تاریخ انتشار :يکشنبه ۵ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۳
۰
plusresetminus
فرمانده یگان حفاظت استان کرمان خبر داد؛

دستگیری متخلف شرور شکار حیات وحش در کرمان

مأموران یگان حفاظت استان کرمان در یک عملیات ضربتی موفق به دستگیری شکارچی غیرمجاز و شرور کوه های ماهان و جوپار شدند.
دستگیری متخلف شرور شکار حیات وحش در کرمان
به گزارش راه آرمان؛ نادر سیدی گفت: از مدتها قبل نیروهای یگان حفاظت محیط زیست استان در جریان تخلفات یک شکارچی سابقه دار و شرور که در کوه های ماهان و جوپار مخفی شده بود، قرار داشته و به دنبال فرصتی برای دستگیری وی بودند.

فرمانده یگان حفاظت استان کرمان افزود: مامورین اجرایی یگان حفاظت پس از انجام ماه ها کار اطلاعاتی موفق به شناسایی محل اختفاء این متخلف شدند و با هماهنگی مراجع قضایی در ساعات اولیه بامداد چهارشنبه اول تیرماه بلافاصله اکیپی از نیروهای یگان حفاظت استان به همراه ماموران پاسگاه محیط بانی ماهان عازم ارتفاعات کوه جوپارشدند، اما شکارچی متخلف که بسیار حرفه ای بوده و متوجه حضور محیط بانان نیز شده بود در محلی مخفی و با پرتاب سنگ از بالادست مانع پیشروی مامورین می شود.

وی بیان کرد: در نهایت با هماهنگی نیروی انتظامی و کمک یگان تکاوری شهید توسنگ ماهان پس از چندین ساعت تعقیب و مراقبت این فرد هنگام ورود به حوزه شهر ماهان دستگیر شد.

فرمانده یگان حفاظت استان کرمان عنوان کرد: از مخفیگاه این متخلف حرفه ای، اجزاء بدن یک رأس کل وحشی کشف و ضبط و در تحقیقات صورت گرفته مستندات مربوط به تخلفات متعدد شکار حیات وحش توسط وی و همدستانش نیز یافت شد.

سیدی تصریح کرد: متخلف با دستور مقام قضایی ماهان روانه زندان شد و پرونده تخلف این متهم به منظور سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارسال شد.

وی ضمن تشکر و قدردانی از همکاری خوب دستگاه قضا، نیروی انتظامی به ویژه مامورین یگان تکاوری شهید توسنگ ماهان با محیط زیست خاطر نشان کرد: محیط بانان با همه توان به صورت شبانه روزی از سرمایه‌های ملی آیندگان حفاظت و حراست می‌کنند.


انتهای پیام/م
 
https://armanekerman.ir/vdcj8aev8uqe8oz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین