تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۷
۰
plusresetminus
مدیرکل انتقال خون استان کرمان خبرداد:

گروه‌های خونی O و A بیشترین نیاز خونی کرمان

مدیر کل انتقال خون استان کرمان با اشاره به رشد اهدای خون در استان کرمان، گفت: در حال حاضر ذخیره خون در استان ۱۰ روز است و در این بین نیاز به گروه‌های خونی منفی و خصوصاً گروه‌های O و A بیشتر است.
گروه‌های خونی O و A بیشترین نیاز خونی کرمان
به گزارش راه آرمان؛ ایرج شکوهی، مدیر کل انتقال خون استان کرمان  به مناسبت روز جهانی انتقال خون، بیان کرد: روز ۱۴ ژوئن به دلیل تولد پروفسور لند اشتاینر کاشف گروه‌های خونی و برنده جایزه نوبل، از سوی سازمان بهداشت جهانی با عنوان روز جهانی انتقال خون نام‌گذاری شده است زیرا طب انتقال خون پس از این کشف بزرگ پیشرفت زیادی کرد.

وی در اهمیت اهدای خون با بیان اینکه با وجود پیشرفت‌های بزرگ علم پزشکی هنوز هم دانشمندان موفق به جایگزین کردن خون نشده‌اند و تنها راه تامین خون بیمار، اهدای خون توسط اهدا کنندگان است، افزود: این کار هم برای اهدا کننده و هم برای گیرنده خون فواید زیادی دارد شخصی که خون اهدا می‌کند در واقع با یک کیسه خون جان ۳ نفر را نجات می‌دهد و از طرفی سلامتی خود فرد هم چک می‌شود.

شکوهی ادامه داد: برای اهدای خون هم سلامت اهدا کننده خون و هم گیرنده خون هر دو برای ما مهم است لذا فرد اهداکننده در هنگام مراجعه به سازمان معاینه می‌شود و اگر موردی داشته باشد بر اساس نظر پزشک، فرد برای اهدای خون معاف موقت یا دائمی می‌شود. مصرف آنتی بیوتیک‌ها، مراجعات دندانپزشکی و مواردی از این قبیل سبب معافیت موقت می‌شود و بیمارانی که به هپاتیت، بیماری‌‌های قلبی و... دچار هستند معاف دائم هستند و نمی‌توانند خون اهدا کنند.

مدیر کل انتقال خون استان کرمان با بیان اینکه مردم استان کرمان همیشه یار و یاور انتقال خون در تامین خون مورد نیاز برای بیماران نیازمند بودند که جای تقدیر دارد، افزود: ما در سال ۱۴۰۰ حدود ۷۳ هزار واحد خون داشتیم که علیرغم وجود کرونا نسبت به سال ۱۳۹۹ رشد قابل توجهی داشت و در ماه مبارک رمضان نیز مردم استقبال خیلی خوبی داشتند. در حال حاضر نیز ذخیره خون در استان ۱۰ روز است و در این بین نیاز به گروه‌های خونی منفی و خصوصاً گروه‌های O و A بیشتر است.
ایکنا

انتهای پیام /ط https://armanekerman.ir/vdcivyazvt1arw2.cbct.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین