تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۸
۱
plusresetminus
شهید علی عرب نوجوان ۱۶ ساله زرند از توابع کرمان که در عملیات کربلای ۱ در آتش سوخت و لب از لب نگشود تا عملیات لو نرود.
شهیدی که ذره ذره آب شد و لب باز نکرد تا عملیات لو نرود
 عبدالرضا روزخوش  به مناسبت دهم تیرماه سالروز ولادت و شهادت شهید علی عرب که در یک روز می باشد.

وی با اشاره به شجاعت و رشادت ۳۶۰۰۰ شهید دانش آموز  بسیجی در جبهه های نبرد حق علیه باطل، گفت: به پاس مجاهدت‌ها و رشادت های شهیدان و به منظور ترویج فرهنگ و تفکر ایثار و شهادت در میان اقشار مختلف جامعه، هرساله تعدادی از شهدا به عنوان شهید شاخص معرفی می شوند و امسال، با تلاش های سازمان بسیج دانش آموزی استان کرمان، شهید علی عرب نوجوان ۱۶ ساله شهرستان زرند از توابع کرمان به عنوان شهید شاخص دانش آموزی کشور معرفی شد.

دهم تیرماه سال ۱۳۴۹، روزی است که نوجوانی غیور و تاریخ ساز در روستای روح آباد از توابع شهرستان زرند ـ استان کرمان در خانواده ای مذهبی چشم به جهان گشود.

 او کسی بود که با وجود سن کم با دستکاری کردن شناسنامه در ۱۳ سالگی به جبهه رفت و پس از ۶ نوبت حضور در جبهه و گذشت ۳ سال و ۳ماه در عملیات کربلای ۱ به درجه رفیع شهادت نائل شد.

روزخوش در تشریح رشادت های این شهید افزود: شهید علی عرب که به ققنوس دفاع مقدس معروف است، آرپی جی زن بود و در ماموریت‌ها همیشه جزء نفرات اولی بود که به خط می زد.

عبدالرضا روزخوش در تشریح نحوه شهادت این شهید بزرگوار افزود: در آخرین حضورش در منطقه ی مهران مورخه 10/4/65 شب عملیات کربلای 1 در گردان 412 در حالی که کوله ی آرپی جی بر پشت بسته بود و به طرف خاکریز دشمن می رفتند بر اثر اصابت گلوله به کوله اش و وجود خرجی آرپی جی و گلوله، کوله پشتی و خودش آتش می گیرد و از آنجا که می دانسته اگر فریاد کند عملیات لو می رود و دشمن بقیه ی رزمندگان را وسط میدان به گلوله می بندد لذا به پشت می خوابد و نارنجک ها را به دور می اندازد و از فرمانده خود می خواهد که چفیه اش را در دهانش بگذارد تا عملیات لو نرود و شهید در آتش عشق به خدا سوخت.

عبدالرضا روزخوش رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان کرمان تصریح کرد: تهیه و تدوین محتواهای رسانه ای و انجام برنامه های جریان ساز در فضای مجازی و یادواره شهید علی عرب در هفته بسیج دانش آموزی و ویژه برنامه ها و پویش ها و مسابقه کتابخوانی در سطح جامعه دانش آموزی کل کشور در دستور کار این سازمان قرار دارد و تا پایان سال برای معرفی این شهید بزرگوار اجرا می شود.

انتهای پیام/ط https://armanekerman.ir/vdcbazb88rhb59p.uiur.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما