تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۲
۰
plusresetminus
سردار حسین معروفی گفت: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب؛ خط کلی نظام اسلامی رسیدن به تمدن اسلامی است که در این مسیر دو عنصر تولید فکر و پرورش نیروی انسانی نیاز است.
تبدیل ایده به محصول، تحقق شعار سال است/ تولید فکر و پرورش نخبگی در طراز انقلاب اسلامی راه تمدن سازی اسلامی
به گزارش راه آرمان؛ پیش از ظهر امروز همایش گرامیداشت سالروز شهادت دکتر چمران و روز بسیج اساتید در محل تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.
 
دکتر اکبری فرد سرپرست دانشگاه شهید باهنر کرمان و مسئول سازمان بسیج اساتید استان کرمان گفت: دانشگاه شهید باهنر کرمان به عنوان برترین دانشگاه در جنوبشرق کشور رسالت آموزشی و پژوهشی و رفع مشکلات و معضلات جامعه را برعهده دارد.
 
وی افزود:  ما سعی می کنیم ظرفیت دانشگاه را به عرصه هایی که جامعه نیاز دارد چه در مسائل صنعتی و چه در مسائل اجتماعی و فرهنگی تقدیم کنیم.

 
اکبری فرد عنوان کرد: امروز دانشگاه شهید باهنر به دانشگاه جامعی در سطح کشور با حضور بیش از ۶۰۰ هیات علمی بیش از ۱۴ هزار دانشجو تبدیل شده است.

تبدیل ایده به محصول، تحقق شعار سال است
 
مسئول سازمان بسیج اساتید با تاکید بر اجرایی کردن شعار سال توضیح داد: اگر ما تولیدات اولیه دانش بنیان داشته باشیم اما تجاری نشوند و به چرخه تولید نرسند باز هم مثل پایان نامه هایی است که در اتاق اساتید خاک میخورند؛ بنابراین برای تحقق شعار سال باید ایده ها را به محصول برسانیم.

تولید فکر و پرورش نخبگی در طراز انقلاب اسلامی راه تمدن سازی اسلامی است
 
در ادامه سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ضمن عرض تبریک سالروز تاسیس بسیج اساتید و گرامیداشت یاد شهید چمران گفت: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب؛ خط کلی نظام اسلامی رسیدن به تمدن اسلامی است که در این مسیر دو عنصر تولید فکر و پرورش نیروی انسانی نیاز است.
 
وی افزود: هر دو عنصر جایگاهش در دانشگاه است هم اندیشه ورزی واقعی و هم پرورش نخبگی در طراز انقلاب اسلامی که باید دانشگاهها شکل گیرند.
 
سردار معروفی با تاکید بر اینکه اقدامات مفیدی در دانشگاهها انجام شده اما متاسفانه سرایت آن به جامعه کمتر دیده می شود توضیح داد: نقش اساتید بسیجی ما در عرصه های نیاز جامعه فردی و سازمانی و اجتماعی تعیین کننده است.
 
 
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ضمن برشمردن نقش های اثرگذار جامعه دانشگاهی خصوصا بسیج اساتید تشریح کرد: اولین نقش به عنوان کلیدی ترین نقش استحکام درونی است؛ باید مجهولات ذهنی دانشجویان برطرف شود تا مصونیت ایجاد شود زیرا جامعه را دانشجویان باید حرکت دهند.
 
وی با تاکید بر اینکه نظام تربیتی در دانشگاه باید اصلاح شود اظهار کرد: ما به این درون رزمی می گوییم ما اگر درون رزم قوی شویم و دانشجویان را مدیریت کنیم آنها برون رزم قوی می شوند و پایبندی نسبت به ارزشهای الهی، اصول و انقلاب اسلامی در آنها تقویت می شود.
 
قشر عظیم دانشجو برای ایجاد امید در جامعه وارد صحنه شوند

سردار حسین معروفی افزود: نقش دوم نقش تزریق امید است اگر نخبگان و اساتید و دانشجویان حرکت نکنند نمی توانند صحنه را مراقبت کنند که دشمن موج سواری نکن؛ قشر عظیم دانشجوی موثر باید برای ایجاد امید در جامعه وارد صحنه شوند.

وی با بیان اینکه نقش سوم طرح قابلیت های نظام است عنوان کرد: دشمن تمام توانش را روی ناامیدسازی جامعه گذاشته است باید قابلیتهای نظام را معرفی کرد؛ ایمان، وحدت، هوشمندی، قابلیت بازدارندگی، نظامی، هسته ای و تمام پیشرفت های کشور را جمع نخبگانی باید شرح دهند.
 
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تبیین دلیل هوشمندی جامعه ایران اسلامی گفت: نقش مذاهب و اقوام و گروههای سیاسی تحت امر امام راحل در تولید انقلاب بی نظیر بود همچنین در دوران جنگ و بعد از آن در دوران سازندگی در همه مراحل ملت پای انقلاب ایستادند و همواره مردم پیروز بودند.
 
وی ادامه داد: هوشمندی جامعه ما در مقابله با همه فتنه ها متجلی شد از فتنه 88 تا فتنه های دهه 90 و همچنین در جریان شهادت حاج قاسم که دشمن میخواست جبهه مقاومت را از بین ببرد اما با هوشمندی مردم ۲۵ میلیون نفر زیر جنازه این شهید را گرفتند و بزرگترین قدرت نرم تولید شد.


 
حسین معروفی تصریح کرد: نقش چهارم جامعه نخبگی مطالبه گری برای اجرا کردن فرامین امام جامعه است؛ انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن خواسته امام جامعه است؛ چرا طیف نخبگی ما فریاد نمی زنند حرفهای امام جامعه را؛ ۱۹ سال است مشکل اقتصادی را امام خامنه ای عنوان کردند؛ اینها توصیه نیست بلکه فرمان است نباید تنها به درج در سربرگ نامه ها ختم شود.

در کادرسازی و مدیرپروری در استان کرمان ضعف داریم

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تاکید بر نقش دانشگاه در کادرسازی و مدیر پروری خاطرنشان کرد: در استان کرمان در این زمینه ضعف داریم زیرا ما استعدادها  را کشف نکرده توانمند نکرده و اختیارات ندادیم در حالیکه رهبر انقلاب مسئولیت گام دوم انقلاب را بر دوش جوانان گذاشتند.
 
وی افزود: از دیگر وظایف جامعه نخبگی و دانشگاهی تولید دانش بنیان است باید از پناسیل صنعت در جامعه استفاده کنیم؛ رابطه دانشگاه و صنعت در تولید چیست؟ چرا صنعت دانشگاه را نمی پذیرد چرا دانشگاه مطالبه نمی کند؟ نه تنها در صنعت بلکه در همه ابعاد از جمله کشاورزی باید علم ورود کند.
 
سردار معروفی بخش پایانی صحبتهای خود را به مکتب شهید سلیمانی اختصاص داد و عنوان کرد: مکتب شهید سلیمانی، مکتب انقلاب اسلامی است شهید سلیمانی عمل گراست هرچه امامین انقلاب نسخه نوشتند او عملیاتی کرد.
 
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: سه موضوع در دستور کار ما است اول ترویج اندیشه شهید سلیمانی البته نه با خاطره بلکه تبیین اندیشه زیباییر که عمل زیبا را بدنبال دارد؛ دوم فرصت برای ملت ایران و انقلاب اسلامی یعنی تولید قدرت نرم و سوم مردمی کردن مکتب شهید سلیمانی که در سالگرد اجرایی شد و ما در تمام این موضوعات دست نیازمان را به سمت اساتید بزرگ دراز می کنیم.

انتهای پیام/
 
  https://armanekerman.ir/vdchxqnzv23niqd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین