد افزود: یک مسئله در حوزه ی جرائم رسانه ای و فضای مجازی، بحث اهمیت افزایش سواد رسانه ای است که باید در این بخش، تمام دستگاههای متولی و مرتبط، با بکارگیری ایده های خلاقانه نسبت به آموزش شهروندان تلاش کنند.
 
این استاد دانشگاه با تاکید بر انتخاب مدیران قوی و توانمد در حوزه رسانه و روابط عمومی در تمام دستگاه‌ها گفت: مشکلات و معضلات متعددی در جامعه مشاهده می گردد که اگر ادارات در بحث آگاه کردن مردم نسبت به قوانین و حقوق خود تلاش می کردند، امروز شاهد بسیاری از آنان نبودیم.
 
 وقتی با زندانیانی که در بخش پرداخت مهریه روبرو می شویم و پای صحبت این افراد می نشینیم، بعضا می شنویم که گفته می شود ما نمیدانستیم که قانون مهریه و نفقه چگونه هست و بدون تفکر اقدام به وضع مهریه ی سنگین و نامتعارف کردیم، یا وقتی از فردی که سلاح همراه داشته است و اکنون پشت میله های زندان است سوال می شود؛ چرا سلاح با خود بهمراه داشته می گوید نمیدانستیم همراه داشتن سلاح جرم محسوب میشود.

وی افزود: وقتی با متهمی که در فضای مجازی عمل مجرمانه داشته صحبت می‌شود می گوید نمی‌دانستم که این کار من عمل دارای وصف مجرمانه است، لذا تاکید بر این است که همه برای امر آموزش و اطلاع رسانی همت کنند و در این مسیر نقش رسانه های شهرستان بسیار پررنگ است .
 
رئیس دادگستری زرند با تاکید دوباره بر این نکته که جهل به قانون رافع مسئولیت افراد نیست از عموم شهروندان خواست نسبت به فراگیری قوانین و حقوق خود اقدام کنند و بدنبال یادگیری باشند .
 
انتهای پیام /قنبرزهی 


کد مطلب: 127583

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/127583/پیشگیری-رسانه-وقوع-بزه-اولویت-دستگاه-ها-باشد

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir