تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۵۱
۰
plusresetminus
در سفر نائب رئیس مجلس شورای اسلامی به ارزوئیه عنوان شد؛

اصلاح الگوی کشت و مصرف بهینه آب در ارزوئیه

نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی به همراه سردار احمدیان مسئول راهبردی کل سپاه و حسین زاده رئیس بانک رسالت کشور با پیگیری و دعوت نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان به ارزوئیه سفر کردند.
اصلاح الگوی کشت و مصرف بهینه آب در ارزوئیه
به گزارش راه آرمان از ارزوئیه به دعوت صمدالله محمدی نماینده مردم شریف شهرستان های ارزوئیه و بافت و رابر در مجلس شورای اسلامی و پیگیری فرماندار شهرستان هیئت بلند پایه متشکل از دکتر نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ، سردار احمدیان مسئول راهبردی کل سپاه، حسین زاده مدیر عامل بانک رسالت کشور و هئیت همراه ضمن حضور در شهرستان ارزوئیه در جلسه اصلاح الگوی کشت و روش های مصرف بهینه آب شرکت کردند.

در این جلسه که با حضور اسماعیل کاخ فرماندار شهرستان و صمدالله محمدی نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی در راستای اصلاح الگوی کشت و ارائه راهکار برای استفاده از روشهای نوین آبیاری (کم فشار ، تحت فشار و زیر سطحی) صورت گرفت به کشت درختان کم آب از جمله گردوی گرمسیری ، پسته و خرمای مجول که در شهرستان ارزوئیه شرایط مناسبی جهت رشد و ثمردهی دارد اشاره شد.

همچنین شرکت هواپیمایی ماهان اعلام آمادگی کرد در صورتی که کشاورزان عمده شهرستان تمایل داشته باشند به صورت شراکتی (آب و زمین از کشاورز و سرمایه گذاری از طرف شرکت هواپیمایی ماهان) می توانند با شرکت هواپیمایی ماهان الگوی کشت خود را در زمینه کشت درختان کم آب و استفاده از روش های نوین آبیاری اصلاح و از مزایای این طرح بهره مند شوند.

لازم به ذکر است اجرای این طرح در شهرستان می تواند نقطه عطفی در اصلاح الگوی کشت و استفاده از روش های نوین آبیاری با توجه به کمبود آب های زیر زمینی ایجاد کند. 

انتهای پیام/ جواد بختیاری زاده https://armanekerman.ir/vdcjoaevouqe8mz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما