کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در جلسه ستاد فقر مطلق رودبارجنوب عنوان شد؛

اسکان، معیشت و توانمندسازی مراحل مقابله با فقر مطلق/ریشه کنی فقر نیازمند برنامه ریزی صحیح و اعتبارات ملی است

30 خرداد 1401 ساعت 21:04

معاون وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی گفت: پس از شناسایی و کنترل افراد نیازمند، اسکان، معیشت و توانمندسازی مراحل مقابله با فقر مطلق است.


به گزارش خبرنگار"راه آرمان" از رودبار جنوب،جلسه ستاد رفع فقر مطلق شهرستان رودبارجنوب شامگاه گذشته با حضور مدیرکل دفتر مطالعات رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئولین شهرستان و فرمانداران پنج شهرستان جنوبی در سالن کنفرانس فرمانداری رودبارجنوب برگزار شد.

پرورش فرماندار رودبار جنوب در این جلسه مهمترین دلیل فقر در مناطق محروم شهرستان را بیکاری و نبود شغل مناسب دانست و افزود:  آب شرب، راه مناسب و مسئله افت ولتاژ برق که نیازهای اولیه زندگی هستند از مهمترین مشکلات  در حال حاضر شهرستان است.

فرماندار رودبار جنوب با بیان اینکه رفع این مشکلات نیازمند اعتبارات ملی است،گفت: اعتبار ویژه ای جهت حل این مشکلات اختصاص پیدا کند.

وی تاکید کرد: با برنامه ریزی صحیح و هدفمند و شناسایی افراد و ایجاد اشتغال برای اقشار محروم می توان فقر مطلق را ریشه کن کرد.


اسکان، معیشت و توانمندسازی مراحل مقابله با فقر مطلق

معاون وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی گفت: پس از شناسایی و کنترل افراد نیازمند، اسکان، معیشت و توانمندسازی مراحل مقابله با فقر مطلق است.

  سیدهادی موسوی نیک مدیرکل دفتر مطالعات رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این جلسه با بیان اینکه بخش مهمی از روستا‌ها در جنوب کرمان، فقر مطلق دارند اظهار داشت: حدود یک میلیون نفر جمعیت مدنظر ما در این مناطق است.

مدیرکل دفتر مطالعات رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: رفع فقر مطلق از جامعه مورد تاکید رئیس جمهور است و هفتگی این موضوع را از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری و مطالبه می‌کنند ودغدغه شماره یک رئیس جمهور رفع فقر از جامعه است.

وی با بیان اینکه شیوه‌نامه مقابله با فقر مطلق در زمینه کنترل و روش‌های احراز شرایط خانوار‌های هدف است افزود: بخشی از آن به سامانه و بانک اطلاعاتی سپرده شده و بخشی از آن هم باید به‌صورت میدانی انجام شود.

موسوی نیک گفت: پیش‌بینی می‌شود یک میلیون نفر در کشور دارای فقر شدید باشند واین افراد تحت پوشش هیچ نهاد اجتماعی نیستند و بی خانمان‌ها و افرادی که مشکل تغذیه دارند را شامل میشوند.

انتهای پیام/پ


کد مطلب: 127700

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/127700/اسکان-معیشت-توانمندسازی-مراحل-مقابله-فقر-مطلق-ریشه-کنی-نیازمند-برنامه-ریزی-صحیح-اعتبارات-ملی

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir