کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آینه عبرتی از یک نمای سوخته در میانه شهر؛

مجتمع تجاریِ بدونِ پایان کاری که سوخت و مرمت نشد/ مالک پاساژ صالح المهدی گوشش بدهکار اخطارها نیست

8 تير 1401 ساعت 11:32

مجتمع تجاری صالح المهدی در مرکز شهر کرمان که چند ماه قبل دچار حریق شد و نمای ساختمان به کلی سوخت و نازیبایی را به میانه شهر آورده است؛ هنوز هم مانند یک نماد عبرت خودنمایی می کند.


به گزارش راه آرمان کرمان: ۲۱ آذر ماه ۱۴۰۰ مجتمع تجاری صالح المهدی (ع) کرمان دچار حریق شد؛ آتش سوزی گسترده ای که با تلاش نیروهای آتش نشانی مهار شد.

کارشناسان دلیل گستردگی آتش سوزی را نمای ساختمان عنوان کردند زیرا لایه ای از قیر پشت نما وجود داشت که به گسترش حریق کمک می کرد؛ حالا بیش از ۶ ماه از آن حادثه گذشته اما نمای این مجتمع که در مرکز شهر کرمان واقع شده است همچنان بدون ترمیم و نیم سوخته باقی مانده است و انگار بنا نیست به این زودی این نماد عبرت که زیبایی شهری را تحت الشعاع قرار داده است مرمت شود.

برای پیگیری موضوع با کمساری سخنگوی شورای شهر کرمان در این رابطه گفتگو کردیم؛ وی توضیح داد:  نظارت بر سیما و منظر شهری یکی از وظایف شهرداری است و این مجموعه موظف است که در خصوص زیبایی شهر و منظر آن از جمله فضای سبز، نمای ساختمان ها وتابلوها، اقدامات لازم را انجام دهد حتی در موارد املاک خصوصی هم اگر مصداق نازیبایی و برهم زدن منظر شهری باشد، شهرداری موظف است که تذکرات لازم را جهت رفع ایراد به آنها بدهد. 

کمساری افزود: ساختمان صالح المهدی هم از این مسئله مستثنی نیست؛ بعد از آتش سوزی نمای ساختمان به نوعی تخریب شده است و  رئیس کمیسیون شهرسازی از شهرداری خواسته است تا به مجموعه صالح المهدی تذکر دهد هرچه سریعتر نسبت به ترمیم نمای این ساختمان  اقدامات لازم را انجام دهد. 

سخنگوی شورای شهرکرمان تاکید کرد: البته لازم به ذکر است مجموعه صالح المهدی هنوز پایان کار را از شهرداری اخذ نکرده است و تخلفاتی در این مجموعه وجود دارد که  در کمیسیون ماده ١٠٠ در حال بررسی است و امیدواریم هرچه زودتر مدیران این مجموعه برای اخذ پایان کار اقدامات لازم را انجام دهند تا بتوانند در آینده به نحو احسن پاسخگوی مردم و صاحبان و مراجعین ملک باشند.


همچنین محمدرضا احمدی مدیر ارتباطات و امور بین المللی شهرداری کرمان به خبرنگار ما گفت: برای یک نوبت به مدیر این پاساژ اخطاریه داده شده است تا هر چه زودتر مشکل نمای این ساختمان برطرف شود.


 انتهای پیام/ط 


کد مطلب: 127862

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/127862/مجتمع-تجاری-بدون-پایان-کاری-سوخت-مرمت-نشد-مالک-پاساژ-صالح-المهدی-گوشش-بدهکار-اخطارها-نیست

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir