تاریخ انتشار :دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۴
۰
plusresetminus
معاون وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی گفت: پس از شناسایی و کنترل افراد نیازمند، اسکان، معیشت و توانمندسازی مراحل مقابله با فقر مطلق است.
اسکان، معیشت و توانمندسازی مراحل مقابله با فقر مطلق/ریشه کنی فقر نیازمند برنامه ریزی صحیح و اعتبارات ملی است
به گزارش خبرنگار"راه آرمان" از رودبار جنوب،جلسه ستاد رفع فقر مطلق شهرستان رودبارجنوب شامگاه گذشته با حضور مدیرکل دفتر مطالعات رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئولین شهرستان و فرمانداران پنج شهرستان جنوبی در سالن کنفرانس فرمانداری رودبارجنوب برگزار شد.

پرورش فرماندار رودبار جنوب در این جلسه مهمترین دلیل فقر در مناطق محروم شهرستان را بیکاری و نبود شغل مناسب دانست و افزود:  آب شرب، راه مناسب و مسئله افت ولتاژ برق که نیازهای اولیه زندگی هستند از مهمترین مشکلات  در حال حاضر شهرستان است.

فرماندار رودبار جنوب با بیان اینکه رفع این مشکلات نیازمند اعتبارات ملی است،گفت: اعتبار ویژه ای جهت حل این مشکلات اختصاص پیدا کند.

وی تاکید کرد: با برنامه ریزی صحیح و هدفمند و شناسایی افراد و ایجاد اشتغال برای اقشار محروم می توان فقر مطلق را ریشه کن کرد.


اسکان، معیشت و توانمندسازی مراحل مقابله با فقر مطلق

معاون وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی گفت: پس از شناسایی و کنترل افراد نیازمند، اسکان، معیشت و توانمندسازی مراحل مقابله با فقر مطلق است.

  سیدهادی موسوی نیک مدیرکل دفتر مطالعات رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این جلسه با بیان اینکه بخش مهمی از روستا‌ها در جنوب کرمان، فقر مطلق دارند اظهار داشت: حدود یک میلیون نفر جمعیت مدنظر ما در این مناطق است.

مدیرکل دفتر مطالعات رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: رفع فقر مطلق از جامعه مورد تاکید رئیس جمهور است و هفتگی این موضوع را از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری و مطالبه می‌کنند ودغدغه شماره یک رئیس جمهور رفع فقر از جامعه است.

وی با بیان اینکه شیوه‌نامه مقابله با فقر مطلق در زمینه کنترل و روش‌های احراز شرایط خانوار‌های هدف است افزود: بخشی از آن به سامانه و بانک اطلاعاتی سپرده شده و بخشی از آن هم باید به‌صورت میدانی انجام شود.

موسوی نیک گفت: پیش‌بینی می‌شود یک میلیون نفر در کشور دارای فقر شدید باشند واین افراد تحت پوشش هیچ نهاد اجتماعی نیستند و بی خانمان‌ها و افرادی که مشکل تغذیه دارند را شامل میشوند.

انتهای پیام/پ https://armanekerman.ir/vdce7f8z7jh8wfi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما