تاریخ انتشار :پنجشنبه ۹ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۸
۰
plusresetminus
امام جمعه رودبار جنوب در ویژه برنامه شب شهادت امام جواد علیه السلام گفت: امام جواد علیه الاسلام اسوه صبر و شکیبایی است و مانند خورشیدی است که جریان امامت را نورانی کرد.
نوجوان ۸ ساله ای که جریان امامت را نورانی کرد/صبر و شکیبایی دو ویژگی برجسته امام جواد علیه السلام بود
به گزارش خبرنگار"راه آرمان"از رودبارجنوب،مراسم شام شهادت امام جواد علیه السلام چهارشنبه شب بعد از نماز عشاء با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین افشارمنش و مداحی مهدی سر رشته داریان در مسجد شهرک انقلاب برگزار شد.


حجت الاسلام والمسلمین افشار منش در برنامه شب شهادت حضرت جوادالائمه(ع) که در مسجد شهرک انقلاب رودباربرگزار شد، گفت: یکی از خصوصیات مومن این است که تهدیدها را تبدیل به فرصت و بلاها را تبدیل به نعمت می‌کند.


امام جمعه رودبار جنوب ابراز کرد: هر یک از ائمه معصومین(ع) در دوران امامت خود با فتنه‌های گوناگونی مواجه شدند. فتنه‌ای که در دوران امامت امام جواد(ع) دنیای اسلام گرفتار آن شده بود، عدم پذیرش این امام همام به عنوان امام و پیشوای جامعه مسلمین بود.


افشارمنش افزود: امام جواد(ع) اولین امامی بودند که در سن کودکی به امامت رسیدند و تا آن زمان جهان تشیع تجربه امامت امامی جوان و کم سن و سال را نداشتند، به همین خاطر بسیاری از شیعیان و حتی خواص نیز از پذیرش امامت این امام سرباز می‌زدند.


وی تصریح کرد: عدم پذیرش امامت امام جواد(ع) توسط بسیاری از شیعیان در آن دوران یکی از آفت‌ها و فتنه‌های زمان امامت این امام بزرگوار بود ولی ایشان این فتنه‌ را تبدیل به فرصت کرده و بدین وسیله شیعیان خالص را شناسایی کردند.


امام جمعه رودبارجنوب تصریح کرد: امام جواد علیه السلام راهنمای بشریت است و مانند خورشیدی است که در خردسالی،جریان امامت را نورانی کرد.

 
وی با بیان اینکه امام نهم علیه السلام در مقابل مصائب و گرفتاری های روزگار به شدّت شکیبا و بردبار بود،افزود: آن حضرت در مقابل حوادث سخت و پیشآمدهای ناگوار هیچ گاه برآشفته و مضطرب نمی شد بلکه با اتکال به خدای متعال به صبر و تحمّل روی می آورد.


انتهای پیام/پ https://armanekerman.ir/vdcaw0n6y49nuo1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما