کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان خبر داد؛

برنامه کشت ۶ هزار هکتار ی و تولید ۳۶۰ هزار تُن پیاز در جنوب کرمان

31 خرداد 1401 ساعت 9:54

فرامرز رستگاری گفت: برنامه کشت ۶ هزار هکتاری و تولید ۳۶۰ هزار تُن پیاز در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در جنوب کرمان هدف‌گذاری، تعیین و ابلاغ شد و برنامه‌ریزی جهت کشت محصولات استراتژیک کشاورزی در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان قرار گرفته است.


به گزارش "راه آرمان" از جیرفت؛ فرامرز رستگاری مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: در راستای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی به منظور تأمین امنیت غذایی و اولویت کشت‌های استراتژیک و قراردادی، براساس میزان کشت و تولید سایر استان‌ها، پیش‌بینی میزان ذخیره‌سازی تولید پائیزه صورت می‌گیرد.
 
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان افزود: میانگین صادرات چند سال گذشته، تعادل عرضه و تقاضای بازار، برنامه کشت و تولید محصول پیاز برای سال زراعی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۱ به ترتیب ۶ هزار هکتار و تولید ۳۶۰ هزار تُن هدف‌گذاری، تعیین و ابلاغ گردیده است.
 
وی بیان کرد: برابر ارزیابی‌ها و بررسی‌های میدانی برداشت و ذخیره‌سازی آنیون ست از خزانه‌های منطقه و استان در سطحی معادل ۲۱۷ هکتار و به عبارتی تأمین ست مورد نیاز بیش از ۵ هزار هکتار کشت در حال انجام می‌باشد.
 
 
رستگاری به کشاورزان توصیه کرد: برای احداث خزانه تولید نشاء و کشت سال زراعی پیش‌رو نهایت تلاش و دقت را به عمل آورند و به نحوی برنامه‌ریزی انجام شود که با مدیریت کشت، تولید، میزان و زمان عرضه مناسب، منافع اقتصادی مطلوب حاصل و از هرگونه بی‌ثباتی بازار، اُفت و نوسان قیمت و خسارات احتمالی و ممانعت به عمل آید.
 
مدیر زراعت سازمان اظهار کرد: با توجه به شرایط بین‌المللی و دو چندان شدن اهمیت امنیت غذایی و اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی، مدیریت و برنامه‌ریزی کشت به صورت چند محصولی با اولویت کشت محصولات استراتژیک گندم، کلزا و سایر محصولات سبزی صیفی از جمله سیب زمینی می‌تواند راهکار مناسب و مطلوب در جهت دستیابی به بازاری با ثبات، اقتصادی پویا و درآمدی پایدار باشد.
 
انتهای پیام/امیر ی


کد مطلب: 127717

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/127717/برنامه-کشت-۶-هزار-هکتار-ی-تولید-۳۶۰-ت-ن-پیاز-جنوب-کرمان

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir