تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۵۱
۰
plusresetminus
به همت مهندسان و متخصصان شرکت مادر تخصصی ماشین‌سازی اراک اولین راکتور اصلی طرح‌های متانول کشور با نام Secondary Reformer R-۲۰۰۴ طراحی و ساخته شد
تولید اولین راکتور اصلی طرح‌های متانول کشور در ماشین‌سازی اراک

به گزارش "راه آرمان" به نقل از دیار آفتاب؛ به همت مهندسان و متخصصان شرکت مادر تخصصی ماشین‌سازی اراک اولین راکتور اصلی طرح‌های متانول کشور با نام  Secondary Reformer R-۲۰۰۴ در ایران طراحی و ساخته شد.


جعفر صفری مدیرعامل ماشین‌سازی اراک در خصوص تولید نخستین راکتور اصلی طرح‌های متانول پتروشیمی در شرکت گفت: این تجهیز یکی از تجهیزات بسیار مهم متانول پتروشیمی دنا است که تا قبل از این از کشورهای خارجی تأمین می‌شده و به دلیل تحریم‌ها و عدم همکاری شرکت‌های طرف قرارداد خارجی و با توجه به توانمندی ماشین‌سازی اراک، ساخت آن به این شرکت واگذارشده و صرفه‌جویی ۲ میلیون یورویی برای کشور به همراه داشته است.

صفری افزود: از یک سال قبل روند طراحی و ساخت این تجهیز عظیم در کارخانه شروع‌شده و سرانجام با تولید اولین نمونه ایرانی این تجهیز خاص، تعهد ماشین‌سازی اراک به‌خوبی اجرایی شد و راکتور تولیدشده در این کارخانه وزن ۲۵۰ تنی دارد و قطر داخلی آن ۶۵۵۰ میلی‌متر و طول ان ۲۰ متر است که مطابق با استاندارد‌های جهانی ساخته‌شده است و بعد از سه ماه در عسلویه و پتروشیمی دنا نصب خواهد شد.


وی ادامه داد: قرارداد ساخت ۲۴ تجهیز دیگر برای پتروشیمی دنا و سیراف به ارزش ۶۴ میلیون یورو با ماشین‌سازی اراک منعقدشده که تاکنون روند ساخت آن پیشرفت ۷۳ درصدی داشته است.
شایان‌ذکر است تاکنون دو تجهیز از این نوع در ماشین‌سازی اراک ساخته‌شده که یکی از آن‌ها به عسلویه ارسال‌شده و دیگری که مربوط به پتروشیمی سیراف هست، مراحل پایانی ساخت را طی می‌کند.
ماشین‌سازی اراک با ورود به این عرصه علاوه بر بی‌نیاز نمودن پروژه‌های جاری شرکت در سالی که مزین به نام تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرینی هست، جهشی در تولید محصولات دانش‌بنیان و اشتغال پایدار فراهم نموده است، همچنین افتخار بزرگ‌تری نصیب کشور شده که آن گسترده شدن ریشه باور ملی و اعتماد در سپردن کارهای بزرگ به متخصصان داخلی است.

انتهای پیام/
  https://armanekerman.ir/vdcfcedyyw6d01a.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین