کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در نشست علنی شورای شهر کرمان عنوان شد؛

ایجاد خواهر خواندگی بین کرمان و بصره/ پروژه قلعه دختر و قلعه اردشیر باید متولی خاص داشته باشد

30 خرداد 1401 ساعت 9:16

عشرت کردستانی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرمان با بیان اینکه خواهر خواندگی خیلی از شهرهای سراسر دنیا انجام می شود، گفت: به دلیل مشابهت های اقلیمی و فرهنگی بین دو شهر بصره و کرمان و همزیستی اقوام و مسلمانان این منطقه، بحث خواهر خواندگی بصره و کرمان مطرح شده است تا ان شاالله این اقدام مایه خیر و برکات برای هر دو شهر خواهد شد.


به گزارش راه آرمان؛ صبح امروز چهل و یکمین جلسه علنی شورای شهر کرمان برگزار شد. حسین چناریان رییس کمیسیون بودجه و برنامه ریزی با اشاره به اینکه در هفته گذشته تعدادی نامه مطرح شد که در یازده مورد از آنها مصوبه وجود دارد، گفت: نامه ای از شهرداری در خصوص سهم القدر ملکی در خیابان هزار و یکشب مطرح شده بود که به اتفاق آرا با پرداخت این سهم القدر موافقت شد.

وی بیان کرد: از دیگر نامه های مصوب شده در خصوص چهار ملکی است که به شهرداری واگذار شده است که این چهار ملک در تهران، کرمان و ماهان قرار دارند و از جمله بدهی های دولتی به شهرداری است که خواسته شهرداری این است که این املاک به نام شهرداری در سیستم اموال و دارایی این سازمان ثبت شود که این مسئله نیز تصویب شده است.

چناریان اظهار کرد: نامه دیگر که مصوب شده است در خصوص ثبت نامه یکی از کارکنان شهرداری است که از جمله نیروهای ترک کار این سازمان است و در واحد تنظیف این سازمان مشغول به کار بوده است و درخواست محاسبه سختی کار را داشته که پس از بررسی پرونده پرسنلی مشخص شد که این فرد از نیروهیا تنظیف شهرداری منطقه دو بوده است.

رییس کمیسیون بودجه و برنامه ریزی شورای شهر کرمان اظهار کرد: تقسیط جریمه کمیسیون ماده 100 برای خانواده ای مطرح شده بود که جریمه مد نظر، تقسیط شده است و همچنین از دیگر موارد می توان به مصوبه پرداخت نامه اداره تدارکات و پشتیبانی شهرداری و سند کارپردازی این مجموعه مربوط به تلفن ماهواره ای از محل دیون اشاره داشت که در کمیسیون موافقت شد.

منصور ایرانمنش ضمن تبریک قهرمانی ژیمناستیک کار کرمانی در مسابقات خارج از کشور گفت: همان گونه که کرمان در رشته های مختلف نام آور است امیدواریم کار در این رشته ادامه پیدا کند.

 رئیس کمسیون عمران و شهرسازی شورای شهر کرمان ادامه داد: روز گذشته مراسمی به منظور تقدیر از آقای مولا خیر کرمانی برگزار شد که این اقدام، خودجوش بوده است؛ آقای مولا بیش از بیست سال در حوزه انجمن ناشنوایان سطح کشور و به ویژه استان کرمان خدمات بسیار زیادی را انجام داده اند و برگزاری چنین مراسمی بسیار آموزنده و خوب است که از خیرین در زمان حیاتشان تجلیل شود.

وی با اشاره به اینکه چند نامه در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت، گفت: در خصوص پل عابر پیاده رو به روی شهرک شهید همت، قرار بود که شهرداری اقداماتی انجام دهد و تأکید شده است که شهرداری این کار را با جدیت پیگیری کند.

ایرانمنش با بیان اینکه بررسی سه پل عابر پیاده مقابل دانشکده فنی، شهرک صنعتی و میدان کوثر در دستور کار کمیسیون بوده است، عنوان کرد: مصوبه ای در زمینه شهید گمنام میدان کوثر و اقدامات ترافیکی در این زمینه مطرح بوده است که مقرر شده است، با ایجاد سرعتگاه، این کار انجام شود که قرار است معاونت عمرانی این کار را تسریع کند و همچنین ساخت المان توسط هشرداری از دیگر مصوباتی بود که این کار باید زودتر انجام شود.

رئیس کمسیون عمران و شهرسازی شورای شهر کرمان ادامه داد: نامه ای در خصوص توسعه کتابخانه ها از سوی اداره کتابخانه های عمومی استان ارسال شده است که قرار است شهرداری در این خصوص از محل بازدید کند و چنانچه امکان این موضوع وجود دارد، به شورا اطلاع رسانی شود.

وی ابراز کرد: نامه ای از سوی معاونت حمل و نقل و امور زیر بنایی شهرداری به شورا در زمینه واگذاری ده دستگاه اتوبوس بخش خصوصی ارسال شده است تا جایگزین دستگاه هایی که مستهلک شده اند، قرار گیرند.

محمد امینی زاده رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر کرمان اظهار کرد: با وجود احداث بیش از بیست سال بازارچه خود اشتغالی پارک مطهری اما هیچ اقدام حقوقی در خصوص این پروژه انجام نشده است و در زمینه وضعیت حقوقی این مکان شهرداری اقدام کند.

عشرت کردستانی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرمان با بیان اینکه خواهر خواندگی خیلی از شهرهای سراسر دنیا انجام می شود، گفت: به دلیل مشابهت های اقلیمی و فرهنگی بین دو شهر بصره و کرمان و همزیستی اقوام و مسلمانان این منطقه، بحث خواهر خواندگی بصره و کرمان مطرح شده است تا ان شاالله این اقدام مایه خیر و برکات برای هر دو شهر خواهد شد.

محمدرضا کمساری رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر کرمان تأکید کرد: پروژه قلعه دختر و قلعه اردشیر باید متولی خاصی داشته باشد به عنوان مثال شهرداری منطقه چهار یا شهرداری منطقه پنج در این زمینه اقدام کند.

انتهای پیام/م


کد مطلب: 127691

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/127691/ایجاد-خواهر-خواندگی-بین-کرمان-بصره-پروژه-قلعه-دختر-اردشیر-باید-متولی-خاص-داشته-باشد

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir