تاریخ انتشار :دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۴
۰
plusresetminus
اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان و دانشگاه جیرفت به منظور استفاده از پتانسیل های موجود و بهره مندی هرچه بیشتر از توانمندی ها و امکانات یکدیگر و تعامل مشترک در زمینه علمی، پژوهشی، فناوری و ایجاد شرکت های دانش بنیان تفاهم نامه همکاری منعقد کردند.
تفاهمنامه همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان و دانشگاه جیرفت
به گزارش راه ارمان، صبح امروز دوشنبه ۳۰ خردادماه با حضور احمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان و حسین شکفته رئیس دانشگاه جیرفت تفاهم نامه همکاری بین این دو مجموعه منعقد شد.

حمزه احمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان هدف از انعقاد این تفاهمنامه را ایجاد همکاری میان دانشگاه و اداره کل عنوان کرد و گفت: این تفاهمنامه به منظور توسعه همکاری های آموزشی، پژوهشی و اجرایی با در نظر گرفتن کلیه امکانات طرفین (اعم از فنی، ترویجی، نیروی انسانی و اطلاعات، تجربه و تخصص آنها) بوده تا از طریق ارتقاء سطح دانش، بینش و مهارت در بین مردم و جوامع محلی به دنبال گسترش فرهنگ حفظ، احیاء، توسعه و بهره برداری از منابع طبیعی و آبخیزداری و همچنین حضور شرکت های دانش بنیان در فعالیت های منابع طبیعی باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با بیان این مطلب که بایستی باجدیت به دنبال عملیاتی نمودن مفاد این تفاهم نامه بود، تصریح کرد : مواردی چون، آموزش NGO های منابع طبیعی(تشکلات غیردولتی و مردم نهاد درحوزه منابع طبیعی) با هدف تحقق هدف توسعه پایدار
-بسترسازی برای اجرای طرح ها و پروژه های تحقیقاتی و مطالعاتی مشترک با رویکرد انتقال فناوری و جذب اعتبارات ملی، منطقه ای و غیره
برگزاری سمینارها، میزگردها، کارگاه های آموزشی و نمایشگاه ها
همکاری و حمایت مؤثر در جهت ایجاد شرکت های دانش بنیان
و همچنین استفاده متقابل از امکانات تحقیقاتی، آموزشی، ترویجی، کارگاهی و تجهیزاتی
از جمله مهمترین موضوعات مورد نظر طرفین در این تفاهم نامه است که با پیگیری، تلاش و ارتباط مستمر در جهت عملیاتی کردن مفاد آن اقدام خواهد شد. 

 حسین شکفته رئیس دانشگاه جیرفت نیز ضمن ابراز خرسندی از انعقاد این تفاهمنامه بر اجرایی شد مفاد قرارداد تاکید و گفت: با تشکیل ایستگاههای پایلوت تحقیقاتی در زمینه منابع طبیعی در مناطق با تنوع گونه ای بالا به ویژه ساردوئیه و جبالبارز می توان گامی موثر در شناسایی و احیاء گونه های سازگار با شرایط فعلی برداشت.

وی همچنین بر لزوم گسترش رشته های زیر مجموعه منابع طبیعی که قطعا منجر به افزایش سطح آگاهی عموم جامعه و افزایش توسعه کیفیت اقدامات مرتبط با حفظ و احیاء عرصه های ملی خواهد شد تاکید کرد.

لازم به ذکر است تعدادی از اعضا هئیت رئیسه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و دانشگاه جیرفت نیز در این جلسه حضور داشتند.

انتهای پیام/ تاج الدینی https://armanekerman.ir/vdchvqnzx23niqd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما