تاریخ انتشار :شنبه ۴ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۰۰
۰
plusresetminus
رییس کل دادگستری استان کرمان خبرداد؛

حمایت های قضایی از اوقاف تداوم می یابد

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: در گذشته حمایت دستگاه قضایی استان از موقوفات وجود داشته که تلاش می کنیم این حمایت تداوم یافته و حفظ شود.
حمایت های قضایی از اوقاف تداوم می یابد
به گزارش راه ارمان حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به اینکه وقف صدقه جاریه ای است که در فرهنگ دینی ما بسیار مورد توجه قرار گرفته است، افزود: باید در حوزه توسعه فرهنگ وقف تلاش های بیشتری صورت گیرد تا این فرهنگ در بین نسل های آینده حفظ شود.

وی حفاظت از موقوفات را مورد تاکید قرار داد و گفت: موقوفاتی که با نیت خیر واقفان وقف شده اند باید حفظ و نگهداری شوند و نیت خیر واقفان اجرایی گردد.
رییس کل دادگستری استان کرمان بر جلوگیری از تصرفات غیرقانونی موقوفات از سوی افراد فرصت طلب تاکید کرد و ادامه داد: این سرمایه نباید مورد تعرض افراد سودجو قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی بر حفظ حقوق اوقاف نیز تاکید کرد و ادامه داد: رعایت موازین قراردادها در اوقاف باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد و در این قراردادها باید به نحوی پیش بینی شود که پس از مهلت های قانونی، اوقاف اجازه خلع ید را داشته باشد.

وی اظهارکرد: دستگاه قضایی دفاع از موقوفات را وظیفه خود می داند زیرا رهبر معظم انقلاب اسلامی و ریاست قوه قضاییه به این موضوع توجه ویژه ای دارند.

رییس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: آمادگی داریم که شعبات ویژه به منظور پیگیری پرونده های حوزه وقف را تعیین کرده و قضات ویژه رسیدگی به این پرونده ها را نیز مشخص کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی یادآور شد: دغدغه های اوقاف و دستگاه قضایی در حوزه حفظ موقوفات مشترک است و تلاش می کنیم در راستای عدالت، حقوق اوقاف  و نیز موقوفات ایفا شود.

وی تشکیل شورای حل اختلاف حوزه اوقاف و امور خیریه را نیز مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/ تاج الدینی https://armanekerman.ir/vdciuyazpt1arv2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما