تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۸
۰
plusresetminus
عبدالحسین همتی دانشمند نخبه زرندی از آمریکا به عنوان بزرگترین ناقض حقوق بشر و استفاده ابزاری آنها از عنوان حقوق بشر یاد کرد.
واضعان حقوق بشر ناقضان حقوق بشر/ آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر
عبدالحسین همتی سراپرده دانشمند، نخبه، پژوهشگر حوزه انرژی و هوش مصنوعی در گفت گو با خبرنگار راه آرمان گفت: واژه حق دارای معانی متعددی که مراد ما در این صحبت این است که انسانها فارغ از اینکه اهل چه فرهنگ و دارای چه زبان و نژاد و قومیتی هستند صرف انسان بودن دارا حقوقی هستند از جمله حق تحصیل، آزادی در دین، ازدواج آزادی بیان، زندگی دور از خشونت، که این موارد در منشور حقوق ملل هم ذکر شده اما سوال مهمم اینجاست که کشور های وضع کننده این بیانیه در سازمان ملل چه برداشتی از این تعاریف دارند، و این اساسا چرا رفتار خود این کشور ها خلاف بیانیه ای است که خودشان وضع کردند.

وی با اشاره به حق زندگی دور از خشونت برای جوامع بشری بیان داشت: بمب اتمی که در هیروشیما و ناکازاکی ۲۲۰ هزار نفر آدم بی گناه را به  قتل رسانده نمونه واضح از نقض حقوق بشر توسط کشورهای مدعی آن است همچنین در جنگ ویتنام شاهد کشته شدن بیش از 4 میلیون نفر که بیش از ۵۲۰۰ نفر توسط بمب های شیمایی از جمله زن و کودکان قربانی زیاده خواهی های آمریکا شدند.

استفاده از سلاح های شیمیایی توسط کشورهای مدعی حقوق بشر در جنگ ایران و عراق، ورود به افغانستان به بهانه مبارزه با تروریسم و اشغال ۲۰ سال این شاهد هستیم اما می‌بینیم که در این کشور حتی در زمینه کار مشکل دارند در سال ۲۰۰۳ به عراق حمله کردند، در آفریقا جنایت متعددی را مرتکب شدند به طوریکه در سودان حدود ۷۵۰ هزار نفر در نیجریه ۲ هزار نفر در آنگولا ۷۰۰ هزار نفر آدم را کشتند.

همتی افزود: در جریان جنگ تحمیلی ایران و عراق به عراق کمک شایانی کردند نیمی از توان دریایی ایران را منهدم کردند بزرگترین تجاوز به سکو های نفتی ایران را رقم زدند با زدن بمب به هواپیمای مسافربری ایرباس در سال و کشته شدن زنان و کودکان و تقدیر و تشکر از فرماندهی این جنایت خاطره تلخی را برای ایران رقم زدند.

وی گفت: مخالفت این کشورها با داشتن انرژی صلح آمیزهسته ای سوالی است بی جواب و البته دردساز برای کشور ما، هنوز هم به صورت رسمی بودجه های علیه ایران در این کشورها وضع می شود، و کشورهایی سازنده تجهیزات موشکی را در صورت فروش این تجهیزات به ایران تحریم می کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه باهنر با اشاره به این جمله که ایران آمریکا ستیز است، تاکید کرد این جمله اشتباه محض است چرا که این کشور است که در خاورمیانه در اطراف ایران پایگاه های نظامی ایجاد کرده است و اما عکس آن وجود ندارد پس این جمله اساسا نمی تواند درست باشد.
 
انتهای پیام/ قنبرزهی https://armanekerman.ir/vdch-qnzm23niwd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما