تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۳
۰
plusresetminus
نماینده رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بدهی‌های دولت‌های قبل تا سال ۱۴۰۵ ادامه دارد، گفت: این دولت باید حفره‌های اقتصادی که در مسیرش ایجاد شده را پر کند که ساماندهی این شرایط بسیار هزینه دارد.
ساماندهی حفره‌های اقتصادی به جا مانده از دولت‌های قبل بسیار هزینه‌بر است
به گزارش راه آرمان؛ حجت‌الاسلام حسین جلالی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مشکل اساسی که در همه طرح‌ها و لوایح وجود دارد؛ اظهارنظرهای افراد ناآگاه است؛ بنابراین از مردم و برخی مسئولان درخواست دارم در خصوص مسأله‌ای که نمی‌دانند، نسبت به آن مطالعه نکرده‌اند و از جوانب طرح اطلاعی ندارند، اظهار نظر نکنند.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیامدهای منفی اظهارات غیرآگاهانه تصریح کرد: همچنین مطبوعات، جراید و رسانه‌هایی که مخالف دولت هستند، حرف‌هایی می‌زنند که مبتنی بر واقعیت نیست.
وی تأکید کرد: کار بسیار مهمی در حوزه اقتصاد در حال رخ دادن است و نتایج این کار روشن است و اقتصاددانان با همه گرایش‌ها می‌گویند که این رویکرد به نفع کشور است.
حجت‌الاسلام جلالی تصریح کرد: این طرح، طرح بسیار مهمی است که همه، قوای سه گانه و دستگاه‌ها باید در این زمینه کمک کنند و مقام معظم رهبری نیز فرمودند «در زمینه اقتصادی، دولت کارهای مهمی را انجام می‌دهد و این یعنی، همه باید به اهمیت این مسأله پی ببریم و کمک دهیم».
وی با تأکید بر اینکه هیچ وقت حذف ارز ترجیحی را نداریم؛ بلکه مسأله در این موضوع جهت‌دهی و رساندن آن به گروه‌های هدف است، ابراز کرد: قبلا به کالاهایی همچون آرد، نان، سویا، شکر و روغن یارانه داده می‌شد و همه از آن استفاده می‌کردند.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در این زمینه باید چند کار انجام دهد؛ اطلاع‌رسانی دقیق، شفافیت و آگاه‌سازی، چرا که مردم باید بفهمند این کار به نفع آنها و برای ثبات اقتصادی کشور است.
وی با اشاره به شرایط اقتصادی در سطح جهان اظهار کرد: دنیا پس از جنگ جهانی دوم، با چنین بحران اقتصادی مواجه نشده است و بعد از جنگ بین اوکراین و روسیه، بسیاری از کشورها مرزهای خود را می‌بندند و قرنطینه می‌کنند و مراقب هستند تا با قحطی مواجه نشوند.
حجت‌الاسلام جلالی ادامه داد: قبل از آن‌که در منطقه چنین بحرانی ایجاد شود ما زیر ساخت‌های اقتصادی خود را اصلاح کردیم و در این راستا توانستیم ذخیره‌سازی کالاهای اساسی و قیمت‌های کالاهای اساسی را مدیریت کنیم.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم اکنون دنیا با شوک مواجه شده است و فروشگاه‌ها در حال خالی شدن هستند و با گرانی سرسام آوری مواجه شده‌اند، ابراز کرد: از چند ماه گذشته به دنبال کالا برگ، دامدار کارت، کشاورز کارت و غیره بوده‌ایم؛ بنابراین دولت باید در خصوص کارهای انجام شده اطلاع‌رسانی دقیق انجام دهد و هر طرحی را که می‌خواهد اجرا کند، قبل از آن طرح را در مناطقی محدود اجرا کند تا ضعف‌ها و معایب آن را پیدا و مشکلات آن را برطرف کند.
حجت‌الاسلام جلالی با اشاره به اینکه بدهی‌های دولت‌های قبل تا سال ۱۴۰۵ است، ابراز کرد: این دولت باید حفره‌های اقتصادی که در مسیرش ایجاد شده را پر و مین‌گذاری‌هایی که در این مسیر صورت گرفته است را خنثی کند که ساماندهی این شرایط بسیار هزینه دارد.
انتهای پیام/
  https://armanekerman.ir/vdcevf8zxjh8wpi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما