تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۱۰
۰
plusresetminus
معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان:

سند تحول و تعالی قضایی به دنبال حل اَبَرچالش های دستگاه قضایی است

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان گفت: اَبَرچالش های دستگاه قضایی از جمله اطاله دادرسی و افزایش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی در این سند مطرح و راهکارهای رفع آنها اندیشیده شده است.
سند تحول و تعالی قضایی به دنبال حل اَبَرچالش های دستگاه قضایی است
به گزارش راه ارمان محمدباقر اسلامی در آیین تکریم و معارفه روسای سابق و جدید حوزه قضایی بخش کشکوئیه افزود: بر مبنای اقدامات انجام شده در راستای اجرای سند تحول و تعالی قضایی، مدت زمان رسیدگی به پرونده ها کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه یکی از شاخص های مورد تاکید در سند تحول و تعالی قضایی توسعه استفاده از مشارکت های مردمی است، تاکید کرد: شوراهای حل اختلاف، مشاوره های مستقر در کلانتری ها، جلب همکاری روحانیون در رفع اختلافات و ... ظرفیت های بسیار خوبی برای جلوگیری از ورود پرونده ها به دستگاه قضایی هستند.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان؛ لزوم استفاده از ظرفیت روحانیون در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و جرایم را مورد اشاره قرار داد و بر استفاده از این ظرفیت در بخش کشکوئیه تاکید کرد.

اسلامی ادامه داد: روحانیون باید با ورود به موقع تلاش کنند تا زمینه های ایجاد اختلاف از میان برداشته شده و از بروز آسیب های اجتماعی و اختلافات جلوگیری شود.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که باید از فرصت مسئولیت ها برای خدمت به مردم استفاده کرد، تاکید کرد: اقدامات و سخت کوشی اویس ریاحی، رئیس سابق حوزه قضائی بخش کشکوییه در حوزه های مختلف قابل تقدیر است.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان یادآور شد: سخت کوشی، تلاش، درک متقابل مردم و شناخت منطقه از ویژگی های رئیس جدید حوزه قضائی بخش کشکوییه است.

وی حسن خلق با مراجعان را از اولویت های دستگاه قضایی دانست و تاکید کرد: گشاده رویی با مردم منافاتی با اقتدار و قاطعیت ندارد و از این رو باید تکریم ارباب رجوعان و ضابطان قضایی از اولویت های کاری قضات و کارکنان اداری قرار گیرد.

رئیس سابق حوزه قضائی بخش کشکوییه نیز گفت: همواره تلاش کرد ام که بر مبنای فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی یک دستگاه انقلابی را به مردم معرفی و ارائه کنیم.

اویس ریاحی افزود: دستگاه عدالت به عنوان یکی از ارکان برقراری امنیت نمی توان با نشستن پشت میز، امنیت را ایجاد کرد و از این رو همواره در میدان حضور داشته ایم و تلاش کرده ایم که روند اجرایی برنامه ها را به صورت میدانی رصد کنیم و از این رو در پیشگیری از وقع جرم به ویژه سرقت شاهد کاهش بسیار خوبی بوده ایم.

علی شاه سنایی، رییس جدید حوزه قضایی بخش کشکوئیه نیز گفت: برخورد با جرایم حوزه مواد مخدر و معتادان متجاهر، برخورد با سارقان خرد و حرفه ای و سازماندهی اتباع بیگانه ساکن در منطقه از جمله برنامه های پیش رو است.

انتهای پیام/ تاج الدینی https://armanekerman.ir/vdcb9zb8grhb5sp.uiur.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما