تاریخ انتشار :دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۵۴
۰
۱
plusresetminus
ریاحی گفت:حضور بانوان در فعالیت های ورزش همگانی منجر به افزایش سلامت روانی آنان و سبب ايجاد آرامش در محيط خانواده می شود و شرکت بانوان در ورزش همگاني مي تواند باعث افزايش روحيه و شادي خود و خانواده شود و کلیه دستگاههای دولتی مرتبط باید نسبت به این امر مهم برنامه ریزی داشته باشند.
بهبود سلامت روان خانواده ها با ورزش همگانی بانوان/ بنگاه های اقتصادی استان برای رفع محرومیتهای ورزشی پای کار بیایند
عذرا ریاحی سرپرست معاونت بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان در گفتگو با "راه آرمان" در را بطه با ورزش بانوان استان کرمان گفت: اعتقاد راسخ دارم بانوان کرمانی  شایسته داشتن نشاط، شادی و سرزندگی و بهره مندی از فضاها، مکان ها و اعتبارات ورزشی  در سراسر استان هستند. 

وی افزود: ورزش بانوان همپای ورزش آقایان در حوزه های همگانی، قهرمانی و حرفه ای با رعایت مسائل فرهنگی جا برای فعالیت های بسیار دارد.

ریاحی با اشاره به اینکه از آنجا حضور بانوان در فعالیت های ورزش  همگانی منجر به افزایش سلامت روانی آنان و سبب  ايجاد آرامش در محيط خانواده می شود ادامه داد: شرکت بانوان در ورزش همگاني مي تواند باعث افزايش روحيه و شادي خود و خانواده شود و کلیه دستگاههای دولتی مرتبط باید نسبت به این امر مهم برنامه ریزی داشته باشند.

وی تصریح کرد: شهرداری ها به عنوان متولی ورزش همگانی جامعه می توانند با احداث پارکهای ویژه بانوان، محصور کردن محوطه ای در سایر  پارک ها، ایجاد ایستگاه ورزش همگانی و ... امکان حضور بانوان به عنوان شهروند را فراهم کنند و سایر دستگاههای دولتی با حمایت از حضور بانوان شاغل در فعالیت های ورزشی در ساعت اداری و فراهم کردن مکانی برای ورزش کارکنان گامی در راستای توسعه ورزش همگانی و سلامتی آنان بردارند.

وی با اشاره به اینکه  اداراه کل ورزش و جوانان نیز با تربیت مربی از طریق هیات های ورزشی نظارت بر باشگاه های ورزشی تحت مدیریت و همکاری با شهرداری در راستای توسعه ورزش همگانی  جامعه به ویژه بانوان دارد ادامه داد: ورزش بانوان به صورت خاص با همکاری ادارات ورزش و جوانان شهرستانها و مدیریت مسئولین ورزش بانوان شهرستانها و همچنین همکاری رییس هیات های ورزشی استان، برنامه ریزی مشخص در بحث ورزش همگانی نسبت به اجرایی شدن فعالیت ها را داشته باشد.

 ریاحی با اشاره به فعالیت هایی که دستگاه ها باید انجام دهند توضیح داد: برنامه ریزی به منظور اجرای طرح های ملی ارسالی از سوی معاونت ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان که این طرح ها جنبه همگانی دارد، همچنین برنامه ریزی به منظور اجرای فعالیت های همگانی در قالب همایش های کوه نوردی، پیاده روی و برگزاری جشنواره های فرهنگی و  ورزشی و برنامه ریزی به منظور برگزاری مسابقات  مختلف ورزشی در مناسبت های مذهبی و ملی  هفته دولت، هفته تربیت بدنی، دهه فجر  و برنامه ریزی به منظور برگزاری جام های ورزشی جام تکریم رمضان با ورزش ، جام محلات و ... از وظایف دستگاه های دولتی است.

سرپرست معاونت بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان افزود: همه این فعالیت ها به منظور حضور حداکثری بانوان کرمانی در فعالیت های ورزشی و پرکردن اوقات فراغت آنها است که توسط هیات های ورزشی با اولویت هیات ورزش های همگانی و هیات ورزش  روستایی برنامه ریزی و در شهرستانها با مدیریت مسئولین ورزش بانوان شهرستانها اجرا می شود.
 
وی با بیان اینکه استعدادهای بالفعل زیادی  در شهرستان های استان کرمان در بخش بانوان وجود دارد ادامه داد: خوشبختانه بعضی از روسای هیات های ورزشی استان گام های در خصوص استعداد یابی برداشته اند ولی کافی نیست و همچنین باشگاه های بزرگ ورزشی از جمله گل گهر نیز در این بخش کار را شروع کرده و با راه اندازی آکادمی در رشته های مختلف ورزشی در بحث استعداد یابی فعالیت می کنند.

 سرپرست معاونت بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان توضیح داد: برای رسیدن یک ورزشکار به حد قهرمانی مجموعه عوامل متعددی نقش دارند و گروه مدیریتی باید یک دل در کنار هم باشند تا افتخار آفرینی میسر شود؛ تفکرات مدیران ورزش، هیاتهای  ورزشی، مربیان و مدیران، خود ورزشکار و حتی خانواده آن رسیدن به این مهم اثر گذار است.

وی با اشاره به اینکه ما در بعد قهرمانی و اعزام تیم های بانوان، شرکت در مسابقات کشوری حمایت کافی را داشته ایم گفت: حضور بانوان کرمانی در اردوهای تیم ملی و عضویت تیم های ملی بانوان با حمایت هیات های ورزشی که حضور ارزشمند خانم زهرا نعمتی در پارالمپیک توکیو  و همچنین ورزشکارن والیبال نشسته استان  نشان از این حمایت است.

افتخار آفرینی بانوان به باور مدیران و مطالبه گری و خودباوری آنان بستگی دارد

ریاحی تاکید کرد: برای افتخار آفرینی ورزش بانوان مجموعه عوامل متعددی باید در کنار هم قرار گیرند که از مهم ترین عوامل باور مدیران، مطالبه گری و خودباوری بانوان است همچنین حمایت های باشگاههای ورزشی بزرگ و بنگاههای اقتصادی استان برای فراهم آوردن امکانات ورزشی نقش موثری در ورزش های قهرمانی دارد.


وی با اشاره به امکانات کم در شهرستان های جنوبی و مناطق محروم تصریح کرد: استفاده از ظرفیت بنگاههای اقتصادی که در شهرستانهای غنی مانند سیرجان، رفسنجان قرار دارند، مثل مس و گل گهر برای توسعه ورزش شهرستان های محروم بسیار کافی است به شرطی که همگی برای توسعه ورزش پای کار باشند.


 وی با اشاره به سهم اندک ورزش بانوان استان ها از اعتبارات گفت: به منظور تقویت بنیه مالی و مدیریتی ورزش بانوان استان ها لازم است نسبت به خارج کردن اماکن ورزشی ویژه بانوان حداقل در مراکز استان ها از کمیسیون ماده 88  اقدام شود تا ورزش بانوان از لحاظ مالی به یک درآمد پایدار برسد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه در ورزش بانوان تمرکز روی سه بعد روزش همگانی، قهرمانی و حرفه ای با رعایت شئونات اسلامی و اصل مهم اخلاق است توضیح داد: در بعد همگانی اجرای طرح های ملی ورزش بانوان  در سراسر استان، فعال کردن پارکهای بانوان و پیگیری  احداث پارک ویژه بانوان از طریق شهرداری ها و تعامل با شهرداری به منظور استفاده بهینه از ظرفیت های موجود است و در بعد قهرمانی پیگیر برگزاری مسابقات استانی توسط هیات های ورزشی با اولویت رشته های المپیاد استعدادهای برتر کشوری تا حد امکان از تیم های ورزشی بانوان، در بعد حرفه ای ضمن تشکر از مدیران صنایع و معادن در حمایت از ورزش بانوان پیگیر هستیم که بتوانیم حمایت بیشتر بنگاههای اقتصادی از ورزش بانوان را داشته باشیم هرچند که جذب اسپانسر در بخش ورزش بانوان خیلی کار مشکلی است.


انتهای پیام/ط https://armanekerman.ir/vdcivyazyt1arq2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

شیخیان
چه روزهایی هست وچه ساعتی ومکان
آخرین عناوین