کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قطعی برق قوز بالای قوز مشکلات یک معدن درجنوب کرمان؛

‍ تعطيلي معدن آسمينون منوجان و بحران اقتصادي براي بيش از ٤٠٠٠ کارگر

29 خرداد 1401 ساعت 21:26

بعد از گذشت حدود يك ماه از تعطيلي معدن كروميت آسمينون منوجان در جنوب استان كرمان و بيكار شدن ١٢٠٠ كارگر اخيرا نامه ای مبنی بر قطع برق پالایشگاه و‌ تعطیلی کامل این واحد صنعتی نیز منتشر شده است.


‍به گزارش راه آرمان؛  بعد از گذشت حدود يك ماه از تعطيلي معدن كروميت  آسمينون منوجان در جنوب استان كرمان  و بيكار شدن ١٢٠٠ كارگر اخيرا نامه ای مبنی بر قطع برق پالایشگاه و‌تعطیلی کامل نیز منتشر شد.

مديران و مسئولان شهرستاني و استاني  در هفته هاي اخير جلسات مختلفي را با كارگران برگزار كرده اند و نامه نگاري هايي را نيز با برخي مسئولين بالادستي انجام داده اند اما هنوز اين تلاش ها منجر به بازگشايي و از سر گیری دوباره فعالیت این معدن نشده است.

در اين شرايط بد و نابسامان اقتصادي كه شعار مقام معظم رهبري توليد و اشتغال آفريني در سال جديد بوده است تعطيلي اين شركت روي زندگي بيش از ٤٠٠٠ نفر از كارگران و خانواده هاي ايشان بصورت مستقيم تاثير گذاشته است و ايشان را دچار بحران اقتصادي و روحي و رواني كرده است .

اينكه يك فرد يا مجموعه بخواهد اينچنين بيش از ٤٠٠٠ نفر را تحت سنگينترين فشارهاي اقتصادي قرار دهند  به هيچ عنوان قابل پذيرش نيست .

هرچند تلاش هايي از سوي مقامات محلي و نماينده مردم در مجلس در جريان است ليكن تعطيلي شركتي به اين وسعت يك موضوع ملي است كه بايد وزارت كشور ،وزير صمت و مسئولين استاني و نمايندگان مجلس در استان كرمان موضوع را پيگيري نمايند .

اين موضوع كه از كارگران بخواهيم خويشتنداري كنند امري كاملا صحيح است و هيچ كس بي قانوني را بر نمي تابد و خود كارگران نيز بدنبال چنين اقداماتي نبوده و نيستند، ليكن مسئولين و نهادهاي مختلف اجرايي،امنيتي و قضايي بايد از تمام ظرفيت ها براي حل مشكلات كارگران استفاده كنند .

شركت معادن كروميت فارياب منوجان در بخش آسمينون شهرستان منوجان در جنوب استان كرمان قرار دارد  كه با بيش از ١٢٠٠ كارگر با دستور مديرعامل شركت تعطيل و كارگران اين شركت بيكار شده اند و به اداره کار و تامین اجتماعی اعلام شده که نسبت به برقراری بیمه بیکاری برای کارگران اقدام کنند .
انتهای پیام/
 


کد مطلب: 127685

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/127685/تعطيلي-معدن-آسمينون-منوجان-بحران-اقتصادي-براي-بيش-٤٠٠٠-کارگر

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir