کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان خبر داد:

نجات جان ١١۴ نفر طی ٣٣۴ عملیات، توسط آتش‌نشانان در خرداد ماه سال جاری

8 تير 1401 ساعت 8:07

ابراهیم بابایی سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان گفت: آتش‌نشانان در خردادماه سال‌جاری طی ٣٣۴ عملیات، ١١۴ نفر از شهروندان را در حوادث مختلف نجات دادند.


به گزارش"  راه آرمان "  ابراهیم بابایی، با اشاره به افزایش ١٠ درصدی حوادث در خردادماه نسبت به ماه گذشته، افزود: در خردادماه سال‌جاری ١٢۶ عملیات اطفای حریق و ٢٠٨ عملیات امداد و نجات در حوادثی که به‌دلیل بی‌احتیاطی و عدم رعایت مسایل ایمنی در شهر کرمان اتفاق افتاد، انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع ١٢۶ حادثۀ آتش‌سوزی در ماه گذشته، ۵۶ مورد مربوط به مواد پسماند و بازیافتی، ٢٧ مورد مربوط به وسایل نقلیه، ١٨ مورد مربوط به منازل مسکونی، ٩ مورد مربوط به مراکز تجاری، ١٢ مورد مربوط به جنگل و درختان، سه مورد مربوط به تجهیزات شهری و یک مورد مربوط به کارخانجات بوده است.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان افزود: از مجموع ٢٠٨ عملیات امداد و نجات در مدت یاد‌شده، ٣۵ مورد زنده‌گیری حیوانات خطرناک و آزاردهنده، ٧٩ مورد زنده‌گیری مارهای سمی و غیرسمی، ۴٠ مورد چیدن حلقه و قفل، ١٩ مورد امداد آسانسور، ١٠ مورد امداد تصادفات خودرویی، یک مورد امداد و نجات از کوه و بلندی، دو مورد نجات افراد از آوار ساختمان، پنج مورد بازدیدهای امدادی و مابقی آنها مربوط به سایر موارد بوده است.

بابایی بیان کرد: در مجموع این عملیات‌ها ١١۴ نفر از شهروندان نجات یافتند و ٢۵ نفر نیز در حوادثی از قبیل تصادف و سقوط از بلندی، مجروح شدند.

وی، از ارائه آموزش‌های پیشگیری و آتش‌نشانی به ٧٠ نفر از کارکنان ادارات و شهروندان توسط کارشناسان سازمان آتش‌نشانی در خردادماه خبر داد و افزود: ١٠۵ مورد مشاورۀ ایمنی و ۶۵ مورد بازدید ایمنی نیز بنا به درخواست شهروندان در مدت یادشده انجام شده است.

انتهای پیام/ د.طهماسبی


کد مطلب: 127869

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/127869/نجات-جان-١١۴-نفر-طی-٣٣۴-عملیات-توسط-آتش-نشانان-خرداد-ماه-سال-جاری

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir