تاریخ انتشار :چهارشنبه ۸ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۵
۰
plusresetminus
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در گردهمایی مدیران کل نوسازی و تجهیز مدارس سراسر کشور گفت: تامین فضا و تجهیزات یکی از مهمترین زیر نظام های سند تحول بنیادین در راستای تحقق اهداف آموزشی و پرورشی است.
یکی از مهمترین زیر نظام های سند تحول بنیادین درآموزشی و پرورش تامین فضا و تجهیزات است
به گزارش راه آرمان؛  رضا رضایی در این مراسم با بیان اینکه فضا های آموزشی و تربیتی در افق ۱۴۰۴، زمینه ساز تحقق اهداف و برنامه های نظام تعلیم و تربیت و تأمین کننده نیازهای فردی و جمعی دانش آموزان متناسب با ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین هستند خاطر نشان کرد: ساخت، نوسازی، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی براساس ضوابط و استانداردهای فنی و مهندسی، شرایط اقلیمی، اصول شهرسازی، هماهنگ با معیارها و ضوابط زیست محیطی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، مقاوم و ایمن در برابر حوادث طبیعی و غیرطبیعی با توجه به نیازها، رعایت شرایط سنی، جسمی و جنسیتی دانش آموزان، با تکیه بر فرهنگ معماری و شهرسازی ایرانی اسلامی و متناسب با اقتضائات فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی و برنامه درسی ملی ضروری است.

وی با تاکید بر جذب مشارکت حداکثری سازمان ها و نهادهای دولتی و غیردولتی و کمک­های مردمی و هدایت آن در جهت طراحی، ساخت، مقاوم سازی و تجهیز و نگهداری فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی گفت: خوشبختانه نهضت مدرسه سازی در کشور و استان کرمان ایجاد شده و در شش ماه اخیر عملیات احداث ۲۹ مدرسه در استان به همت خیرین آغاز شده است.

رضایی با اشاره به نقش موثر فضای آموزشی در تسهیل فرایند یاددهی یادگیری و تربیت دانش آموزان بر ایجاد بازسازی، مقاوم سازی فضاهای فرسوده و ایمن سازی مدارس و ایجاد پایگاه های ایمن در شرایط بحران تاکید کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به استهلاک بالای تجهیزات و فضای آموزشی در بعضی از مناطق کشور بر برنامه ریزی در راستای حفظ و نگهداری مطلوب فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی به عنوان سرمایه­ های ملی تاکید کرد.

رضا رضایی با اشاره به کمبود زمین با کاربری آموزشی در برخی از مناطق کشور گفت: بر اساس قانون ۱۲ درصد از اعتبارات سازمان نوسازی و تجهیز مدارس باید صرف پرداخت هزینه خرید زمین شود که متاسفانه در چند سال اخیر انجام نمی شود و مراکز استان ها را با مشکل جدی مواجه کرده است.

بر پایه این گزارش: گردهمایی دو روزه مدیران کل نوسازی و تجهیز مدارس استان های سراسر کشور  ششم و هفتم خرداد ماه جاری در تهران برگزار شد و رضا رضایی مدیر  های آذر بایجان غربی و هرمزگان و شهرستان های تهران به نمایندگی از مدیران کل آموزش و پرورش استان های کشور در این گردهمایی شرکت کردند.

انتهای پیام/ط https://armanekerman.ir/vdcguu9qtak9x74.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین