تاریخ انتشار :جمعه ۳ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۲
۰
plusresetminus
حجت السلام نجنو امام جمعه شهرستان کهنوج گفت:برای رسیدن به وضعیت مطلوب نیاز به حرکت جهادی خستگی ناپذیر و توانمندسازی قضات، ورود نیروهای فاضل و جوان انقلابی در دستگاه قضا ضروری است.
شهید بهشتی مظهر عدالت علوی بود/ دستگاه قضا برخورد با گران فروشی را به مردم اطلاع رسانی کنند /ورود نیروهای فاضل و جوان انقلابی در دستگاه قضا ضروری است
به گزارش راه آرمان؛ آیین عبادی-سیاسی نمازجمعه این هفته در تمام شهرستان های استان کرمان برگزار شد؛ مشروح خطبه ها را در ادامه می خوانیم.

امام جمعه کرمان: برخورد با گران فروشی را به مردم اطلاع رسانی کنند 

امام جمعه کرمان گفت: از دستگاه قضا عملکردشان را بگوش مردم برسانند تا در جریان قرار بگیرند و این برخورد با گران فروشی ها را مردم در جریان قرار گیرند.
 
حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه کرمان در مصلی امام علی(ع) ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با تسلیت شهادت امام جواد(ع) گفت: جای دارد یاد کنیم از اتفاقی که سال ۶۱ برای سوءقصد برای مقام معظم رهبری رخ داد و خداوند رهبر ما را حفظ کرد ؛ باید سجده شکر بجای آورد.

وی افزود: رهبری که شخصیت های جهان حرف های،مورد آن گفتن که باعث فخر ماست، او حکیم دانشمند با هوش است و درایت آن هیچ خطری برای ایران پیش نمی آید ، حرف دشمن ما این است فتنه هایی که علیه ایران می شود را رهبر ایران در یک سخنرانی یک ساعته به باد می دهد .

وی گفت:  اسرائیلی ها اعتقاد دارند خیلی وقت است که رهبر معظم انقلاب رهبری ایران و جهان اسلام و منطقه است.

به گفته وی با اینکه چهار یا پنج روز از عزل بنی صدر گذشته بود و کشور در جنگ بود اتفاق ترور برای مقام معظم رهبری افتاد و خداوند ایشان را حفظ کرد ‌.

وی سپس به شهادت شهید بهشتی اشاره کرد و می گوید:به گفته امام بهشتی یک ملت بود که دشمن او را از ما گرفت.

به گفته وی ، قضاوت در اسلام مبنای حکومت است و کتاب های فقهی زیادی نوشته شده است و بعد از آن وارد داوری می شویم چرا که این جایگاه مهم است و کسی بر مسند قضا می نشیند که توسط ولی فقیه انتخاب می شود.

به گفته وی،  قاضی وقتی در محکمه قرار می گیرد موظف به حدود الهی است  ودرمحکمه ای الهی قرار گرفته وباید تصمیم درست برمبنای اسلام بگیرد و منصب قضاوت در اصل از آن فرد مجتهد است.

امام جمعه کرمان گفت: حضور مدیران جهادی کارآمد و فاضل ،توجه به خدمت و حفظ عزت و منزلت آنان،برخورد قاطع با قانون شکنان ،حضور در میان مردم و حل وفصل دعواها ،خدمات فراوان کادر قضا از مطالبات رهبری از قوه قضائیه است.

وی بیان کرد: از دستگاه قضا استان تشکر و قدردانی می کنم و هم تقاضا دارم عملکردشان را بگوش مردم برسانند تا در جریان قرار بگیرند و این برخورد با گران فروشی ها را مردم در جریان قرار گیرند.

وی تصریح کرد: مبارزه با مواد مخدر خیلی مهم است و متأسفانه بعضی ها را موارد مخدر به کام خودشان برده به نسل جوان می گویم قدر خود را بدانید لغزش در این کار عمر، جوانی را از بین می برد خانواده‌ها مراقب باشند.

به گفته وی کسانی که در شبکه توزیع مواد مخدر هستند هم گناه بزرگی است و هم گناه نابخشودنی است دست بر دارید و به فکر قیامت باشید.


امام جمعه جیرفت: شهید بهشتی خاری در چشم دشمنان انقلاب اسلامی بود

حجت الاسلام والمسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: خداوند کسانی را که ایمان و عمل صالح دارند هدایت خاصه خود را نسبت به آنها اعمال می‌کند.

امام جمعه جیرفت افزود: عمل صالح و ایمان، انسان را از ظلمات، تاریکی‌ها و بن‌بست‌ها به سوی نور خارج می‌کند و انسانِ دارای این ۲ ویژگی پاک از پلیدی‌ها خلاصی پیدا می‌کند.

خطیب جمعه جیرفت بیان کرد: براساس اَعمال صالحی که انسان انجام می‌دهد خداوند متعال آنها را جزا خواهد داد و برای آنها حیات پاک و طیب قرار و ظلم و نقص را از انسان دور می کند.

وی اظهار کرد: انسان مؤمن و دارای عمل صالح همان‌طور که محبوب خود را خداوند متعال می‌داند و خداوند محبت و دوستی خلق خود را برای او نیز قرار خواهد داد.

حجت الاسلام والمسلمین تارم با تبریک فرارسیدن هفته قوه قضائیه ابراز کرد: شهید بهشتی خاری در چشم دشمنان انقلاب اسلامی بود و به تعبیر حضرت امام خمینی (ره) یک امّت بود.

وی عنوان کرد: نقش شهید بهشتی در انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست او مدیری مدبّر و متفکری همراه با تهذیب و متعهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین تارم تأکید کرد: جوانان ما باید آثار و زندگی‌نامه و کتاب‌های آن شهید بزرگوار را مطالعه کنند که بسیار در روند زندگی جوانان ما اثرگذار خواهد بود.

وی در ادامه ابراز کرد: امر قضا در نظام مقدس جمهوری اسلامی یک امر بسیار مقدسی است و به عنوان واجب کفایی در اسلامی محسوب می‌شود.


امام جمعه کوهبنان شهید بهشتی مظهر عدالت علوی بود

حجت الاسلام جعفری ابراز داشت: مظلوم بودن ،  نظم و انضباط ، صبر و بردباری ، مظهر عدالت علوی و.... از ویژگی های بارز شهید بهشتی بود.

نماز جمعه این هفته شهر کوهبنان به امامت حجت الاسلام حاج شیخ مرتضی جعفری و با حضور جمعی از مسئولین اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی ، علما و روحانیون ، مردم ولایت مدار و بسیجی کوهبنان با رعایت پروتکل های بهداشتی در مسجد حضرت امام خمینی (ره) کوهبنان برگزار شد.

حجت الاسلام حاج شیخ مرتضی جعفری پس از دعوت همگان به تقوای الهی گفت: فقر زدایی ، افزایش رزق و روزی ، بیمه سلامتی و.......از آثار و برکات حج خانه خداست در صورتی که حج با اخلاص ، ایمان واقعی ، ترک محرمات احرام ، دوری از مال حرام  انجام شود .
 
وی تاکید کرد: پرداخت خمس لباس احرام و قربانی واجب از ضروریاتی است که باعث قبولی حج خانه خدا می شود.
 
امام‌ جمعه کوهبنان افزود: در هفته قوه قضاییه و ایام شهادت دکتر بهشتی و ۷۲ نفر از یاران ایشان قرار داریم شهید بهشتی هماهنگی بین علم و عمل داشت ، انسانی مجتهد،  وارسته و جامع بود ، همواره متواضع و حق پذیر بود .
 
وی ابراز داشت: مظلوم بودن ،  نظم و انضباط ، صبر و بردباری ، مظهر عدالت علوی و.... از ویژگی های بارز شهید بهشتی بود.

خطیب جمعه کوهبنان تصریح نمود: قوه قضاییه پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی و گسترش دهنده عدالت ، رسیدگی و صدور حکم ، حل و فصل دعاوی ، رسیدگی به پرونده های قضایی ، احیای حقوق عامه و گسترش عدل ، نظارت بر حسن اجرای قوانین ، کشف جرم ، اجرای حدود و مقررات اسلامی ، اقدام مناسب برای جلوگیری از وقوع جرم   جز وظایف قوه قضائیه است.

وی یادآور شد: در ماه ذی القعده قرار داریم روز دحوالارض را در پیش داریم که روزه و عبادت در این روز سفارش شده که ثواب صد سال عبادت دارد.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: روز ظهور و قیام حضرت مهدی(عج) در دحوالارض خواهد بود ، احیای در این شب تاکید شده است.

وی ابراز داشت: زلزله بالای شش ریشتر در افغانستان باعث کشته شدن و‌ مصدونیت تعداد زیادی از مردم این کشور شد که نیاز به هم دردی و کمک رسانی همگان است .
 
امام جمعه کوهبنان بیان داشت: جا دارد از خدمات نیروی انتظامی کشور و سردار اشتری تقدیر و تشکر کرد که ظرف  مدت ۴۸ ساعت سارقین را دستگیر کردند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی همواره گوش به فرمان ولایت ، بصیر و بیدار است لذا آرامش را از اشرار و بدخواهان گرفته البته جا دارد که از فرماندهی ، جانشین و پرسنل انتظامی شهرستان کوهبنان تقدیر و تشکر نمود.


امام جمعه شهرستان انار:یکی از ابعاد تقوای اجتماعی ، تقوای رسانه‌ای و خبری است 

حجت‌الاسلام منتظری در خطبه‌های نمازجمعه امروز ظهر انارگفت: یکی از ابعاد تقوای اجتماعی ، تقوای رسانه‌ای و خبری است .

وی توضیح داد: یکی از ویژگی‌های مهم جامعه و امت اسلامی و جامعه انقلابی باید شایعه ناپذیری باشد . 

امام جمعه شهرستان انار گفت :در زمینه فضای مجازی، ساده‌انگاری، ظاهربینی ،  شتاب‌زدگی و عجله کردن در قضاوت خیلی خطرناک است که هم مخاطرات اخلاقی دارد و مخاطرات امنیتی.

حجت‌الاسلام منتظری با گرامی‌داشت شهادت شهید مظلوم دکتر بهشتی و هفتاد دو تن از یاران امام راحل  گفت:شهید بهشتی در مسیر حق با قاطعیت عمل کرد و در این مسیر ثابت‌قدم بود و با شهادتش ، حقانیتش ثابت شد و نقاب از چهره منافقین افتاد و نظام جمهوری اسلامی مستحکم شد.

حجت الاسلام  منتظری به موفقیت‌های قوه قضاییه اشاره کرد و گفت:قوه قضائیه در تحقق عدالت ، در تشخیص حق از باطل در جریان فتنه سال ۸۸ ، شناسایی مفسدان اقتصادی و برخورد با فساد، مقابله با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر، برخورد با آقازاده‌های مفسد  و مفسدان دانه‌درشت‌ اقتصادی از موفق بوده است. 

وی با اشاره به سوءقصد منافقین به رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۶۰ گفت:خداوند متعال گوهر ارزشمند و عالی‌مقام رهبری را به‌عنوان یک ذخیره‌ای گران‌بها برای ملت ایران نگه‌داشت.

امام جمعه انار تصریح کرد: حضرت امام خامنه‌ای نه‌تنها رهبر رسمی جمهوری اسلامی ایران بلکه رهبر عاطفی جهان اسلام و محبوب‌القلوب و فرمانده راهبردی جبهه مستضعفین در برابر مستکبرین است . 

حجت‌الاسلام منتظری به موفقیت‌های دولت در دیپلماسی اشاره کرد و گفت :دولت انقلابی در هفته‌های اخیر شاهد سفرهای مکرر مقامات ایرانی به  کشورهای شرق و همسایه و متقابلاً سفر این مقامات به ایران بود و دشمنان نمی‌خواهند این واقعیت را بپذیرند که جمهوری اسلامی ایران می‌تواند مسیر اتصال بین منطقه‌ای از شرق و جنوب آسیا به اروپا باشد. 

حجت‌الاسلام منتظری به گرانی‌های در کشور اشاره کرد و گفت :علت خارجی گرانی‌ها تحریم ظالمانه و آثار و تبعات برجای‌مانده از بیماری کرونا ، خشک‌سالی جهانی ، کمبود کالا و رکود حاصل از جنگ روسیه و اوکراین و تلاش دشمن برای اختلال در بازار ارز و کالا می باشد. 

علت داخلی گرانیهاساختار معیوب اقتصاد ایران   کم‌کاری  و سیاست‌های غلط اقتصادی دولت‌های قبل   گرانی‌های مرسوم اول سال، جراحی اقتصادی دولت برای مردمی‌سازی یارانه‌ها   خیانت‌های عوامل نفوذی در بدنه دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی می باشد. 

ضعف دولت سیزدهم در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی   ضعف هماهنگی در اجرا و ضعف نظارت بر اجرای آن از جمله دلائل گرانی‌ها می‌باشد و با توجه به گرانی ها ومشکلات اقتصادی توفیقات دولت دیده نمی‌شود. 

توفیق دولت در کنترل کرونا  کاهش نقدینگی، صفر شدن استقراض از بانک مرکزی، رشد پایه پولی، فعال شدن دیپلماسی اقتصادی کشور    بیمه شدن  بیش‌از پنج میلیون و پانصد هزار نفر از محرومین  وحضور مسئولان میان مردم  دیده نشده‌است. 

حجت‌الاسلام منتظری در پایان خطبه‌ها به وضعیت آب شرب ک آب کشاورزی شهرستان اشاره کرد و گفت:
به‌خاطر کمبود انرژی و برق و خاموش شدن موتورها و کم‌ شدن لیتراژ برداشت آب ، هکتارها زمین مشجر پسته شهرستان رها شده و از روی زمین بریده می‌شود  و دود زغال سوزی های این درختان  فضای شهرستان را می پوشاند،  لذا باید مسئولین محترم فکر جدی به وضعیت آب شرب و کشاورزی بردارند و در این موقعیت بحرانی از هرگونه حفر چاه که نمکی است برزخم مردم ، جلوگیری به عمل آید.


امام جمعه  آسمینون (نودژ) منوجان:رژیم غاصب صهیونیستی به عنوان دشمن درجه یک مسلمانان و بشریت است

حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفری امام جمعه موقت آسمینون (نودژ) منوجان در خطبه های نماز این شهربا اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار کارگزاران حج گفت:حج یکی از تجمعات استثنائی جهان اسلام است حضور صدها هزار نفر مسلمان از تمام بلاد اسلامی این همایش را تبدیل به بی نظیر ترین مجمع مذهبی جهان کرده است.

وی افزود: این عبادت نقش نیرومند و وحدت بخشی را در اسلام ایفا می کند اجتماع مسلمین موجبات انسجام و تقویت مسلمانان و بازآموزی فرهنگ دینی و پایبندی به احکام دینی را فراهم می آورد.

خطیب موقت نماز جمعه آسمینون (نودژ ) بیان کرد: امروز بلای صهیونیست برای دنیای اسلام بلایی نقد ، فوری و دم دستی است همیشه بلا بوده اند حتی قبل از تشکیل دولت جعلی رژیم صهیونیستی آن وقت هم سرمایه دار های صهیونیستی در دنیا بلا برای جان همه بودند اما الان هم برای دنیای اسلام بلاست این را باید افشا کرد باید گفت این یکی از ابعاد مهم فرصت موسم حج است .

وی افزود:رژیم غاصب صهیونیستی به عنوان دشمن درجه یک مسلمانان و بشریت است که باید این توطئه ها و جنایت آنها را افشا کرد حج بهترین جا است صهیونیست‌ها گستاخ شده‌اند و به خود حق دادند که به صاحبان مسجد الاقصا سخت بگیرند و مانع آنها شوند و امت اسلامی کجا بهتر از فریضه حج می تواند پیدا کند که درباره مسجد الاقصا  اظهار نظر کند اظهار موضوع درباره حضور شرارت آمیز آمریکا در منطقه جایش فقط در حج است.

امام جمعه موقت آسمینون(نودژ) با اشاره به افزایش قیمت کالاهای اساسی تصریح کرد: در این افزایش عواملی  همچون تحریم های ظالمانه استکبار ،آثار و تبعات بر جای مانده از بیماری همه گیر کرونا، کمبود کالاهای اساسی متاثر از خشکسالی ها جهانی، کمبود کالا و رکود حاصل از جنگ اوکراین ،برنامه ریزی و توطئه دشمن برای اختلال در بازار طلا و کالا، سیاست‌های غلط اقتصادی دولت قبل، گرانی مرسوم در اول سال،جراحی اقتصادی دولت برای مردمی سازی یارانه ها،فعالیت عوامل نفوذی در بدنه دستگاه های دولتی و بخش خصوصی و ... اشاره نمود.

حجت الاسلام جعفری عنوان کرد: دولت سیزدهم علی رغم نیت صادقانه و تلاش شبانه روزی ،مجاهدانه در کارشناسی دقیق برخی تصمیمات و اجرای نظارت آن دچار اشکالاتی است که باید برای کاهش آلام مردم عزیز و ثبات بیشتر بازار انقلابی تر عمل کند .



امام جمعه جازموریان: تا زمانی که مجمع صنفی در جازموریان تشکیل نشود مشکلات ادامه دارند/حواشی اخیر در مورد شورای شهر منصفانه نیست و شهردار باید تا گرفتن بودجه و انجام کارهای قانونی در شهر بماند


حجت‌الاسلام کاظم صادقی امام جمعه جازموریان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه به تقوای الهی و تسليت شهادت امام جواد علیه السلام گفت: یکی از ارزش های اسلامی که می‌تواند در زندگی ما راه گشا باشد صبر و بردباری در زندگی است امام جواد علیه السلام در مصائب و گرفتاری های روزگار با اتکا به خداوند متعال بسیار شکیبا و بردبار بود آن حضرت صبر بر مصائب را از بهترین صفات نیک مردان قلمداد می‌کرد.

 وی در ادامه افزود: زندگی همواره همراه با مشکلات است و امکان ندارد از مشکلات مبرا باشد طبیعت دنيا این است که‌ آمیخته با سختی باشد اگر صبر نباشد قطعا در زندگی شکست خواهیم خورد.

امام جمعه‌ جازموریان با توجه به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با دست اندرکاران کنگره بزرگداشت شهدای جامعه عشایری کشور بیان کرد: مقام معظم رهبری سه محور کلی را مطرح کردند که معرف جامعه عشایری و محوریت دین در پیشرفت  کشور بوده اند و امید و امیدواری عامل پیشرفت جامعه است اول ایستادگی عشایر در مقابل دشمن و فداکاری آنها در دوران انقلاب و دفاع مقدس از جلوه های وفاداری جامعه عشایری است.

حجت‌الاسلام صادقی با در پیش بودن موسم حج تصریح کرد: موسم حج یک فرصت بی نظیر برای افشای جنایت ها علیه مسلمانان است و نقش نیرومند وحدت بخشی را در اسلام ایفا می‌کند و مسلمانان را از نژاد ها و ملیت های مختلف به اجتماع در این همایش دینی جلب می‌کنند که موجبات  انسجام وتقويت مسلمانان و باز آموزی فرهنگ دینی و پایبندی به احکام دینی را فراهم می‌آورد.

حجت الاسلام صادقی خاطر نشان کرد: موسم حج یکی از فرصت‌های ویژه پیش روی جمهوری اسلامی ايران برای برجسته کردن جنایت های صهیونیست هاست.

امام جمعه جازموریان ضمن گرامیداشت شهادت شهید بهشتی و یاران امام(ره)خاطر نشان کرد: ضرورت حرکت به سوی قوه‌ قضائيه تراز انقلاب اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب تا به امروز در زمینه پیاده کردن آرمان‌های انقلاب و امامین انقلاب مسیر خود را تضمین و در این چارچوب به حرکت خود ادامه دهد.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به عملکرد مطلوب دولت در دیپلماسی اقتصادی گفت: در هفته های اخیر شاهد سفرهای مکرر مقامات ایرانی به کشورهای همسایه و شرقی و همچنين سفرهای متقابل آنان به ایران بودیم این اتفاق مهمی است که ما را با برخی واقعیت هایی که دشمن در حال انکار آن است آشنا می کند از اقدامات مثبت این دولت علاوه بر لغو و خنثی سازی تحریم ها دنبال حمایت از تولید داخلی است و همچنین رونق تبادل با کشورهای های همسایه و شرقی است.

امام جمعه جازموریان به جراحی اقتصادی دولت اشاره کرد و افزود: جراحی اقتصادی آیا پایانی دارد یا نه؟ ما در همین بازار جازموریان شاهد تفاوت بعضی از قیمت ها هستیم یک روز پمپ بنزین بسته است و یک روزی نانوایی ها 
شهر زهکلوت نیاز به یک مجمع صنفی است تا زمانی که این مشکل حل نشود مشکلات کماکان ادامه دار خواهد بود.

امام جمعه جازموریان به حواشی اخیر شهرداری جازموریان اشاره کرد و افزود: شورای شهر اقداماتی انجام دادند جهادی و مخلصانه اما این حواشی اخیر در واقعیت منصفانه نیستخواهشی که از شهردار داریم تا گرفتن بودجه در خدمت شهر به صورت جهادی باشند.



امام جمعه فهرج: موسم حج فرصتی برای افشای جنایت های رژیم صهیونیستی است

حجت الاسلام والمسلمین رضا آقاملایی امام جمعه فهرج در خطبه های نمازجمعه امروز با اشاره به آغاز هفته قوه قضاییه گفت: ما نباید از شعار عدل علوی عقب نشینی کنیم؛ مردم به عدل علوی نیازمندند و تشنه آن هستند‌.

وی افزود: قضات باید روند رسیدگی به پرونده ها را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام و عدالت را در پرونده ها به بهترین شکل ممکن رعایت کنند.

خطیب جمعه فهرج در ادامه به در پیش رو بودن ایام موسم حج اشاره و بیان کرد: موسم حج فرصتی برای افشای جنایت های رژیم صهیونیستی است و اجتماع مسلمین در حج موجبات انسجام و تقویت وحدت مسلمانان را فراهم می آورد.

آقاملایی همچنین با اشاره به ترس و وحشت مقامات صهیونیستی از انتقام شهادت شهید صیاد خدایی تصریح کرد: ما مردیم و مردانه به میدان می آییم؛ ما از فرماندهان و مقامات ارشد این رژیم منحوس در روز روشن انتقام خواهیم گرفت و با مشت محکم پاسخ شهادت و تروری که بزدلانه انجام دادند سخت و جانانه خواهیم گرفت.


امام جمعه شهرستان کهنوج:ورود نیروهای فاضل و جوان انقلابی در دستگاه قضا ضروری است

حجت السلام احمد نجنو امام جمعه شهرستان کهنوج در خطبه های این هفته ضمن تبریک هفته قوه قضاییه به همه مسئولین دستگاه های قضایی و تشکر ازتلاش های  خستگی ناپذیر  ریاست دادگستری و دادستان شهرستان کهنوج گفت:از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز دستگاه قضایی کشور در مسیر تحقق آرمان های انقلاب و اوامر  امامین انقلاب مسیر خودش را تعیین کرد و در این چارچوب به مسیر خودش ادامه داد.

وی افزود: در برخی از سالها شاهد موفقیت های بیشتری و بعضی از سال ها هم شاهد موفقیتهای کمتری بودیم اما از آنجایی که معیار اصلی دستگاه قضایی تحقق عدالت است این ماموریتش را توانسته به خوبی انجام دهد.

 خطیب جمعه کهنوج تصریح کرد: برای رسیدن به وضعیت مطلوب نیاز به حرکت جهادی خستگی ناپذیر و توانمندسازی قضات، ورود نیروهای فاضل و جوان انقلابی در دستگاه قضا ضروری است.

امام جمعه کهنوج با اشاره به  برگزاری کنگره بزرگ شهدای عشایر سراسر کشور گفت:  پیام  مهم و شاخص مقام معظم رهبری برای جامعه بزرگ عشایر به عنوان یک تاکید مهم جهت آشنایی مردم با این قشر عزیز است.

حجت الاسلام نجنو با استناد به بیانات مقام معظم رهبری که فرمود عشایر ذخایر مملکت هستند اذعان کرد: عشایر جزو وفادارترین قشرهای ملت نسبت به نظام مقدس هستند، فداکاری عشایر در دوران دفاع مقدس جلوه دیگری از وفاداری آنان به نظام مقدس بود.

 خطیب جمعه کهنوج در ادامه ضمن تاکید به مسولین جهت برنامه‌ریزی دقیق و شناسایی و رفع مشکلات عشایر و توجه به مسائل فرهنگی عشایر خاطر نشان کرد: در این شرایط حساس  همه  باید مواظب باشند حرفی نزنند که باعث یاس و ناامیدی مردم نسبت به آینده کشور باشد.


امام جمعه شهرستان رودبارجنوب: تورم و گرانی بازار راضی کننده نیست

حجت الاسلام و المسلمین افشارمنش امام جمعه شهرستان رودبارجنوب در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی اظهار کر :  یکی از مهمترین ابعاد تقوا ، تقوای اجتماعی است مخصوصا امروزه که حجم اخبار و اطلاعات در فضای مجازی زیاد است  هر خبری را شنیدیم باور نکنیم و در رابطه با آن تحقیق کنیم. 

وی با بیان اینکه آیه ششم سوره حُجرات از آموزه‌های قرآنی است،بیان داشت: بعضی خبرهای دروغ توسط فاسقین باعث ایجاد فتنه و شبهه در اجتماع می شود. 

امان جمعه رودبار جنوب ضمن عرض تسلیت شهادت جوانترین امام شیعیان،خاطر نشان کرد: امام جواد(ع) در حدیثی اخلاقی توصیه به رها کردن شهوات ، مخالفت با هوای نفس و خدا را همیشه شاهد و ناظر دیدن می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین ضمن قدردانی از کادر قضایی شهرستان رودبار جنوب،عنوان کرد: مردم از قوه قضائیه انتظار عدالت ، مبارزه با مفسدین ، حفظ حقوق بیت المال،  سرعت عمل و پیشگیری از وقوع جرم را دارند.

نماینده ولی فقیه در رودبار جنوب با بیان اینکه بصیرت شهید بهشتی زبانزد خاص و عام بود،تصریح کرد: ولایتمداری ، دشمن شناسی ، نظم و انضباط ، قانون مداری ، سعه صدر از دیگر ویژگی‌های شهید بهشتی بودند.

امام جمعه رودبار جنوب با بیان اینکه کنترل بر بازار راضی کننده نیست،عنوان کرد: کنترل کرونا ، کنترل نقدینگی ، صفر شدن استقراض از بانک مرکزی ، فعال شدن دیپلماسی اقتصادی و حضور فعال در بین مردم از نقاط قوت دولت سیزدهم است.

حجت الاسلام افشار منش اظهار داشت: شنبه روز دحوالارض است که یکی از چهار روزی است در طول سال که روزه گرفتن آن ثواب زیادی دارد.

امام جمعه رودبار جنوب بیان داشت:مواد مخدر بلای خانمان سوزی است که بعضی خانواده های ما به آن گرفتار می شوند خانواده ها و مخصوصا مادران مراقب فرزندان باشند.
 
وی در پایان با اشاره به اینکه آمار سرقت در استان کرمان نگران کننده است،افزود: مال حرام برای هیچ کسی سعادت نمی آورد و روزی گریبان انسان را می گیرد و همه مردم باید از اموال خود مراقب بیشتری کنند.


امام جمعه شهرستان زرند:عمده مشکلات ما عدم اطلاع و آگاهی نسبت به معضل اعتیاد است

حجت الاسلام شجاعی امام جمعه زرند ضمن اشاره به معضلات اعتیاد در جامعه گفت: بسیاری از چالش هایی که امروز با آن مواجه هستیم بحث طلاق ، کودک آزاری ، همسرازاری و بسیاری از موارد مشکلات اجتماعی و دیگر حوزه ها امروز ریشه در اعتیاد دارد که می طلبد مسئولان در تمامی دستگاه ها بشدت با آن مقابله و برخورد کنند .

وی افزود: سن اعتیاد امروزه پایین امده و بسیاری از فرزندان کم سن و سال ما امروز در جامعه گرفتار اعتیاد شده اند و این مشکل ناشی از عدم نظارت کافی خانواده ها ، لذا از خانواده ها تقاضا داریم نسبت به آگاهی فرزندان خود در خصوص مشکل اعتیاد عمل کنند.

حجت الاسلام شجاعی گفت: از عمده مشکلات ما عدم اطلاع و آگاهی نسبت به معضل اعتیاد است لذا دستگاه های فرهنگی ما بعنوان اولویت اول بحث پیشگیری بحث مواد مخدر را قرار بدهند و سطح اگاهی جامعه را بالا ببرند.

وی افزود: بحث سرقت و مراقبت از اموال و داراییها به صاحبان اموال برمی گردد که متاسفانه فضای کشور و شهر ما را با مشکلاتی مواجه کرده است.

امام جمعه زرند با اشاره به حادثه تروریستی شهادت شهید بهشتی گفت: هفتم تیرماه سالروز شهادت شهید آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یارانشان که در حادثه تروریستی در انفجار دفتر حزب جمهوری که پس از سوقصد ششم تیرماه به جان رهبر عالیقدر انقلاب اتفاق افتاد که این سوقصد ناکام ماند . اما در هفتم تیرماه منجر به شهادت نیروهای خدوم نظام مقدس جمهوری اسلامی شد.



 امام جمعه فاریاب:رعایت تقوا، سعادت دنیا و آخرت را به دنبال دارد

امام جمعه موقت فاریاب بیان کرد:توصیه من این است که در نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش بر این است که کسی آلوده نشود ولی نیازمند توجه و همکاری خانواده هاست،همان طور که یک درخت نیازمند نگهداری و آبیاری است.

خطیب نماز جمعه اظهار کرد:شهدایی که در سنگر عدالت حافظ امنیت مردم بودند،شعار ضد حقوق بشری می دهند اما اولین قربانی های ما، نخبگان ما بودند.


حجت الاسلام بهبودی افزود: از نظر اسلام، قضاوت، حساس ترین، ظریف ترین و مهم ترین منصب است. و همچنین خطرناک ترین منصب است،اقتدار و دانش داشته باشد، موفق خواهد شد،برتری علمی و اخلاقی
قاضی باید احتیاط کرد.

وی بیان کرد: کارایی قوه قضائیه به سه عنصر است،استقلال،دانش و اقتدار
 قاضی باید جسور باشد تا بتواند حق مظلوم را بگیرد،برقراری امنیت و سلامت در جامعه، خواست همه مردم است،پیش نیاز هر توسعه ای است هر چه سریع تر بهش برسند،کسانی که در این مسیر قدم برداشتند، به مردم معرفی شود.



امام جمعه قلعه گنج:عشایر ایران در همه ادوار حساس کشور،جز وفادار ترین قشرهای ملت هستند

ظهر امروز ۳ تیر ماه حجت الاسلام «رضا احمدی نیک» در خطبه های نماز جمعه قلعه گنج، ضمن تبریک هفته قوه قضائیه و تشکر از دستگاه قضایی شهرستان، گفت: نگاه اسلام به نهاد خانواده نگاه بسیار مقدسی است و خانواده نخستین نهاد اجتماعی است که شخصیت فرزندان در آن شکل می گیرد.

 امام جمعه قلعه گنج افزود: پیامبر (ص) فرمودند؛ در اسلام بنایی زیباتر و با ارزش تر از بنای ازدواج نیست تاکید اسلام در درجه نخست در مسئله تشکیل خانواده، آرامش است.

 وی با اشاره به فرمایشات رهبر حکیم و فرزانه در دیدار با دست اندرکاران کنگره شهدای جامعه عشایری کشور، خاطرنشان کرد: محور اول برگزاری کنگره شهدای عشایری فرصتی مناسب برای توجه و آشنایی مردم با عشایر است چرا که به تعبیر امام راحل عشایر ذخایر کشور هستند.

 حجت الاسلام احمدی نیک بیان کرد: عشایر ایران در همه ادوار مقاطع و برهه های حساس کشور، ثابت کردند که جز وفادار ترین قشرهای ملت هستند.

 خطیب جمعه قلعه گنج تاکید کرد: محور دوم محوریت عامل دین در پیشرفت است چرا که عامل اصلی وحدت پیشرفت و از خود گذشتگی مردم از جمله عشایر عامل دین می باشد و شهیدان مظهر زیبا و باشکوه ایمان دینی هستند.

 وی تصریح کرد: محور سوم مسئله امید آفرینی در کشور است، امروز یکی از مولفه های اصلی جنگ نرم علیه ملت تضعیف ایمان دینی، امید و خوش‌بینی به آینده کشور است.

 حجت الاسلام احمدی نیک یکی از مهمترین درس های  شهیدان را درس امید دانست و ادامه داد: هفته قوه قضائیه فرصت مغتنمی است تا به اصول و شاخص های قوه قضاییه انقلاب اسلامی پرداخته شود و فاصله بین وضعیت موجود و شرایط مطلوب بررسی و تبیین شود.

 امام جمعه قلعه گنج اظهار کرد: دستگاه قضا در اسلام بسیار جایگاه مهمی است و قضاوت در اسلام منصبی از مناصب حکومتی است بنابراین امروز ضرورت حرکت به سوی قوه قضاییه تراز انقلاب اسلامی اجتناب ناپذیر است.

 وی عنوان کرد: تحقق عدالت معیار اصلی کار دستگاه قضایی نظام جمهوری اسلامی ایران است و قضائیه توانسته رسالت خود را در حیطه های مختلف انجام دهد اما با این حال فاصله رسیدن قوه قضاییه مطلوب به زیاد است.

 
امام جمعه ریگان:دولت سیزدهم برای کاهش آلام مردم و ثبات بازار بیشتر تلاش کند

حجت الاسلام حبیب رضازاده در خطبه های این هفته نماز جمعه ریگان با اشاره به روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: مردم عزیز ایران یک موضوع را هیچ وقت فراموش نخواهد کرد و آن هم شهدای گرانقدری هستند که برای نظام مقدس جمهوری جانشان را فدا کردند.

امام جمعه ریگان در ادامه خطاب به رئیس جدید دادگستری شهرستان، عنوان کرد: انتظار مردم و  خانواده های شهدای امنيت از شما این است که عدالت در این شهرستان رعایت شود و همه مردم حامی شما هستند.

وی انتقاد داشت به گرانی های اخیر و تصریح کرد: علی رغم تلاش شبانه روزی و صادقانه اما در  نظارت شاهد ضعف و سستی هستیم.

او گفت: دولت سیزدهم برای کاهش آلام مردم و ثبات بازار بیشتر تلاش کند. ناهماهنگی بعضی از اعضای تیم اقتصادی دولت باید اصلاح شود.

وی اشاره داشت به زلزله اخیر در کشور افغانستان و عنوان کرد: متأسفانه خیلی از مردم زیر آوار ماندن و فوت شدند، هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری بود که چندین محموله امدادی برای مردم زلزله زده این کشور ارسال کرد.

امام جمعه شهرستان بافت:

امام جمعه محترم شهرستان بافت در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ، ضمن دعوت به ‏رعایت تقوای الهی بیان داشتند:برای انتخاب همسر آینده باید نکاتی را رعایت کنیم که یکی از مهم ترین نکات ، اخلاق نیکوست ‏به گونه ای که یکی از ستون های زندگی انسان اخلاق است. 
‏  
‏ خطیب نماز جمعه شهرستان بافت در ادامه به مناسبت ها و رویداد ها پرداختند و بیان داشت:اولین اقدام دولت سیزدهم، پیگیری وارادت سریع واکسن از کشورهای ‏دوست به ویژه چین ‏بود که به ثمر نشست و اکنون ما، ثمرات آن را در کنترل ‏ویروس کووید ۱۹ در کشورمان شاهد ‏هستیم.‏

وی با اشاره به دومین اقدام راهبردی، ایران انقلابی در هفته های اخیر شاهد سفرهای مکرر مقامات ایرانی به ‏کشورهای شرق و همسایه و متقابلاً سفر مقامات این کشورها به ایران بود ادامه داد: این اتفاق مهمی است ‏که توجه به آن ما را با برخی واقعیت هایی که دشمن در حال انکار آن است، آشنا میکند. 

وی در ادامه افزود :در بحث گرانی بعضی از اجناس که قرار به گرانی آنها نبود مشکل اصلی عدم نظارت مسئولین ‏مربوطه بر بازار است. و مردم هم باید در این اوضاع و شرائط انصاف داشته باشیم خصوصا نسبت به ‏قشر که دارای زندگی دشواری هستند ، رحم کنید تا مورد رحم قرار بگیرید خصوصا در مورد ‏اجاره بهای مسکن ، چه شده ما را در بحث اجاره بهاء این غیر منصفانه برخورد می کنیم در ‏صورتی که یکی از اوصف خداوند متعال جابر است یعنی جبران کننده.

امام جمعه شهرستان بافت در اشاره به اینکه بانک ها هم نسبت به ‏اعطای وام چالش های فراوانی را برای مردم بوجود آورده اند، در این شرائط باید گره از کار مردم ‏باز کرد توضیح داد: دولت سیزدهم، برخلاف دولت قبل که معاونت اقتصادی وزارت خارجهی آن تعطیل بود با ‏تقویت این معاونت، پل ارتباطی مناسبی را بین بازرگانی دولتی و خصوصی ایران و کشورهای ‏هدف برقرار کرده است که آثار آن به تدریج روشن خواهد شد.  
  ‏ 
وی در ادامه عنوان‌ کرد: روز سه شنبه مصادف است با 7 تیر ماه ‏سالروز شهادت 72 عزیز از مسئولین کشور در سال 1360که به روز قوه قضائیه نامگذاری شده ‏است، شهدای7 تیر از برترین شهدای انقلاب اسلامی هستند. خاصیت طبیعی شهادت، ایجاد ‏برکت و تداوم و گشایش در حرکت به سمت تعالی و کمال است.

محمد زاده گفت: ششم تیر ماه مصادف است با سالروز سوء قصد منافقین به مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در ‏مسجد ابوذر تهران،این روز یاد آور وجود نعمت با برکت شخصیت الهی است که نه تنها رهبر ‏جمهوری اسلامی ایران بلکه رهبر جهان اسلام و فرمانده راهبردی جبهه مقاومت در مقابل ‏استکبار است.    
‏ 
خطیب نماز جمعه شهرستان بافت در ادامه گفت : یکی از بحران های خطرناک در ‏کشور ما بحران مواد مخدر است، جمعی از عزیزان ما خصوصا جوانان مبتلا به مصرف مواد مخدر ‏شده اند و خانواده ها باید مواظب رفت آمدها و دوستان آنها باشید.‏ 

محمد زاده  در پایان به زلزله کشور افغانستان اشاره داشت: جمعی از مسلمانان این ‏کشور در این حادثه دچار مشکل شدند که نیازمند یاری شما مردم هستند.‏



امام جمعه رابر:خشکسالی باعث کاهش بهره وری از محصولات کشاورزی است /دولت سیزدهم میراث دار مشکلات از دولت قبل کرد

حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی گفت: خشکسالی باعث کاهش بهره وری از محصولات کشاورزی است و کشور ما از آن مستثنی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی  با تسلیت شهادت امام جواد علیه السلام ۳۰ذی القعده  و ۷تیرماه سالروز  شهادت علما قوه قضاییه جمهوری اسلامی حضرت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش؛ به همین مناسبت روز قوه قضاییه نامگذاری شده است با تبریک این روز به مجموعه قضات و مدیران و کارکنان به ویژه دستگاه قضایی شهرستان گفت: آنچه که مهم است قضات بهترین الگو برای آنها شهید آیت الله  بهشتی است، شهید بهشتی انسانی معتقد، مؤمن، مخلص و صادق و جدی در کار بود به آنچه می‌گفت پایبند به اصول و مبانی بود؛ یک اصولگرا به معنای حقیقی محسوب می شد.

وی ادامه داد : شهید آیت الله بهشتی بر سر اصول با کسی ملاحظه نمی کرد، بر سر مواضع خود محکم ایستاده بود شهید بهشتی  یک شخصیتی اثر گذار و ماندگار در تاریخ جمهوری اسلامی ایران  است.

امام جمعه رابر با اشاره به افزایش قیمت کالاها ی اساسی و سرایت آن به بخش های دیگر روزهای سخت معیشت را بر مردم نجیب و صبور به وجود آورده است گفت: سوال این است که عوامل این گرانی های اخیر چیست؟.

وی با اشاره به دو عامل تأثیر گذار بر اقتصاد کشور  اظهار کرد: اولین عامل تاثیر گذار بر اقتصاد  در خارج کشور  در این زمینه پنج عامل شامل می شود اول؛ تحریم ظالمانه  استکبار جهانی اقتصادی که برای کشومان وضع شد خصوصا از سال ۹۷تاکنون، حدود ۱۵ تا ۲۰درصد برگزاری کالاها خصوصاً در اقلامی مانند نهادهای دامی،  مواد اولیه برخی کالاها و مواد اولیه برخی داروهاتاثیرگذار بوده است، دوم آثار و تبعات برجا مانده از بیماری همه گیر کرونا دنیا و اقتصاد جهانی درگیر خود کرده است بر تولید و اشتغال تاثیرات منفی فراوانی گذاشته است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی عامل سوم را کمبود کلاهای اساسی متاثر از خشکسالی جهانی طبق برآوردهای موجود خشکسالی بیشترین تأثیرگذار بر افزایش قیمت غلات و فرآوردههای مشتق از آن نیز کالاهای دیگرخواند و افزود: خشکسالی در آستانه تبدیل شدن به همه گیر بعدی است و هیچ واکسنی برای درمان آن وجود ندارد طی چند سال آینده بیشتر مردم جهان با تنش آبی زندگی خواهند کرد .

امام جمعه رابرتصریح کرد: خشکسالی باعث کاهش بهره وری از محصولات کشاورزی است و کشور ما از آن مستثنی نیست.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی عامل چهارم  را کبود کالا و رکودحاصل از جنگ  اوکراین برشمرد و افزود : عامل پنجم؛ برنامه ریزی توطئه دشمن برای اختلال در بازار طلا و ارز، یکی از اوضاع مهم اصلی جنگ ترکیبی دشمن بر علیه ملت ایران است.

وی با اشاره به عوامل داخلی  تاثیر گذار بر اوضاع کنونی اقتصاد که سبب گرانی ها و افزایش قیمت ها شده است، گفت: ساختار معیوب اقتصاد ایران و تبعات تلخ  آن است اقتصاد کشورمان از جهات مختلف دچار مشکلات عدیده است که حاصل ساختار برنامه و بودجه غلط ، ساختار معیوب بانکی و مالیاتی است که باید اصلاح شود.

خطیب جمعه رابر ادامه داد: عامل دوم کم کاری و سیاست های غلط  اقتصادی دولت قبل بر اساس آمار موجود ۸ سال دولت قبل سخت ترین دوران برای اقتصاد کشور بود؛ وادادگی در برابر غرب و گره زدن اقتصاد و معیشت  مردم به برجام ، تحریم ها را تنها عامل معضلات اقتصادی دانستن، سیاست ویرانگر ارز ترجیحی که از بدترین سیاست های دولت قبل بود ، روحیه کم کاری و کم تحرکی در دولت قبل ، ناهماهنگی شدید بین اعضای دولت قبل  دولت سیزدهم میراث دار این گونه  مشکلات از دولت قبل کرد.

وی افزود: عامل سوم گرانی های مرسوم در اول سال در طول دهه ها گذشته روند معیوب و نادرستی وجود داشته و دارد که با آغاز سال نو قیمت کالااساسی، افزایش اجاره بهای منزل و قیمت حمل و نقل  افزایش می یابد  یک روند بسیار غلط و معیوب در اقتصاد کشور است.

خطیب جمعه رابر عامل چهارم را جراحی اقتصادی دولت برای مردمی سازی یارانه ها دانست و بیان کرد: طبیعی است؛ حذف ارز ترجیحی خوشایند بسیاری از افراد و جریان های که در بخش های مدیریتی  دولت نفوذ کرده و بار خودشان را بسته اند نیست. این گونه  افراد تلاش می کنند جلوی اجرای صحیح این اقدام درست و انقلابی دولت را بگیرند.

وی ادامه داد: واقعیت این است دولت سیزدهم در برنامه ریزی، هماهنگی در اجرا و نظارت بر اجرا باید ضعف های موجود را برطرف کند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: ضعف در محاسبه دهک ها و اجرای آن ، ضعف فراهم شدن زیر ساخت ها و طرح مردمی سازی،ضعف نظارت  این موارد از عوامل تداوم افزایش گرانی است در شرایطی دولت سیزدهم به یکسالگی خود نزدیک می شود برای کنترل قیمت ها و ثبات بازار باید تلاش مضاعفی انجام دهد جلوی قیمت های افسار گسیخته بگیرد.


امام جمعه منوجان:تحریمهای ظالمانه از یک طرف و وضعیت بیمار اقتصاد که نیاز به جراحی داردونیاز به صبر دارد 


حجه الاسلام امین رضوانی امام جمعه منوجان درخطبه های نمازجمعه مورخ ۳ تیرماه ۱۴۰۱ گفت: دستگاه قضایی باشعارعدالت علوی عدالت خواهی و فسادستیزی را که پرچمدار آن هستند بایدادامه بدهندوبه فرموده امام(ره) امروز دستگاه دادگستری و دادگاههای انقلاب پاسبان آبرو وحیثیت جمهوری اسلامی هستند و آبروی نظام وآبروی جمهوری اسلامی به دست این عزیزان است .
 
وی درادامه افزود: ۶ تیر سال ۱۳۶۰ یادآور وجود نعمت با برکت شخصیتی الهی که نه تنهارهبر جمهوری اسلامی بلکه رهبر عاطفی جهان اسلام وفرمانده راهبردی جبهه مستضعفین علیه مستکبرین عالم است .

امام جمعه منوجان درادامه به روز جهانی مبارزه با مواد مخدراشاره و افزود :مصرف روزافزون مواد مخدر یکی از بزرگترین مشکلات قرن حاضر جامعه انسانی است که تمدن غرب درراه گستره سیطره خودش موادمخدر را ترویج و باید شیوه نامه جدید مبارزه همگانی را آغاز کنیم 

حجت الاسلام رضوانی درادامه به روز اصناف اشاره وخاطرنشان کرد : نگرانی مردم از گرانی ها جا دارد وتحریمهای ظالمانه از یک طرف و وضعیت بیمار اقتصاد که نیاز به جراحی داردونیاز به صبر دارد.


انتهای پیام/ط https://armanekerman.ir/vdcfcedymw6d0ea.igiw.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین