تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۵۵
۰
plusresetminus
منصور بلاغی گفت: در سال ۱۴۰۰ با وجود کمبود کادر قضایی و اداری به ۶ هزار پرونده رسیدگی شد.
۶هزارپرونده دریک سال باوجود کمبود کادر قضایی و اداری رسیدگی شد
به گزارش راه آرمان؛ منصور بلاغی رئیس دادگستری رابر به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه، گفت: در سال ۱۴۰۰ با وجود کمبود کادر قضایی و اداری به ۶ هزار پرونده رسیدگی شد.

بلاغی، در راستای کاهش اطاله دادرسی پرونده های بلاتکلیف افزود: نزدیک به ۷۰۰ فقره پرونده در مراجع انتظامی داشتیم که به ۱۸۰ فقره کاهش پیدا کرده و تعیین تکلیف شدند و پرونده های شعب در شعبه اول ۳۳۰پرونده داشتیم که به ۲۰۷پرونده رسیده است.

وی درخصوص شعار قاطعیت گفت: تاجایی که در توان بوده و قانون اجازه داده با اراذل و اوباش برخورد شده وسرعت در رسیدگی به پرونده های کیفری به ویژه پرونده های شُرب خَمر ظرف ۲۴ساعت منتهی به صدور رأی و اجرای حکم می شوند تا بازدارندگی خود را از دست نداده که منجر به مشکلات بعدی شوند.

بلاغی درخصوص پرونده های مواد مخدر؛ اظهار کرد: باخرده فروشان مخصوصاً خرده فروشان مواد مخدر صنعتی در مواردی که نارضایتی وجود داشت منزل پلمب شده که بازدارندگی داشته باشد و فروش مواد در سطح شهرستان کاهش پیدا کند.
وی، در راستای تکریم ارباب رجوع پرونده هایی که قبلاً تشکیل می شد و به صورت فیزیکی بین مراجع انتظامی و مراجع قضایی بود گفت: پرونده ها درحال حاضر سیستمی شده و بصورت خودکار انجام می شود و رفت و آمد مردم تسهیل شده است.

رئیس دادگستری رابر ادامه داد: هفته ای حداقل یک روز در زندان بافت حضور پیدا می کردیم مشکلات زندانیان و خانواده ها را می شنیدیم و هر روز از ساعت ۱۲تا ۲ملاقات مردمی داشتیم و مشکلات مردم مطرح و مابین ساعت ها هم به مشکلات مردم رسیدگی شده است.

وی درخصوص تعامل با ادارات تصریح کرد: تعامل حداکثری خصوصاً با اعضای شورای تأمین بوده و اتحاد و تعامل وجود دارد و با توجه به گلایمندی های قبلی عدم حضور همکاران در جلسات شهرستان سعی شده در شوراهای اداری، فرهنگ عمومی و امر به معروف و نهی از منکر حضور موثر داشته باشیم.

رئیس دادگستری رابر، با توجه به نامناسب بودن ساختمان دادگستری شهرستان افتتاحیه و جابجایی اداره با همه مشکلات انجام شده گفت: شوراهای حل اختلاف در ساختمان قدیم مستقر شدند و امیدواریم دراین مکان بتوانیم خدمات رسانی بهتری انجام دهیم.

بلاغی در خصوص پرونده های معدن درآلو رابر اظهار کرد: در این مدت سعی شده رویه قبل را تغییر و بدعت ها را از بین ببریم و با شرایط قانونی موجود پرونده های معدن را مستقیم رسیدگی کنیم که بنظر می آید موجب رضایتمندی اهالی شده است.

وی، خاطر نشان کرد: سعی کردیم حقی از مردم ضایع نشود و بدعتی ایحاد نشود که مردم با راه بستن جلوی پیشرفت معدن را بگیرند، از مردم خواستیم حقشان را از راه قانونی مطالبه کنند.

انتهای پیام/ https://armanekerman.ir/vdcguu9qnak9xu4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما