تاریخ انتشار :شنبه ۱۱ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۹
۰
plusresetminus
حجت الاسلام والمسلمین آقاملایی گفت: ادعای حقوق بشر آمریکا دروغ بزرگی است که باید افشا شود
ادعای حقوق بشر آمریکا دروغ بزرگی است که باید افشا شود/زشت ترین تصویر از نقض حقوق بشر در رفتار آمریکایی هاست
به گزارش راه آرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین رضا آقاملایی امام جمعه فهرج به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی طی گفتگو با خبرنگار ما گفت: سنگ بنای شکل گیری آمریکای نوین بر خون ۱۱۲ میلیون سرخپوست بومی آمریکا و برده داری ۱۵ میلیون سیاهپوست آفریقایی بنا شده است که سه میلیون نفر از آنها نیز بدلیل مطامع سفیدپوستان استعمارگر کشته شدند.

وی با بیان اینکه ادعای حقوق بشر آمریکا دروغ بزرگی است و باید افشا شود افزود: کشوری که عامل بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی و کشتار 3 میلیون ویتنامی است هیج گاه در هیچ یک از نهادهای بین المللی برای جرائم جنگی خود محاکمه نشده است.

آقاملایی گفت: اختصاص هفته ای با عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی می تواند آئینه ای برای انعکاس نفاق، دورویی و دروغ گویی قدرت های استکباری مدعی حقوق بشر و فرصتی برای افشاگری و نمایاندن چهره واقعی آمریکای جنایتکار باشد.

امام جمعه فهرج تصریح کرد: ظلم پایدار نمی ماند و ما روزی آمریکا را به دادگاه می کشانیم و محاکمه خواهیم کرد.

زشت ترین تصویر از نقض حقوق بشر در رفتار آمریکایی هاست

همچنین مولوی عبیدا... شهیکی امام جمعه اهل سنت بخش نگین کویر فهرج طی گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: آمریکا بزرگترین دشمن حقوق بشر است.

وی با بیان اینکه دفاع کشورهایی امثال آمریکا از حقوق بشر اشک آور است افزود: برای بشریت مصیبتی بالاتر از این نیست که مفاهیم و ارزش های انسانی بدین طریق در دست و پای این سیاست بازان خبیث باشد.

شهیکی تصریح کرد: برای آمریکای جنایتکار اسم حقوق بشر یک حربه است و هر کجا که کشوری مخالفشان باشد مسئله حقوق بشر را علم میکنند.

امام جمعه اهل سنت بخش نگین کویر در ادامه با تاکید بر اینکه آمریکایی ها ناقص حقوق بشرند اظهار کرد: رزیم آمریکا در حالی از حقوق بشر دم میزند که زشت ترین تصویر از نقص حقوق بشر را در رفتار متکبرانه با ملت های ضعیف جهان از خود برجای میگذارد.

وی از آمریکا بعنوان سرچشمه ایجاد گروهک های تروریستی و تکفیری در دنیا یاد کرد و گفت: هدف آمریکا از انجام چنین کارهایی کاملا استعماری، استکباری، زیاده طلبانه، ضدحقوق بشر و ضدحقوق ملت هاست.

شهیکی با اشاره به صحبت مقام معظم رهبری مبنی بر رو به افول بودن آمریکا بیان کرد: اسلام غالب است و هیچ چیز نمیتواند بر آن غلبه کند و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند آمریکا رو به افول و شکست آنها نزدیک است.

انتهای پیام/عباسزاده https://armanekerman.ir/vdcipyaz3t1ar32.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما