تاریخ انتشار :شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۲۷
۰
plusresetminus
یاسر پور ابراهیمی مجری طرح هدفمندی یارانه آرد و نان در کرمان گفت: ۳ روز شبانه روز ی کار شده است تا ۱۸۰۰ دستگاه کارتخوان عمده را راه اندازی کنیم اما در برخی شهرستان ها مانند قلعه گنج و منوجان شعبه نداریم که در پشتیبانی با مشکل روبه رو خواهیم بود.
آغاز به کار۱۸۰۰  دستگاه کارتخوان طرح هدفمندی یارانه آرد و نان از امروز در کرمان/ سالانه ۳ و نیم میلیون تن نشتی گندم و آرد در کشور داریم
به گزارش "راه آرمان " یاسر پور ابراهیمی نماینده بانک سپه ومجری نصب کارتخوان های طرح هدفمندی یارانه آرد و نان در جلسته تنطیم بازار استان مطرح کرد: نصب کارتخوان ها و حتی توزیع  آن در سطح استان کاری سخت و چند وجهی بوده است که با یک گروه ۳۵ نفره از ابتدای روز پنجشنبه کار نصب را در سطح شهرستان کرمان آغاز کرده اند و این فعل به صورت سراسر در سطح استان انجام شده است که  ۴۸ ساعت تمام این تیم در حال  نصب و  پیکر بندی نرم افزار بودند.

وی ادامه داد:  یگ گروه ۲۰ نفر هم کار پشتیبانی از این دستگاه ها را بر عهده گرفته اند و تا کنون توانسته ایم ۱۸۰۰ دستگاه را نصب کنیم.

ابراهیمی اختلال در  نصب ۴۰۰ دستگاه را عدم تکمیل فرم های ارسالی به دستگاه ها عنوان کرد و گفت: گرچه در توزیع و نصب ایراداتی هم به سامانه  شاپرک بانک مرکزی وارد است که به زودی رفع خواهد شد اما ماتلاش کردیم در سراسر استان به صورت هم زمان پوشش داده شود که به جز ۱۵۰ مورد که اصلا نمی توانیم برای نانوایی ها نصب  کنیم 400 مورد باقی مانده در انتظار تکمیل فرم های نانواها در سراسر استان است.

وی تاکید کرد: مقرر شده بود که ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ دستگاه در مرحله اول نصب کنیم که این تعداد به ۱۸۰۰ رسید و اگر دستگاه ها همکاری کنند۵۵۰ موردیکه  مشکل داریم نیز رفع خواهند شد ۱۵۰ عدد اصلا قابل حل نیستند افراد فوتی هستند و یا غیره که در لیست اسم افراد هست اما امکان نصب دستگاه کارتخوان نیست و مابقی به کد مالیاتی و غیره که د رتکمیل فرم ها وجود داشت بر می گردد.

حسین مهرابی معاون اقصادی استاندار کرمان در ادامه گفت: اداره غله  باید بررسی کند  چند درصد کسانی که حایز دریافت دستگاه کارتخوان هستند، صاحب مجوز و صاحب  حساب یکی است و چند عدد اجاره و چند تا مباشر هستند و لیست ها به صورت تفکیک شهرستانی به دبیر ستاد تنطیم بازار اعلام شود.

وی ادامه داد: باید معلوم شود تا چند درصد نانواها نوع نان پختی آنها با نوع نان تعیین شده در مجوز دار تفاوت دارند زیرا قیمت برخی نان ها گرانتر است مانند سنگگ و غیره زیرا میزان حجم آرد مصرفی و رزن نان متفاوت است اما نانوایی که نان لواش مجوز دارد نمی تواند خودسر نان مورد عرضه را به سنگگ یا تافتون تغییر دهد. 

رضا سنجری مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان  نیز در تکمیل صحبت های مهرابی گفت:۱۵۰ مورد از نانوایی ها که دچار مشکل بودند را در اختیار شهرستان ها قرار دادیم تا اتحادیه ها با نماینده اداره غله و فرمانداران آن را حل کنند حتی تاکید کردیم که اگر نانوایی دچار ابهام عزمی برای رفع مشکل ندارد، سهمیه آرد وی قطع شود.

وی افزود: با فرمانداران و اتحادیه ها قبلا این مسئله تذکر داده شده است که اگر در شهرستان نوع نان و مدرک یکسان بود کارتخوان تحویل داده شود و اگر نبود تنها دو روز وقت دارند که به نانواها اعلام کنند  تا مجوز و نوع نان را خود را یکسان سازی کنند تا مشکل حل شود.

رضا سنجری گفت: کسی که مجوز اش با نوع پخت نان متفاوت است اصلا نباید کارتخوان طرح اصلاح مردمی سازی یارانه را دریافت کند تا مشکل رفع شود.

حسین مهرابی معاون اقتصادی استانداری کرمان در ادامه سخنان رضا سنجری، قیمت نان را عامل عدم رغبت نانواها در تغییر مجوز عنوان کرد و گفت: برخی نانواها قیمت نان مورد طبخ از نوع آن در مجوز گرانتر است خوب اقدام می کند اما کسی که قیمت ارزانتری در مجوز دارد سعی می کند با تغییر نوع نان آن را گران تر  بفروشد و با این تخلف به دنبال تغییر مجوز نیست که سریعا باید از سوی مسئولان مورد پیگیری واقع شود.

داریوش ماهری سرپرست اداره غله استان کرمان نیز به چالش تغییر نوع نان اشاره کرد و گفت:  متاسفانه در چند روز اخیر نامه های بی حد و حصری از  تغییر نوع نان از سوی نانواها و اتحادیه ها  به سازمان غله برای ارائه  به بانک ارسال شده است که علت این اتفاق مشخص نیست.

حسین مهرابی در پاسخ به موضع مطرح شده از سوی سرپرست غله استان  برای نانوا ها به صرفه است که به جای لواش سنگگ بفروشد زیرا گرانتر است، گفت: در کشور ۳ میلیون تن آرد و گندم گم شده داریم که با اصلاح این مجوز ها می توانیم بفهمیم کدام نانوا ارد فروخته و کدام نان کمتری طبخ کرده یا به اسم سنگگ لواش ارائه کرده است، بنابر این علت اصلی بررسی نانوایی ها حتی در نوع پخت همین موضوع است.

یاسر پور ابراهیمی  مجری طرح نصب کارتخوان های یارانه های ارد و نان، گفت:به نظر می رسد  تنها راه حل مشکل ۱۵۰ نانوایی که به نظر غیر قابل حل هستند، برگزاری نشست سه جانبه اتحادیه آرد و نان فرمانداران و غله است، تا لیست های نهایی پایش شده را به بانک جهت نصب کارتخوان ارایه کنند.

حسین مهرابی در تکمیل سخنان مطروحه پور ابراهیمی تاکید کرد: مشکل اصلی ما همین عدم شفافیت در نانوایی هاست اکنون که بررسی می کنیم کاملا برخی مشکلات مشخص شده که نوع نان تغییر کرده یا صاحب مجوز فوت شده اما آرد را تحویل می گرفته و عملا پخت نداشته است و غیره بنابر این باید این مشکل با جدیت  تمام حل شود.


وی افزود : یکی از مزایای این طرح شفافیت و نگاه جامع به وضعیت آرد و نان خواهد بود، بنابر این فرمانداران هر چه سریعتر مشکل نانوایی های دچار مشکل در شهرستان را حل کنند و با بهانه هایی چون قطعی سامانه بررسی موضوع را به عقب نیندازند.

حسین مهرابی در پایان خاطر نشان کرد: مبنای اصلی کار ما این است که صاحب مجوز، نانوا و فروشنده یکی باشند و نوع نان در مجوز و پخت یک نفر تعیین شده باشد.

انتهای پیام/ طهماسبی





https://armanekerman.ir/vdcftedyew6d0va.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین