تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۱۱
۲
plusresetminus
مقصودی گفت: به کارگیری مشمولان غایب جرم محسوب می شود و فردی که این افراد را بکارگیری کند مجرم خواهد بود.
تتو خالکوبی یا خود زنی ها به عنوان بیماران روانی شناخته می شود/به کارگیری مشمولان غایب جرم محسوب می شود
به گزارش راه آرمان: محمد مقصودی معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: شایعات مربوط به بخش اعزام به خدمت سربازان شنیده مس شود که طبق آخرین ابلاغیه ها افراد دارای تاریخ تولد 1355 به بعد حتما باید برای خدمت عمومی مراجعه کنند و افرادی که تاریخ تولد آنها ۵۵ به قبل باشد می توانند با مراجعه به پلیس به اضافه 10 و ارائه درخواست در راستای معافیت از سربازی اقدام کنند.

وی افزود: سن خدمت سربازی  تا 50 سال تمام است و اگر سن افراد از این رد شود مشمول معافیت می شوند و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز ارفاقی به این قشر فرمودند که بعد از آن افراد متولد 55 به قبل نیز مشمول معافیت سربازی بدون پرداخت هزین شدند.   

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان تصریح کرد:موضوعی با عنوان خرید سربازی وجود ندارد تاکنون ابلاغیه ای در زمینه خرید خدمت سربازی واصل نشده و متولدین 1355 به بعد باید برای انجام خدمت سربازی خود اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه مشمولان غایب فراری از طریق کلانتری ها و پلیس های تخصصی به معاونت وظیفه عمومی معرفی می شوند ادامه داد: و مشمولان فراری بدانند سیستم ما معاونت وظیفه عمومی با بنیاد شهید، ثبت احوال، مراجع قضایی، بانک ها و سایر دستگاه های اجرایی لینک شده است.

مقصودی توضیح داد: به کارگیری  مشمولان غایب خدمت سربازی طبق قانون جرم است  و قانون پیش بینی کرده است اگر کارفرمای چه دولتی و غیر دولتی مشمولان غایب را به مارگیری کند برای بار اول به مبلغ 295 میلیون و 450 هزار ریال و دفعه دوم دو برابر و سوم سه برابر جریمه خواهد شد و در صورتی که مسئول دولتی باشد برای بار سوم انفصال از خدمات دولتی می شود پس در این صورت ادارات دولتی، موسسات و سازمانها با حوزه با معاونت وظیفه عمومی همکاری کنند و در غیر این صورت تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.  

وی با بیان اینکه  طی 2 سال اخیر بیش از 2 هزار نفر مشمول غایب در استان کرمان به صورت خود معرف به خدمت سربازی اعزام شده اند ادامه داد: که این موضوع بیانگر حضور رسانه ها و اطلاع رسانی در این حوزه است.

مقصودی در ادامه تاکید کرد: اگر افراد مشمول بعد از سن ۱۸ سالگی برای خدمت سربازی مراجعه نکنند مشمول غایب محسوب می شوند که تبعات قانونی و عواقب اجتماعی دارد.

وی افزود: افرادی که تتو، خالکوبی و یا خودزنی داشته باشند در کمیسیون های پزشکی نظامی مورد بررسی قرار می گیرند و به عنوان بیمار روانی شناخته می شوند و مشخصا این افراد باید تبعات اجتماعی زیادی از جمله ممنوعیت اخذ گواهی نامه شامل می شوند که قابل جبران نیست.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: طلاق های سوری برای گرفتن رای دادگاه به منظور معافیت فرزندان از سربازی یک جرم است و صرف حکم طلاق برای کمیسیون های کفالت وظیفه عمومی مجوزی برای معافیت نیست و اگر سوری بودن مشخص شود 1تا 5 سال حبس دارد و کمیسیون ها ی ما با تحقیق های مختلف افراد متخلف را به مراجع قضایی معرفی می کند و پرونده های زیادی از این دست وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه آمار کشفیات در رابطه با طلاق های سوری برای گرفتن معافیت مشمولان قابل توجه است ادامه داد: خانواده دقت کنند درگیر افراد سود جو که با گرفتن مبالغی برای گرفتن  معافیت فرزندان از خدمت سربازی نشوند.


انتهای پیام/ط https://armanekerman.ir/vdccsmqs42bqie8.ala2.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین