تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۹
۰
plusresetminus
نماینده ولی فقیه در استان کرمان به مناسبت روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی پیامی صادر کرد.
تبلیغات در فرهنگ اسلامی از جایگاه رفیع برخوردار است
به گزارش راه آرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر کرمان به مناسبت روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی پیامی را صادر کرد. متن پیام به شرح زیر است.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در اول تیرماه 1360، نهادی منسجم، مستقل و وابسته به ولایت فقیه، تحت عنوان نهاد شورای عالی تبلیغات اسلامی به منظور پرداختن به امر تبلیغات به وجود آمد.

این نهاد انقلابی، به جهت تبلیغات دینی مردمی، سازمان دهی و هدایت نیروهای مؤمن و تشکل های مردمی، احیا و اشاعه معارف و فرهنگ تاریخ اسلام، مقابله با تبلیغات سوء و تهاجم فرهنگی دشمنان و رفع نیازهای فرهنگی طبقات جامعه به ویژه جوانان، از متن انقلاب متولد شد و در گذرگاه های حساس و خطیر که دشمنان اسلام در حذف انقلاب و فرهنگ اسلام ناب محمدی می کوشیدند، وارد میدان شد و رشد نمود.

این نهاد ارزشمند در سیر تکاملی خود، در چهاردهم فروردین ماه 1368، به فرمان حضرت امام خمینی رحمه الله به سازمان تبلیغات انقلاب اسلامی تغییر نام داد.

حضرت امام خمینی رحمه الله به تبلیغات با برنامه بسیار اهمیت می دادند. ایشان در اولین پیام به سازمان تبلیغات فرمودند: «امیدوارم با تلاش های پی گیر و با استفاده از همه نیروهای مؤمن به انقلاب و اسلام، از عهده این مهم برآیید... ان شاءاللّه در محدوده توانتان، نقاط کور و مجهول را برای مردم شریف ایران و جهان اسلام باز و روشن نمایید... و این مسأله که نظام در اهداف خود جدی است و در صورت به خطر افتادن ارزش های اسلامی، در هر موقعیت برخورد می نماید، باید به عنوان یک اصل خدشه ناپذیر برای تمام دست اندرکاران و مردمْ تبلیغ گردد».

مقام معظم رهبری، در مورد سازمان تبلیغات فرموده اند: «ما معتقدیم این مجموعه ای که امروزه به عنوان سازمان تبلیغات اسلامی گرد هم آمده اند، بالاترین و منسجم ترین مجموعه ای است که در طول تاریخ تبلیغاتمان داشته ایم. چهره نورانی اسلام را برای جهانیان روشن نمایید که اگر این چهره با آن جمال جمیل که قرآن و سنّت در همه ابعاد به آن دعوت کرده اند، از زیر نقاب مخالفان اسلام و کج فهمی های دوستان خودنمایی نماید، اسلام جهانگیر خواهد شد».

بسم الله الرحمن الرحیم

روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی بهانه ای است تا مبلغان، محققان، اندیشمندان و نخبگان جهان اسلام با نگاهی به گذشته این حوزه به دستاوردها، ضعف ها و راهكارهای ارتقای تبلیغات و اطلاع رسانی دینی توجه ویژه ای داشته باشند.

تبلیغات، به معنای مجموعه اعمال گفتاری، نوشتاری، رفتاری و تصویری است که به منظور نفوذ و تاثیر گذاری در شخصیت، افکار، عقاید و احساسات مخاطبان سازماندهی می شود و برای جهت بخشیدن به آنان در راستای هدف و مقصدی مشخص، هویت پیدا می کند. تبلیغات در بینش و فرهنگ اسلامی از جایگاه رفیع و ویژه ای برخوردار است.

امروز برای آنكه تبلیغات دینی و اطلاع رسانی دینی همواره موثر واقع شود باید برنامه ریزی دقیق و مشخصی در این زمینه وجود داشته و دستگاه ها به طور منسجم و یكپارچه و به دور از فعالیت های موازی كاری و هم عرض عمل كنند تا برآیند فعالیت آنها در سطح جامعه و نیز سطوح جهانی موثر واقع شود.

اینجانب سالروز صدور فرمان امام خمینی (قدس سره) مبنی بر تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی را به کلیه سنگربانان جبهه تبلیغ و توسعه فرهنگ دینی و مجموعه بزرگ سازمان تبلیغات اسلامی تبریک و تهنیت عرض مینمایم . امید است با اتکال به قدرت لایزال الهی و ظل توجهات حضرت ولی عصر(عج) و نایب به حق ایشان امام خامنه ای (مدظله العالی) بیش از پیش در راستای رسالت خویش که تبلیغ و ترویج دین، احکام و اندیشه های دینی و فرهنگ اسلامی میباشد.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcau0n6y49nu01.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین