تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۲۹
۰
plusresetminus
علیرضا رحمان نژاد گفت: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۵۶۱ مصوبه کارگروه رفع موانع تولید ابلاغ شد که ۵۷ درصد این مصوبات اجرایی شد و ۲۷ درصد در دست اقدام است و ۱۶ درصد مصوبات هم اجرا نشد.
۱۱۸۳ پرونده مشکل دار  به کارگروه رفع موانع تولید ارجاع شد/ ۵۷ درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید سال ۱۴۰۰ اجرایی شده اند
علیرضا رحمان نژاد معاون امور صنایع سازمان صمت استان کرمان در گفتگو با "راه آرمان" عملکرد یکساله این کارگروه را تشریح کرد و گفت: ساختار این کارگروه  از طریق پیش ثبت نام واحد های تولیدی در سامانه تسهیل به آدرس  stsn.ir  شکل می گیرد و تعریف شده است.

وی ادامه داد: واحد های تولیدی که در امر تولید دچار مشکلاتی با دستگاه های اجرایی و بنگاه های اقتصادی هستند با رجوع به این سامانه و طرح مشکل و مانع تولیدی اقدام به تشکیل پرونده می کنند.

رحمان نژاد تاکید کرد: مدیران واحد های تولیدی که دچار مشکل هستند بعد از تشکیل پرونده در سامانه به سازمان صمت مراجعه کرده و روند تکمیل پرونده را با ذکر مستندات انجام می دهند.

معاون امور صنایع سازمان صمت استان کرمان اذعان کرد: یکشنبه هر هفته جلسه تخصصی بررسی پرونده ها با حضور کارشناسان و متخصصان دستگاه های اجرایی متشکل از اتاق بازرگانی صنعت و معدن، خانه صنعت و استانداری در محل سازمان برگزار می شود.

رحمان نژاد تاکید کرد: در جلسه تخصصی بر اساس آخرین قوانین و دستورالعمل های ابلاغی راهکارهای اجرایی برای درخواست کنندگان تهیه می شود و  در جلسات علنی و اصلی مطرح می شود.

وی تاکید کرد: جلسات اصلی کارگروه رفع موانع تولید هر چهارشنبه با حضور معاون اقتصادی استاندار  یا شخص استاندار برگزار می شود موارد مورد بررسی مطرح شده با حضور اعضای اصلی راهکارهای پیشنهادی رد یا تایید نهایی می شوند و برای اجرا ابلاغ خواهند شد.

معاون امور صنایع سازمان صمت استان خبر داد: سال گذشته تعداد ۱۲۷ جلسه کارشناسی در محل سازمان برگزار شد که خروجی این تعداد  منجر به ۴۲ جلسه اصلی در سطح شمال استان شد.

رحمان نژاد  افزود: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۵۶۱ مصوبه ابلاغ شد که  ۵۷ درصد این مصوبات اجرایی شد و ۲۷ درصد در دست اقدام است و ۱۶ درصد مصوبات هم اجرا نشد.

وی به ۱۶ درصد عدم اجرای مصوبات اشاره کرد و گفت: مصوبات معمولا لازم الاجرا و مشروط هستند، اغلب مصوبات لازم و ملزوم یکدیگر هستند و متقاضی باید حتما برخی مصوبات را انجام دهد تا مصوبه های بعدی برای وی قابلیت اجرایی پیدا کنند که از۱۶ درصد، میزان ۳ درصد از سوی دستگاه های اجرایی، عملیاتی نشده اند و ۱۳ درصد هم از سوی متقاضی اجرا نشده اند.

رحمان نژاد افزود: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۸۴۳ واحد تولیدی دارای ۱۱۸۳ پرونده مشکل دار بودند زیرا برخی واحد ها چند پرونده را ارائه می کنند و مشکلات متفاوتی دارند که از این تعداد ۱۵۶ واحد فقط بحث تامین مالی، تسهیلات برای سرمایه درگردش بوده است.

معاون امور صنایع عنوان کرد: ۱۳۱ واحد دچار مشکلات بانکی بودند و اکثر مشکلات واحد های تولیدی در عرصه زیر ساختی، ارزی، تامین انرژی، تامین اجتماعی، گمرکی ، زیست محیطی، منابع طبیعی و سایر موارد بوده است که مرتبط با دستگاه های اجرایی بوده است.

وی افزود: از ۱۵۶ مصوبه ایی که مربوط به تامین مالی بوده است ۴۰ مصوبه آن اجرا شده است که ۲۶ درصد مصوبات در حوزه بانک خلاصه می شدند. 

رحمان نژاد اذعان کرد: از ۲۷۴ مصوبه ایی که در حوزه دستگاه های اجرایی داشتیم ،۲۰۸ مصوبه که ۷۶ درصد از کل مصوبات است، اجرایی شده  و تنها ۴۷ مصوبه در دست اجراست و ۱۹ مصوبه هم اجرا نشده است که از این تعداد ۸ مورد توسط دستگاه و ۱۱ مورد هم توسط متقاضی اجرایی نشده اند.

معاون امور صنایع تاکید کرد: بیشترین تعداد مصوبات را به ترتیب سازمان های صمت، جهاد کشاورزی، شرکت شهرک ها امور مالیاتی، شرکت پخش و فراوردهای نفتی، تامین اجتماعی، محیط زیست،راه و شهرسازی و استانداری کرمان  داشته اند.

انتهای پیام/ طهماسبی


 
  https://armanekerman.ir/vdci5yazut1ary2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین