کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس پلیس فتا شهرستان عنبرآباد خبرداد:

برداشت 120 میلیون ریال از حساب چند شهروند عنبرآبادی

30 خرداد 1401 ساعت 21:06

رئیس پلیس فتا شهرستان عنبرآباد از شناسایی و دستگیری عاملان برداشت 120 میلیون ریال از حساب چند شهروند به صورت خرید اينترنتي غیرمجاز خبر داد.


به گزارش راه ارمان ستوانیکم"محمدجواد بیدشکی"گفت: در پی مراجعه چند شهروند و اظهار شکایت مبنی بر برداشت غیرمجاز وجه از حساب بانکی آنان از طریق خرید اینترنتی غیرمجاز، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا شهرستان قرار گرفت.

وی بیان کرد: در تحقیقات به عمل آمده از شاکیان مشخص شد همه آن ها به نوعی کارت عابر بانک خود را در حالی که رمز کارت پشت آن نوشته شده بود را گم کرده و هیچ اقدامی در خصوص مسدودی کارت بانکی خود انجام نداده اند.

رئیس پلیس فتا عنبرآباد تصریح کرد: در این رابطه با توجه به شواهد و مدارك موجود و تحقيقات تخصصي صورت گرفته 4 متهم که پس از دست یابی به این کارت ها اقدام به برداشت وجه یا خرید اینترنتی کرده بودند شناسایی و دستگیر شدند که این افراد پس از مواجهه با مستندات موجود به برداشت غیرمجاز در مجموع 120 میلیون ریال از حساب شاکیان اقرار کردند.

"بیدشکی"تاکید کرد: همگان می توانند با فعالسازی سامانه پیامکی حساب های بانکی خود به صورت لحظه ای نسبت به کنترل صورت حساب‌های بانکی اقدام و در صورت وقوع هرگونه برداشتی بدون اطلاع آن‌ها بلافاصله با مراجعه به دستگاه عابربانک مربوطه نسبت به تغییر رمزهای اول و دوم اقدام کنند و موضوع را با پلیس در میان بگذارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان در نظر داشته باشند که اطلاعات حساب بانکی جزء اطلاعات خصوصی است و به منظور پيشگيري از وقوع هرگونه جرم اينترنتي، لازم است افراد در حفظ و نگهداري كارت‌هاي بانكي و اطلاعات آن جدیت داشته باشند و از در اختیار قرار دادن آن به دیگران و نوشتن رمز کارت روی آن خودداری کنند.


انتهای پیام/ تاج الدینی


کد مطلب: 127706

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/127706/برداشت-120-میلیون-ریال-حساب-چند-شهروند-عنبرآبادی

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir