تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۴۳
۰
plusresetminus
حجت الاسلام و المسلمین خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کل کشور گفت: استان کرمان همیشه در امر وقف پیش قراول بوده بنابر این زمین‌های موقوفه باید زیر کشت‌های دانش بنیان که دارای ارزش است، برود، دور مزرعه را نیز می‌توان برای کشت چوپ استفاده کرد و چوب آن را به فروش رساند.
کرمان رتبه برتر جذب موقوفات/ موقوفات بستر مناسبی برای فعالیت های دانش بنیان هستند
به گزارش " راه آرمان " حجت الاسلام و المسلمین خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کل کشور که ظهر امروز به کرمان سفر کرده بود با حضور در آستان مقدس امامزاده محمد کرمان، گفت: استان کرمان همیشه در امر وقف پیش قراول بوده و از رتبه های برتر جذب موقوفات است.
 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در خصوص اهداء هدایای مردمی به فقرا و نیازمندان گفت: سفر ماه قمری در خانه دوازدهم درست با عدد امامت ولی عصر توقف می کند و  بر همین اساس قرار دوازدهم برای بقاع متبرکه صورت می گیرد.


وی ادامه داد:  در سال ۱۴۰۱ سازمان اوقاف و امور خیریه در امام زاده ها هر دوزادهم برج از ماه قمری به نیت امام زمان(عج) بسته های معیشتی و کمک های مردمی و مابقی کارهای خیریه مثل اهدا جهیزیه و آزادی زندانیان را تدبیر کرده است.

حجت الاسلام خاموشی با بیان اینکه که دوازدهم هر ماه قرار خادمانه ما با ولی عصر است، گفت:  امیدواریم سایه این ویروس منحوس از عالم بشریت و کشور ایران کم شود، تا زمانی که کشور آرام گیرد، ما در  سازمان اوقاف و امور خیریه وظیفه خودمان می دانیم تا در خط مقدم  فرهنگی خدمت رسانی کنیم.

وی تاکید کرد: ما به پروژه های دانشگاهی هم سرکشی می کنیم و هر کدام که در توان ما باشند را نیز حمایت می کنیم، ضمن اینکه یک مجموعه دام سبک را هم به زودی افتتاح خواهیم کرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کل کشور ادامه داد: استان کرمان با توجه به اینکه در امر  وقف پیش قدم بوده است ما در سازمان و ساختار وقف سه  گزاره اصلی با عنوان؛حفظ موقوفات، افزایش منافع و حقوق منفعتی  را دنبال می کنیم، که اجرایی شدن نیت واقفین محترم بخصوص واقفینی  که رحلت کرده اند، از اولویت های اصلی ماست.

وی اذعان کرد: مرتب از ما سئوال می شود که موقوفات را چه می کنید؟ که باید همه بدانند که واقف این وقف را برای مردم گذاشته است و ما باید ان را  حفظ کنیم که با بهینه سازی و  مراقبت هدف وقف اجرا می شود.


حجت‌الاسلام مهدی خاموشی ادامه داد : حفظ موقوفات و احیا موقوفات، اخذ سند مالکیت، رفع دعاوی، نقشه‌برداری و تعیین حدود از اهمیت بسزایی برخوردار است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: در برخی از شهرستان‌ها موارد متکثری را می‌توانیم نام ببریم که با این اقدامات توفیقات بسیاری کسب شده است، در افزایش منافع موقوفات، ابتدایی‌ترین کار این است که مدل اجاره دادن را به مدل بهره‌وری و توسعه تغییر دهیم.

وی با بیان این‌که بزرگترین سرمایه امین موقوفه، امانت‌داری او است؛ افزود: مفهوم امانت داری این است که امین موقوفه برای حفظ آن چه که در دست دارد تمام تلاش خود را انجام دهد؛ همچنین در هزینه دار نشدن، مهم‌ترین نقش امین، پرهزینه اداره نکردن موقوفه‌ای است که در دست او است.

خاموشی تصریح کرد: اگر حضور امنا و فعالیت مؤثر آن‌ها نبود کارهای خوبی که در حال حاضر شاهد آن هستیم تا ۵۰ سال دیگر هم اتفاق نمی‌افتاد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در خصوص اهمیت مسئله آب اظهار کرد: آب در ایران سرمایه بسیار مهمی است، اوقاف نیز این سرمایه مهم را می‌خواهد حفظ کند از این رو احیای قنوات را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: زمین‌های موقوفه باید زیر کشت‌های دانش بنیان که دارای ارزش است برود، دور مزرعه را می‌توان برای کشت چوپ استفاده کرد و چوب آن را به فروش رساند.

خاموشی با بیان اینکه با تاکید بر صدور کارنامه برای امین ها؛ اظهار کرد: امنا گزارش نوبه‌ای را مکتوب به اوقاف ارائه دهند، مکتوبات در پرونده حفظ می‌شود و سال بعد می‌توانید گزارش اقدامات سال قبل خود را ببینید.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه امنای جهادی، خبره و با پشتکار و امین در این مجموعه به کار گرفته شدند؛ افزود: امنا در حفظ امینانه وقف تلاش کنند، در خصوص سندها مراقبت و حساسیت در خصوص درستی آن داشته باشند، امنا نباید در مقابل واحدهای اجرایی قرار گیرند چون مکانیزم کارکرد واسپاری مردم را قانون گذار دیده است.


انتهای پیام/ ط https://armanekerman.ir/vdcguu9qwak9xy4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین