تاریخ انتشار :شنبه ۴ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۲۷
۰
plusresetminus
سمنبر میرزایی گفت: مدارس و دانشگاه نقش مؤثری در ساخت مبانی سالم در جامعه دارند و تحویل فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به‌عنوان دانش‌آموختگان در تراز جمهوری اسلامی منوط به خروجی‌های مدارس است.
مدارس و دانشگاه نقش مؤثری در ساخت مبانی سالم در جامعه دارند
به گزارش راه آرمان، سمنبر میرزایی در دیدار با عبدالوحید جعفری مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان زرند اظهار کرد: رسالت دو نهاد مهم و خطیر دانشگاه و آموزش و پرورش در یک راستا قرار دارد و تحویل فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به‌عنوان دانش‌آموختگان در تراز نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی منوط به خروجی‌های مدارس است و اگر فارغ‌التحصیلان مدارس با ورود به دانشگاه با زیرساخت‌ها و مبانی فکری سالم و باورمند به ارزش‌ها و استقلال کشور و روحیه وطن‌پرستی و پای بندی به میهن وارد دانشگاه‌ها شوند دانشگاه می‌تواند در حوزه‌های مختلف علمی، پژوهشی، تربیتی و فرهنگی منابع انسانی غنی و توانمندی تحویل جامعه دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرند افزود: رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی در کنار رسالت اصلی و ذاتی که آموزشی، علمی و پژوهش است، رویکرد فرهنگی و تربیتی بوده و اگر در دهه‌های گذشته به هر دلیلی در این باره قصور و یا کم‌توجهی‌هایی صورت گرفته اینک از نهادها و اسناد بالادستی بخشنامه‌های فرهنگی و درباره تربیت اجتماعی به‌طور جدی در دستور کار قرار دارد؛ بنابراین با تعامل دانشگاه‌ها با نهاد آموزش و پرورش می‌توان به اهداف مهم انقلاب و آرمان‌های امام و شهدا جامه عمل پوشاند و منابع انسانی متعهد و متخصص را برای ساخت کشور و بیرون رفت از مشکلات تربیت کرد. در این امر نقش مدیریت آموزش و پرورش بسیار کلیدی و مهم بوده و در انتخاب مدیران و در تلاش در راستای تحقق اهداف واقعی نظام تعلیم و تربیت بر مبنای ارزش‌ها و مبانی انقلاب اسلامی است.

حمیدرضا متصدی‌زاده معاون سمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرند هم با بیان جایگاه مدارس سما در همه مقاطع تحصیلی به مسائل، مشکلات و توانمندی‌های مدارس سما پرداخت و با بیان جایگاه این مدارس در نظر مردم که از بهترین مدارس بوده‌اند با تشکر از حمایت و همکاری مدیران قبلی آموزش و پرورش از مدیریت جدید این نهاد خواست تا با حمایت بیشتر این مدارس در بالندگی و ارائه خدمت به مردم سهیم باشند.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان زرند هم با بیان اهداف اداره تحت امر خود بر ضرورت توجه به شعار سال و تولید دانش‌بنیان و احیای روحیه تحقیق در جوانان و نوجوانان و توجه به آموزش مهارت‌های مختلف به دانش آموزان تأکید کرد و گفت: با انتخاب مدیران کارآمد می‌توان به اهداف خود در این نهاد وسیع رسید.

عبدالوحید جعفری از شرایط مدارس سما ابراز رضایت کرد و ادامه داد: با وجود اینکه این مدارس سال‌های سال در شهرستان از بهترین مدارس بوده و مورد استقبال عموم هستند، اما میزان شهریه این مدارس ناچیز است و با توجه به فضای بسیار مناسب آموزشی و دبیران خوب و توانمند و خروجی‌های موفق این مدارس، باید برای بهبود شهریه‌ها و کمک به تأمین معاش معلمان و دبیران و مدیران این مدارس نیز فکر و چاره‌اندیشی صورت گیرد.

در پایان این نشست با آرزوی موفقیت برای هر دو نهاد آموزشی وتربیتی با رویکرد تعاملات سازنده در دستور کار دو طرف قرار گرفت.

انتهای پیام /قنبرزهی  https://armanekerman.ir/vdci3yazwt1ary2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما