تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۷
۰
plusresetminus
محسن روحی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: هنرمندان نقش مهمی در بزرگداشت غدیر و دهه امامت و ولایت دارند که دستگاه‌های اجرایی با همکاری لازم با هنرمندان و فراهم کردن حد‌اقل‌ها می‌توانند اقدامات مهم و موثری در بزرگداشت عید غدیر انجام دهند.
نقش مهم هنرمندان در مراسم بزرگداشت عید غدیر/ لزوم استفاده از ظرفیت رسانه و فضای مجازی برای بیان اصول امامت
به گزارش راه آرمان؛ محسن روحی،‌ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در جلسه کمیته رسانه و فضای مجازی ستاد دهه امامت و ولایت با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در حوزه عید غدیر و برنامه‌ریزی ویژه در این زمینه و با بیان اینکه‌ در طی سال‌های گذشته در بعضی از مسائل باید فرهنگ‌سازی شکل می‌گرفت و با عزم دستگاه‌های اجرایی این تغییر فرهنگی باید سریع‌تر انجام شود، گفت: موضوع عید غدیر یکی از موضوعاتی است که باید برای گرامیداشت آن فرهنگسازی انجام شود و همانگونه که در عزاداری ائمه(ع) کارهای بزرگی انجام می‌شود در حوزه شادی و جشن ائمه نیز باید کار‌های بزرگی شود.

روحی با تاکید براینکه باید عملیاتی وارد میدان شد، افزود: مشارکت مردم همواره بسیار مهم است و اگر بخواهیم در هر حوزه‌ای به نتیجه برسیم باید مشارکت مردم را جذب کنیم؛ در موضوع عید غدیر نیز باید کارهایی انجام داد که مانند ماه محرم و نیمه شعبان مشارکت مردمی را جذب کرد و دستگاه‌های اجرایی نیز در کنار مردم و حامی نیروهای مردمی باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: در کمیته رسانه و فضای مجازی ستاد دهه امامت و ولایت، دستگاه‌های متولی باید همکاری لازم را داشته باشد و اگر قرار است تولید محتوایی صورت بگیرد باید تعاملی و یکسان باشد و دستگاه‌های مختلف می‌توانند از ظرفیت خود برای انتشار این محتوا استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در فضای مجازی فرهنگ‌سازی در مواردی از جمله مثل چراغانی و تزئین کوچه و خیابان ، عیدی دادن، پذیرایی‌های ساده مردمی، لباس نو پوشیدن، اطعام علوی، جشن‌های خانگی و... که هنوز در عید غدیر فرهنگ‌سازی نشده است باید انجام شود، افزود: اینگونه می‌توان مردم را نسبت به بزرگداشت عید غدیر حساس کرد و پای کار آورد تا برنامه‌های غدیر مردمی و پررنگ برگزار شود و نباید تنها به تبریک صرف عید غدیر اکتفا کرد.

روحی با اشاره به نذر فرهنگی گفت: هنرمندان نقش مهمی در بزرگداشت غدیر و دهه امامت و ولایت دارند که دستگاه‌های اجرایی با همکاری لازم با هنرمندان و فراهم کردن حد‌اقل‌ها می‌توانند اقدامات مهم و موثری در بزرگداشت عید غدیر انجام دهند زیرا هر اندازه که برنامه‌ها مردمی‌تر انجام شود موفق‌تر خواهند بود.

حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور رئیس ستاد اقامه نماز استان در این جلسه ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص بنیاد غدیر، اهداف و برنامه‌های آن گفت: بیش از یک ماه است ستاد دهه امامت و ولایت تشکیل و ۵ کمیته، مراسم، امور اجتماعی، تبلیغات و فضا سازی شهری، نیروها و تشکل‌های مردمی و کمیته رسانه و فضای مجازی در ذیل ستاد تشکیل شد که جلسات این کمیته‌ها برگزار و تصمیم‌گیری‌ها انجام شده است.

وی با بیان اینکه مسئولیت کمیته رسانه و فضای مجازی برعهده اداره کل فرهنگ و ارشاد است، افزود: امامت و ولایت برای ما اصل بسیار مهمی است که مباحث مختلفی در مورد آن وجود دارد و یکی از مسائل آن وحدت تسنن و تشیع است که با حفظ اصول خود می‌توان این وحدت را حفظ کرد.

حجت‌الاسلام عرب‌پور با بیان اینکه می‌توان از ظرفیت رسانه و فضای مجازی برای بیان اصول امامت و مقابله با تبلیغات دشمن استفاده کرد، افزود: همه‌ی افرادی که توانایی دارند می‌توانند در فضای مجازی برای حفظ وحدت و تبیین غدیر تلاش کنند.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcb0zb89rhb59p.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین