تاریخ انتشار :پنجشنبه ۹ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۸
۰
plusresetminus
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان:

هدایت تحصیلی دانش‌آموزان باید توأم با آگاهی و آزادی عمل باشد

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان در گردهمایی معاونان آموزشی ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان گفت: هدایت تحصیلی دانش‌آموزان باید توأم با آگاهی و آزادی عمل باشد.
هدایت تحصیلی دانش‌آموزان باید توأم با آگاهی و آزادی عمل باشد
به گزارش راه آرمان؛  اصغر پارسا معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان در این گردهمایی با بیان اینکه گرایش دانش آموزان به سمت رشته علوم تجربی به مرز هشدار رسیده است خاطر نشان کرد: ایجاد زمینه لازم جهت هدایت دانش آموزان به سمت رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش و علوم ریاضی و فیزیک ضروری است.

وی از تجهیز هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش در راستای کیفیت بخشی به آموزش های عملی و تئوری تاکید کرد و افزود: باید بر اساس قانون زمینه تحصیل بیش از ۵۰ درصد دانش آموزان دوره متوسطه در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش فراهم شود.

پارسا از برگزاری ۳۶ ساعت آموزش تابستانی جبرانی برای دانش آموزان دوره متوسطه در چهار درس خبر داد و افزود: این طرح برای دانش‌آموزانی است که حدنصاب قبولی را کسب نکرده‌اند اما ممکن است دانش‌آموزانی هم که حدنصاب قبولی را کسب کرده‌ باشند اما با نظر شورای مدرسه، نیاز به گذراندن دوره جبرانی داشته باشند، در همین راستا ۳۶ ساعت آموزش، در چهار درس در نظر گرفته‌شده است که حدود ۲۰ درصد دانش آموزان در این دوره‌ها نیاز به حضور خواهند داشت.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان از ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی آیین‌نامه انتخاب و انتصاب مدیران مدارس‌ در استان خبر داد و بر انتخاب و انتصاب مدیران مدارس بر اساس شایسته سالاری و تعهد و کارآمدی تاکید کرد.

انتهای پیام/ط https://armanekerman.ir/vdcb9zb8zrhb5wp.uiur.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین