تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۵۳
۰
plusresetminus
صبح امروز طرح کاربینی میدانی برنامه ملی دادرس هلال احمر استان کرمان با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در مرکز کشوری تخصصی امدادونجات جمعیت هلال احمر استان کرمان افتتاح شد.
افتتاح طرح کاربینی میدانی برنامه ملی دادرس در کرمان
به گزارش راه آرمان؛  رضا فلاح مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: کاربینی میدانی برنامه ملی دادرس با حضور مدیرکل بحران استانداری، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش، عضو هیات مدیره جمعیت هلال احمر استان، رئیس اداره آموزش پرورش ناحیه (1)، دانش آموزان و مسئولان مدرسه پسرانه سماء در مرکز کشوری تخصصی امداد و نجات هلال احمر استان افتتاح شد.

 وی با اشاره به آماده سازی جامعه در برابر مخاطرات و اهمیت کاهش آثار آسیب‌های ناشی از سوانح و حوادث در چرخه مدیریت بحران افزود: آموزش، تربیت و آگاه سازی دانش آموزان و خانواده‌های آنان حائز اهمیت است.
وی خاطرنشان کرد: عینی سازی و ارائه اطلاعات از طریق بصری و کسب تجربه در فضای شبیه سازی شده در فراگیری بیشتر و تعمیق داشته‌های تئوری بسیار مهم به شمار می‌رود.

او با اشاره به اجرای دهمین دوره طرح ملی دادرس تصریح کرد: بر همین اساس طرح کاربینی میدانی برنامه ملی دادرس در قالب چهارمین دوره طرح ماه نشان با مشارکت سازمان جوانان هلال احمر و امداد و نجات اجرا شد.

وی اظهار داشت: افزایش ایمنی و کاهش خطر پذیری مدرسه یکی از اهداف این طرح است و دانش آموزان تحت پوشش دادرس اعضای تیم امداد و ایمنی در مدارس هستند.

فلاح با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی امداد و کمک های اولیه برای اقشار مختف جامعه افزود: جمعیت هلال احمر استان کرمان آمادگی کامل جهت ارائه آموزه های امدادی برای انجمن اولیای مربیان، معلمان و همه دانش آموزان دارد.  

منوچهری نژاد معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش در این مراسم با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) بیان کرد: امروز علم نافع را در جمعیت هلال احمر مشاهده کردم. 

وی با اشاره به اینکه فضای حاکم در جمعیت هلال احمر بسیار مقدس و دوست داشتنی است، افزود: این همان حس و حال مدرسه است. 

منوچهری نژاد در طی بازدید از بخش های مختلف مرکز کشوری تخصصی امدادونجات خاطرنشان کرد: خدمات و برنامه های جمعیت هلال احمر بسیار عالی است. 

وی با اشاره به اینکه خدمات دادرس لذت بخش و کاربردی برای دانش آموزان است، تصریح کرد: در طی انعقاد تفاهم نامه جمعیت هلال احمر استان کرمان و اداره کل آموزش و پرورش استان؛ ساز و کار اجرای برنامه های امدادی تخصصی و عملیاتی در مدارس به صورت پایلوت در کرمان اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/ط https://armanekerman.ir/vdcds50f9yt0x56.2a2y.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین